Pakoputket katkeilee
Pakoputket katkeilee
Moi,
Viime aikoina on alkanut noi pakoputket katkeilemaan epänormaalia useammin. Ekaa kertaa meni noin kaksi kuukautta sitten keskimmäinen putki pöntöllä katki, no ajattelin että ruostunut mutta ei, terveestä kohtaa oli eikä lähelläkään saumaa tai vastaavaa. Vaihdatin samalla takimmaisen pöntön ku oli sen verta haperoa. Ajamisen iloa kesti sen pari viikkoa ku pakosarjalta tuleva putki katkesi ja sekin meni vaihtoon. No nyt oli sitten koko putkisto uusittu ja ei olisi uskonut että ihan hetkeen tarvitsisi murehtia. Viime viikonloppuna motarilla alko taas pitää ilosta ralliraplatusta ja takimmainen pönttö joka oli uusittu pari kuukautta sitten oli katki. Sekään ei ollut sauman kohdalta vaan ihan keskeltä putkea.
Nyt sitä alkaa epäilemään ettei ne putket ihan vanhuuttaan hajoa vaan jossain muualla olis jotain vikaa joka noita rikkoo. Moottorin kumityynyt on vaihettu reilu puolvuotta sitten eikä luulisi että niiden takia hajoilisi, myös vaihteiston tyyny on vaihdettu.
Jos kellään on jotain veikkauksia heittää mistä moinen johtuu niin olisi mukava, ei oikein enään viitsisi pistää uutta putkea alle jos se taas kestää sen pari viikkoa.
ps. Mites muuten noiden motonetin putkien kanssa, voiko se olla alunalkujaankin niin heikko etteikö kestäisi, esim. valmistuvirhe ?
Auto tosiaan w124 200 kaasaribensa '85
Viime aikoina on alkanut noi pakoputket katkeilemaan epänormaalia useammin. Ekaa kertaa meni noin kaksi kuukautta sitten keskimmäinen putki pöntöllä katki, no ajattelin että ruostunut mutta ei, terveestä kohtaa oli eikä lähelläkään saumaa tai vastaavaa. Vaihdatin samalla takimmaisen pöntön ku oli sen verta haperoa. Ajamisen iloa kesti sen pari viikkoa ku pakosarjalta tuleva putki katkesi ja sekin meni vaihtoon. No nyt oli sitten koko putkisto uusittu ja ei olisi uskonut että ihan hetkeen tarvitsisi murehtia. Viime viikonloppuna motarilla alko taas pitää ilosta ralliraplatusta ja takimmainen pönttö joka oli uusittu pari kuukautta sitten oli katki. Sekään ei ollut sauman kohdalta vaan ihan keskeltä putkea.
Nyt sitä alkaa epäilemään ettei ne putket ihan vanhuuttaan hajoa vaan jossain muualla olis jotain vikaa joka noita rikkoo. Moottorin kumityynyt on vaihettu reilu puolvuotta sitten eikä luulisi että niiden takia hajoilisi, myös vaihteiston tyyny on vaihdettu.
Jos kellään on jotain veikkauksia heittää mistä moinen johtuu niin olisi mukava, ei oikein enään viitsisi pistää uutta putkea alle jos se taas kestää sen pari viikkoa.
ps. Mites muuten noiden motonetin putkien kanssa, voiko se olla alunalkujaankin niin heikko etteikö kestäisi, esim. valmistuvirhe ?
Auto tosiaan w124 200 kaasaribensa '85
Viimeksi muokannut serial, Ke 15.11.2006 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 200 -85
Meinasin heti ehdottaa motin kumityynyjä, mutta jos ne ovat oikeanlaiset ja kunnossa... eihän putki ole mistään kohti pihteyksillään, eli esim. laatikon kupeessa oleva kannatin ei väännä putkea mihinkään suuntaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pakoputket katkeilee
serial kirjoitti:Moi,
Viime aikoina on alkanut noi pakoputket katkeilemaan epänormaalia useammin. Ekaa kertaa meni noin kaksi kuukautta sitten keskimmäinen putki pöntöllä katki, no ajattelin että ruostunut mutta ei, terveestä kohtaa oli eikä lähelläkään saumaa tai vastaavaa. Vaihdatin samalla takimmaisen pöntön ku oli sen verta haperoa. Ajamisen iloa kesti sen pari viikkoa ku pakosarjalta tuleva putki katkesi ja sekin meni vaihtoon. No nyt oli sitten koko putkisto uusittu ja ei olisi uskonut että ihan hetkeen tarvitsisi murehtia. Viime viikonloppuna motarilla alko taas pitää ilosta ralliraplatusta ja takimmainen pönttö joka oli uusittu pari kuukautta sitten oli katki. Sekään ei ollut sauman kohdalta vaan ihan keskeltä putkea.
Nyt sitä alkaa epäilemään ettei ne putket ihan vanhuuttaan hajoa vaan jossain muualla olis jotain vikaa joka noita rikkoo. Moottorin kumityynyt on vaihettu reilu puolvuotta sitten eikä luulisi että niiden takia hajoilisi, myös vaihteiston tyyny on vaihdettu.
