kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
W203 vm 01 200CDI A Kylmä auto
W203 vm 01 200CDI A Kylmä auto
Sisällä autossa on kylmä vaikka ajaisi 300km lämppäri täysillä, olen kokeillut ilman autom. ilmastointia ja sen kanssa, niin silti aina kylmä. ikkunatkin huurussa aina, paitsi tuulilasi. mikähän on vikana? toivon että löytyy vastaus niin ei tarvi mennä karvalakki ja turkiskauppaan 
kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Eikö siellä ole muuten joku sähköinen venttiili, joka säätää kuuman veden pääsyä lämppärille.. Noissa vanhemmissa oli nuo ns. "närhenmunat", jotka aiheutti just ton saman ilmiön ettei tullut lämpöä kajuuttaan.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
mersu nyt lämmin :D
otin raitisilmasuodattimen kokonaan pois ja nyt toimii ku unelma. suodattimen olin vaihtanu syksyllä.mutta silti oli paskanen. taidan olla talven ilman koko suodatinta.
Re: mersu nyt lämmin :D
minkälaiset sulla on moottorilämmöt?meizzi kirjoitti:otin raitisilmasuodattimen kokonaan pois ja nyt toimii ku unelma. suodattimen olin vaihtanu syksyllä.mutta silti oli paskanen. taidan olla talven ilman koko suodatinta.
No onpa ihme etti lämpene ! Onko originaali 92-asteinen termari ?Arska124 kirjoitti:eipä vaikuttanut termarin vaihto,lämmöt on noin 60astetta.pahviakin on keulassa. pakkasta noin -15.
Motonet myy dieseliin 87-asteista, mikä ymmärtäkseni on bensakoneen termari.
Puolen tunnin ajamisella pitäisi kyllä nousta lämmöt.
W203CDI
lämpö
Nämä nykyiset dieselkoneet on niin taloudellisia ettei hukkalämpöä riitä kunnolla enää lämppärille-pitää olla webasto..sekin on kovalla pakkasella-30 hitaahko aluksi mutta ajomatkan jatkuessa yli puolituntia alkaa lämpö riittää. itsellä -2000 mallin 200 cdi A mersu jossa kyllä ei tarte palella kun vaan pitää webastoa päällä.. ja vielä -20 pärjää auton omalla lämmityslaitteella kun moottori on saavuttanut normaalin n. +80 käyntilämpötilan
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
92nen oli uus termari.hanta kirjoitti:No onpa ihme etti lämpene ! Onko originaali 92-asteinen termari ?Arska124 kirjoitti:eipä vaikuttanut termarin vaihto,lämmöt on noin 60astetta.pahviakin on keulassa. pakkasta noin -15.
Motonet myy dieseliin 87-asteista, mikä ymmärtäkseni on bensakoneen termari.
Puolen tunnin ajamisella pitäisi kyllä nousta lämmöt.
Ehkä sitä ei enään täällä eteläsuomessa osaa arvioida mitä -15 astetta merkitsee. Mutta, kyllä pari viikkoa sitten kun oli muistaakseni -12 astetta niin autoni (W203 200 CDI -01) lämmöt nousi lähelle 90 astetta vajaan tunnin motari + kaupunkiajon + pienen esilämmityksen avulla.
Oma termarini on lähes 3 vuotta vanha ja mielesäni se toimi uutena paremmin, joten aika mysteeri minulle tuo Arskan auton kylmä kone.
Vai onkohan mulla koneessa vikaa kun kuumenee noin paljon.
Oma termarini on lähes 3 vuotta vanha ja mielesäni se toimi uutena paremmin, joten aika mysteeri minulle tuo Arskan auton kylmä kone.
Vai onkohan mulla koneessa vikaa kun kuumenee noin paljon.
W203CDI
Veikkaan että mulla taitaa olla autossa vikaahanta kirjoitti:Ehkä sitä ei enään täällä eteläsuomessa osaa arvioida mitä -15 astetta merkitsee. Mutta, kyllä pari viikkoa sitten kun oli muistaakseni -12 astetta niin autoni (W203 200 CDI -01) lämmöt nousi lähelle 90 astetta vajaan tunnin motari + kaupunkiajon + pienen esilämmityksen avulla.
Oma termarini on lähes 3 vuotta vanha ja mielesäni se toimi uutena paremmin, joten aika mysteeri minulle tuo Arskan auton kylmä kone.
Vai onkohan mulla koneessa vikaa kun kuumenee noin paljon.
kunpa nousiskin llämmöt tonne yli 80asteeseen.
On näitä pähkäilty eli Arska et ole ainoa
Lämpö- ja termari ongelmista lisää, :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44161
Lämpö- ja termari ongelmista lisää, :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44161
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No kyllähän sen 6:lla pitäisi eniten puhaltaa. Raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein. Omaani vaihdoin juuri ja vaikutus aikamoinen. Ilmahan otetaan sieltä pölyisestä moottoritilasta, joten suodatin on kovilla.
