W203 vm 01 200CDI A Kylmä auto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
meizzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.08.2008 00:34

W203 vm 01 200CDI A Kylmä auto

Viesti Kirjoittaja meizzi »

Sisällä autossa on kylmä vaikka ajaisi 300km lämppäri täysillä, olen kokeillut ilman autom. ilmastointia ja sen kanssa, niin silti aina kylmä. ikkunatkin huurussa aina, paitsi tuulilasi. mikähän on vikana? toivon että löytyy vastaus niin ei tarvi mennä karvalakki ja turkiskauppaan :D
kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Nousevatko moottorin lämmöt 80oC tietämille? Jos eivät, niin vaihda termostaatti, jos nousevat, niin sitten pitää etsiä vikaa muualta.
Ex. S202 cdi -99
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

täällä samanlaista vikaa,lämmöt nousee 80 huiteille.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Oliskohan raitisilmasuodatin tukossa?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Eikö siellä ole muuten joku sähköinen venttiili, joka säätää kuuman veden pääsyä lämppärille.. Noissa vanhemmissa oli nuo ns. "närhenmunat", jotka aiheutti just ton saman ilmiön ettei tullut lämpöä kajuuttaan.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Lueskelin eilen foorumilta näistä lämpeämisongelmista,ja kyllähän se taitaa minullakin olla termari vaihtokunnossa,tänään haen oulun Mb-osasta uuden vaihdan.Kerron sitten että auttoiko.
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

eipä vaikuttanut termarin vaihto,lämmöt on noin 60astetta.pahviakin on keulassa. pakkasta noin -15.
meizzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.08.2008 00:34

mersu nyt lämmin :D

Viesti Kirjoittaja meizzi »

otin raitisilmasuodattimen kokonaan pois ja nyt toimii ku unelma. suodattimen olin vaihtanu syksyllä.mutta silti oli paskanen. taidan olla talven ilman koko suodatinta.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Keulaa vaan kunnolla tukkoon. Nykydieselien ominaisuuksiin kuuluu vähäinen hukkalämmöntuotto ja ainoa lääke lämpöjen nostoon on tilkitä keulaa riittävästi ajoviiman estämiseksi.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Re: mersu nyt lämmin :D

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

meizzi kirjoitti:otin raitisilmasuodattimen kokonaan pois ja nyt toimii ku unelma. suodattimen olin vaihtanu syksyllä.mutta silti oli paskanen. taidan olla talven ilman koko suodatinta.
minkälaiset sulla on moottorilämmöt?
meizzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.08.2008 00:34

Viesti Kirjoittaja meizzi »

himpun verran alle 80. oiskohan se 75
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Arska124 kirjoitti:eipä vaikuttanut termarin vaihto,lämmöt on noin 60astetta.pahviakin on keulassa. pakkasta noin -15.
No onpa ihme etti lämpene ! Onko originaali 92-asteinen termari ?
Motonet myy dieseliin 87-asteista, mikä ymmärtäkseni on bensakoneen termari.
Puolen tunnin ajamisella pitäisi kyllä nousta lämmöt.
W203CDI
byhbyh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 26.12.2008 19:04

lämpö

Viesti Kirjoittaja byhbyh »

Nämä nykyiset dieselkoneet on niin taloudellisia ettei hukkalämpöä riitä kunnolla enää lämppärille-pitää olla webasto..sekin on kovalla pakkasella-30 hitaahko aluksi mutta ajomatkan jatkuessa yli puolituntia alkaa lämpö riittää. itsellä -2000 mallin 200 cdi A mersu jossa kyllä ei tarte palella kun vaan pitää webastoa päällä.. ja vielä -20 pärjää auton omalla lämmityslaitteella kun moottori on saavuttanut normaalin n. +80 käyntilämpötilan
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

hanta kirjoitti:
Arska124 kirjoitti:eipä vaikuttanut termarin vaihto,lämmöt on noin 60astetta.pahviakin on keulassa. pakkasta noin -15.
No onpa ihme etti lämpene ! Onko originaali 92-asteinen termari ?
Motonet myy dieseliin 87-asteista, mikä ymmärtäkseni on bensakoneen termari.
Puolen tunnin ajamisella pitäisi kyllä nousta lämmöt.
92nen oli uus termari.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ehkä sitä ei enään täällä eteläsuomessa osaa arvioida mitä -15 astetta merkitsee. Mutta, kyllä pari viikkoa sitten kun oli muistaakseni -12 astetta niin autoni (W203 200 CDI -01) lämmöt nousi lähelle 90 astetta vajaan tunnin motari + kaupunkiajon + pienen esilämmityksen avulla.
Oma termarini on lähes 3 vuotta vanha ja mielesäni se toimi uutena paremmin, joten aika mysteeri minulle tuo Arskan auton kylmä kone.
Vai onkohan mulla koneessa vikaa kun kuumenee noin paljon. :shock:
W203CDI
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

hanta kirjoitti:Ehkä sitä ei enään täällä eteläsuomessa osaa arvioida mitä -15 astetta merkitsee. Mutta, kyllä pari viikkoa sitten kun oli muistaakseni -12 astetta niin autoni (W203 200 CDI -01) lämmöt nousi lähelle 90 astetta vajaan tunnin motari + kaupunkiajon + pienen esilämmityksen avulla.
Oma termarini on lähes 3 vuotta vanha ja mielesäni se toimi uutena paremmin, joten aika mysteeri minulle tuo Arskan auton kylmä kone.
Vai onkohan mulla koneessa vikaa kun kuumenee noin paljon. :shock:
Veikkaan että mulla taitaa olla autossa vikaa :) (w203 220CDI -01)
kunpa nousiskin llämmöt tonne yli 80asteeseen.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