Jos kellään on jotain veikkauksia heittää mistä moinen johtuu niin olisi mukava, ei oikein enään viitsisi pistää uutta putkea alle jos se taas kestää sen pari viikkoa.
ps. Mites muuten noiden motonetin putkien kanssa, voiko se olla alunalkujaankin niin heikko etteikö kestäisi, esim. valmistuvirhe ?
Auto tosiaan w124 200 kaasaribensa '85



en ole kyllä tarkastanut putken uudempaa kiinnitystä, samassa liikeessä vaihdatin putket, ekan asennuksen näin itse ja silloin ei kyllä ollut kannattimissa mitään vikaa, kumi ei ollut vielä kovettunut jne. Uudemmasta asennuksesta ei kyllä mitään tietoa. En kyllä jaksa uskoa että olisivat väärin asentaneet, varsinkin kun ensinmäisen putki hajosi samalla tavalla kun viimeinen, eikä mitään ulkoista vaurioita taikka ruosteen aiheuttamia vahinkoja. Vaihteiston kumityynyn ansiosta pääsi vähän elämään mutta sekin kyllä vaihdettiin samalla uuteen.
Toisaalta nyt kun alkaa vainoharhaiseksi niin autosta kuuluu pohjan alta naputusta aina ajon jälkeen, vähän kuin jokin kiristyisi. En tiedä onko tätä tapahtunut ennen kun en ole niin kiinnittänyt asiaan huomiota.
Toisaalta nyt kun alkaa vainoharhaiseksi niin autosta kuuluu pohjan alta naputusta aina ajon jälkeen, vähän kuin jokin kiristyisi. En tiedä onko tätä tapahtunut ennen kun en ole niin kiinnittänyt asiaan huomiota.
W124 200 -85
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kai tuolla työllä ja osalla on jonkilainen takuu kuitenkin.
Sattuu sitä virheitä asentajillekkin.
Ja se napse kuuluu yleensä ajon jälkeen pelkästään siitä kun on kuuma metalli esim. putki niin kun se rupee jäähtymään ja ns. kitistyy ja siitä syntyy se ääni.
Sattuu sitä virheitä asentajillekkin.
Ja se napse kuuluu yleensä ajon jälkeen pelkästään siitä kun on kuuma metalli esim. putki niin kun se rupee jäähtymään ja ns. kitistyy ja siitä syntyy se ääni.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jooh itellä kosahti putki perästä poikki ko reeneistä kotiipäin ajelin.. Heitin komiasti slaidissakin ja joku perhe rellu perässä, yhtäkkii hirveet ralliäänet. Aattelin vaa et mikäs se tommone rellu on.. sit laskin 1+1 ja tajusin et kettu seoliki mun putki! Noh pihalla möhkäle irti vaa, ei ne nyt ni hirveet ne äänet ole.. Onneks toissapäivänä sain huollosta haettua auton ja nyt tää. jeh!
Nonii eli söörtsiä käytin mut ei oikee löytyny sellast et oisko jollai kuvia, vaikka omasta laitoksesta, jossa ois tuplaputket vasemmalla puolella.. Ei kummallakin puolella, vain vasemmalla.. Ja auto w124
Kattoo et jos tulis fiksun näkönen nii vois harkita sellasta pönttöä, tai sit jos se nyt ei oikee passaa ni laittaa sit ton entisen takas ko ihan ok-kuntoiselta näytti
Nonii eli söörtsiä käytin mut ei oikee löytyny sellast et oisko jollai kuvia, vaikka omasta laitoksesta, jossa ois tuplaputket vasemmalla puolella.. Ei kummallakin puolella, vain vasemmalla.. Ja auto w124
Kattoo et jos tulis fiksun näkönen nii vois harkita sellasta pönttöä, tai sit jos se nyt ei oikee passaa ni laittaa sit ton entisen takas ko ihan ok-kuntoiselta näytti

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
kannattaa tarkastaa huolella...serial kirjoitti:en ole kyllä tarkastanut putken uudempaa kiinnitystä, samassa liikeessä vaihdatin putket, ekan asennuksen näin itse ja silloin ei kyllä ollut kannattimissa mitään vikaa, kumi ei ollut vielä kovettunut jne. Uudemmasta asennuksesta ei kyllä mitään tietoa. En kyllä jaksa uskoa että olisivat väärin asentaneet, varsinkin kun ensinmäisen putki hajosi samalla tavalla kun viimeinen, eikä mitään ulkoista vaurioita taikka ruosteen aiheuttamia vahinkoja. Vaihteiston kumityynyn ansiosta pääsi vähän elämään mutta sekin kyllä vaihdettiin samalla uuteen.
Toisaalta nyt kun alkaa vainoharhaiseksi niin autosta kuuluu pohjan alta naputusta aina ajon jälkeen, vähän kuin jokin kiristyisi. En tiedä onko tätä tapahtunut ennen kun en ole niin kiinnittänyt asiaan huomiota.
On tullut vastaan sellaistakin että ihan alan liikkeessä asennettu taka-akselin ylitys, alitukseksi. "kun oli helpompi tehä"... Raapi sitten asfalttia...
Parempi ku tekee kaiken itse eikä anna merkkiliikkeiden räpeltää. (ei ollut veho kyseessä, vaan eräs rapea-ranskalainen)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...