Mutta ellet ole vielä vaihtanut niin kokeilepa ottamalla vähäksi aikaa kokonaan pois. Samalla näet miten tukossa on = musta. Sehän löytyy sieltä akun yläpuolelta ja on pelkillä klipsuilla kiinni.
Mutta ellet ole vielä vaihtanut niin kokeilepa ottamalla vähäksi aikaa kokonaan pois. Samalla näet miten tukossa on = musta. Sehän löytyy sieltä akun yläpuolelta ja on pelkillä klipsuilla kiinni.
W203CDI
Otin sen kokonaan pois ja kävin kokeilemassa,ehkä pieni parannus oli,onko oikein että tuo puhallin vähän "humpaa".hanta kirjoitti:No kyllähän sen 6:lla pitäisi eniten puhaltaa. Raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein. Omaani vaihdoin juuri ja vaikutus aikamoinen. Ilmahan otetaan sieltä pölyisestä moottoritilasta, joten suodatin on kovilla.
Mutta ellet ole vielä vaihtanut niin kokeilepa ottamalla vähäksi aikaa kokonaan pois. Samalla näet miten tukossa on = musta. Sehän löytyy sieltä akun yläpuolelta ja on pelkillä klipsuilla kiinni.
moottorilämmöt ei nouse 80asteeseen vaikka pakkasta on vain -8,keulalla on pieni pahvi.
Mun puhallin välillä hakee oikeaa kierroslukua aluksi, mutta johtunee järjestelmästä, oletan että kuuluu asiaan kun kuitenkin asettuu muutamassa sekunnissa. Edelleen ihmettelen ettei lämmöt nouse, mikäs muu vika siinä voisi olla kuin etta termari päästää liian aikaisin vettä ???? Onko kellään ehdotuksia, omastani kytkin sähkölämmityksenkin pois, mutta kyllä tuohon 80 asteeseen sentään nousee puolessa tunnissa.Arska124 kirjoitti:[onko oikein että tuo puhallin vähän "humpaa".
moottorilämmöt ei nouse 80asteeseen vaikka pakkasta on vain -8,keulalla on pieni pahvi.
W203CDI
.
Pienelle pahville on ihan sama, onko vai ei.
Koko keulan peittävästä on vasta hyötyä.
Varmaan lämpöjen nousu on ajotyylistäkin jollain lailla kiinni.
sopivan joustavalla ajotyylillä ei moottori vaan näillä rajoituksilla rasitu juuri ollenkaan.
En minäkään oikein muuta keksi.
Itselläkin se oli pelkästään termarista kiinni, ja minä ostin vaan ihan halvimman, mitä löytyi.
Onkohan kierrätettävän pakokaasun lauhduttimessa jonkinlainen termostaatti myös, sieltähän voisi lämpöä "karata".
Pienelle pahville on ihan sama, onko vai ei.
Koko keulan peittävästä on vasta hyötyä.
Varmaan lämpöjen nousu on ajotyylistäkin jollain lailla kiinni.
sopivan joustavalla ajotyylillä ei moottori vaan näillä rajoituksilla rasitu juuri ollenkaan.
En minäkään oikein muuta keksi.
Itselläkin se oli pelkästään termarista kiinni, ja minä ostin vaan ihan halvimman, mitä löytyi.
Onkohan kierrätettävän pakokaasun lauhduttimessa jonkinlainen termostaatti myös, sieltähän voisi lämpöä "karata".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllä kai tuo automaattikin hieman lisää lämpenemistä ainakin kaupunkiajossa. Mikähän noita termareita muuten vaivaa, lepotilassahan termari on kiinni ja lämmön noustessa vahamötikkä alkaa laajeta ja työntää termarin auki. Nyt tuntuisi siis siltä että vanhetessaan tuo mötikkä laajenee helpommin avaten termarin nopeammin. Vai kuoleentuuko se jousi joka puristaa termostaattia kiinni ?
W203CDI
Millainen termostaatti ja missä se sijaitsee? Miten EGR toiminnan voi testata?tuikku kirjoitti:.
Onkohan kierrätettävän pakokaasun lauhduttimessa jonkinlainen termostaatti myös, sieltähän voisi lämpöä "karata".
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä
Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:
Heater booster = Automatic
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?simppa80 kirjoitti:Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä
Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:
Heater booster = Automatic
Vastus oli ainakin pois päältä.Arska124 kirjoitti:tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?simppa80 kirjoitti:Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä
Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:
Heater booster = Automatic
No nii. Alkaa lämpenemään nopeemmin. Varaudu kulutuksen kasvuun..Arska124 kirjoitti:Vastus oli ainakin pois päältä.Arska124 kirjoitti:tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?simppa80 kirjoitti:Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä
Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:
Heater booster = Automatic
Kun autokäynnissä ja vaihdat vastuksen käyttöön/pois muuttuuko kierrokset? Kuormittuuko moottori/laturi?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03