On näitä pähkäilty eli Arska et ole ainoa
Lämpö- ja termari ongelmista lisää, :

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44161
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

tuntuu ettei tuo sisäpuhallinkaan pelaa kunnolla,vaikka pitää 6:lla niin ei puhalla kovin lujaa,kun sitä siirtää alemmas ---> niin puhaltaa pikku hetken kovempaa,voiko raitisilmasuodatin vaikuttaa? :roll:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No kyllähän sen 6:lla pitäisi eniten puhaltaa. Raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein. Omaani vaihdoin juuri ja vaikutus aikamoinen. Ilmahan otetaan sieltä pölyisestä moottoritilasta, joten suodatin on kovilla.
Mutta ellet ole vielä vaihtanut niin kokeilepa ottamalla vähäksi aikaa kokonaan pois. Samalla näet miten tukossa on = musta. Sehän löytyy sieltä akun yläpuolelta ja on pelkillä klipsuilla kiinni.
W203CDI
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

hanta kirjoitti:No kyllähän sen 6:lla pitäisi eniten puhaltaa. Raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein. Omaani vaihdoin juuri ja vaikutus aikamoinen. Ilmahan otetaan sieltä pölyisestä moottoritilasta, joten suodatin on kovilla.
Mutta ellet ole vielä vaihtanut niin kokeilepa ottamalla vähäksi aikaa kokonaan pois. Samalla näet miten tukossa on = musta. Sehän löytyy sieltä akun yläpuolelta ja on pelkillä klipsuilla kiinni.
Otin sen kokonaan pois ja kävin kokeilemassa,ehkä pieni parannus oli,onko oikein että tuo puhallin vähän "humpaa".
moottorilämmöt ei nouse 80asteeseen vaikka pakkasta on vain -8,keulalla on pieni pahvi.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Arska124 kirjoitti:[onko oikein että tuo puhallin vähän "humpaa".
moottorilämmöt ei nouse 80asteeseen vaikka pakkasta on vain -8,keulalla on pieni pahvi.
Mun puhallin välillä hakee oikeaa kierroslukua aluksi, mutta johtunee järjestelmästä, oletan että kuuluu asiaan kun kuitenkin asettuu muutamassa sekunnissa. Edelleen ihmettelen ettei lämmöt nouse, mikäs muu vika siinä voisi olla kuin etta termari päästää liian aikaisin vettä ???? Onko kellään ehdotuksia, omastani kytkin sähkölämmityksenkin pois, mutta kyllä tuohon 80 asteeseen sentään nousee puolessa tunnissa.
W203CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pienelle pahville on ihan sama, onko vai ei.
Koko keulan peittävästä on vasta hyötyä.

Varmaan lämpöjen nousu on ajotyylistäkin jollain lailla kiinni.
sopivan joustavalla ajotyylillä ei moottori vaan näillä rajoituksilla rasitu juuri ollenkaan.

En minäkään oikein muuta keksi.
Itselläkin se oli pelkästään termarista kiinni, ja minä ostin vaan ihan halvimman, mitä löytyi.

Onkohan kierrätettävän pakokaasun lauhduttimessa jonkinlainen termostaatti myös, sieltähän voisi lämpöä "karata".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Kyllä kai tuo automaattikin hieman lisää lämpenemistä ainakin kaupunkiajossa. Mikähän noita termareita muuten vaivaa, lepotilassahan termari on kiinni ja lämmön noustessa vahamötikkä alkaa laajeta ja työntää termarin auki. Nyt tuntuisi siis siltä että vanhetessaan tuo mötikkä laajenee helpommin avaten termarin nopeammin. Vai kuoleentuuko se jousi joka puristaa termostaattia kiinni ?
W203CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti:.
Onkohan kierrätettävän pakokaasun lauhduttimessa jonkinlainen termostaatti myös, sieltähän voisi lämpöä "karata".
Millainen termostaatti ja missä se sijaitsee? Miten EGR toiminnan voi testata?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä :)

Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä :)

Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..

Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:

Heater booster = Automatic
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

simppa80 kirjoitti:
Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä :)

Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..

Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:

Heater booster = Automatic
tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Arska124 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä :)

Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..

Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:

Heater booster = Automatic
tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?
Vastus oli ainakin pois päältä. :)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Arska124 kirjoitti:
Arska124 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
Arska124 kirjoitti:Pitää tukkia koko keula,jos palelee niin on liian vähän vaatetta päällä :)

Eilen tuli käytyä jääradalla niin ei trailerin kanssakaan noussut yli 65asteen ajoa noin 5km 80km/h.
Kokeiles ajaa pidempi matka. Hitaitahan nämä on tunnetusti lämpenemään. Ei mullakaan nouse kun 70 astetta / 20km kun aamulla töihin tuun. Pitempimatka kärryllä jossa kelkka kyydissä niin 100km/h ja lämmöt lähes 100 astetta..

Onhan sulla se lisälämmitysvastus päällä? Siis valittu ajotietokeen näytöstä:

Heater booster = Automatic
tota vastusta en ole edes ajatellu,pitääpäs katsoa,miten voi todea että on kunnossa tai viallinen?
Vastus oli ainakin pois päältä. :)
No nii. Alkaa lämpenemään nopeemmin. Varaudu kulutuksen kasvuun..

Kun autokäynnissä ja vaihdat vastuksen käyttöön/pois muuttuuko kierrokset? Kuormittuuko moottori/laturi?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin