280SE ei käynnisty
280SE ei käynnisty
Mikähän vikana kun yritin lähteä ajeleen niin Mersu ei käynnistynyt, hetken kävi ( muutaman sekunnin), mutta en polkenut kaasua ja sammui. Sen jälkeen ei startannut, yritin apuvirrallakin, mutta ei. Jaksaa pyörittää, muttei hörähdä käyntiin. Sytytystulpat vaihdettu kuukausi siyyen. Auto on w126 vuosimallia -84 ja 280SE. Huomenna pitäisi lähteä reissuun, pitää aamulla yrittää uudelleen. Olisikohan vika näissä kosteissa ilmoissa, en ole nimittäin vajaaseen viikkoon ajellut ja pakkasilla toimi normaalisti. Masinolia on tankissa, toisikohan luvattu pikkupakkanen yöllä helpotuksen?
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Viittaa kyllä kosteuteen jos pakkasilla on toiminut tai sitten bensapumpun kopautus voisi auttaa myös jos se on menossa.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
No kenties juuri tällä tavalla ku mitä nyt on käyny. Joku päivä lakkaa vaan toimimasta, mutta se saattaa vielä herätä sillee että ajamaan päässee ku koputtelee sitä pumppua.Hesso kirjoitti:Ilmoitteleeko toi bensapumppu omasta hajoamisestaan mitenkään etukäteen?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Se ei kyllä anna armoa. Kesken ajon jos menee niin moottori sammahtaa.
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu koska, viitaten tuohon kosteuteen?
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu koska, viitaten tuohon kosteuteen?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Bensapumppuhan käy pari sekuntia pitäen pientä hurinaa, jonka kyllä kuulee selvästi kun vääntää virrat päälle. Jos ei ääntä kuulu, niin pumpulle ei mene virta/pumppu rikki. Ne pumpun liittimetkin kannattaa puhdistaa, voi olla hapettuneet.
Seuraava mahdollinen vika on ns. kylmäjuotos releessä. Rele on helppo avata ja tsekata tuo "auennut" juotos.
Sitten tulee ehkä virranjakajan kansi, jonka viallisuutta ei välttämättä silmin edes huomaa.
Sitten on ne prkleen alipainevuodot, joiden kanssa on joskus itsekin tullut taisteltua.
Sitten tietty bensasuodatin kannattaa vaihtaa, jos ei pitkään aikaan vaihdettu..
Seuraava mahdollinen vika on ns. kylmäjuotos releessä. Rele on helppo avata ja tsekata tuo "auennut" juotos.
Sitten tulee ehkä virranjakajan kansi, jonka viallisuutta ei välttämättä silmin edes huomaa.
Sitten on ne prkleen alipainevuodot, joiden kanssa on joskus itsekin tullut taisteltua.

Sitten tietty bensasuodatin kannattaa vaihtaa, jos ei pitkään aikaan vaihdettu..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5745
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
ittelle kävi sillai, että ajoin auton talliin ja seuraavan kerran kun piti käynnistää niin starttas hyvin mutta ei pienintäkään vihjettä että kone käynnistys
syyksi ilmeni polttoaine pumpun rele (tinaukset irti)
uusi rele maksaa 239€, mutta siihen sopii toisen mallinenkin rele mikä ei käynnistä pumppua kun laittaa virran päälle pumppu käynnistyy vasta startatessa

uusi rele maksaa 239€, mutta siihen sopii toisen mallinenkin rele mikä ei käynnistä pumppua kun laittaa virran päälle pumppu käynnistyy vasta startatessa

mullon pelkkiä romuja vaan
Ei lähtenyt Mersu käyntiin aamulla. Pyörittää, muttei hörähdä käyntiin. Tuntui vähän nokassa bensankatkua. Antakaas vielä neuvoja missä järjestyksessä aletaan edetä (itse en juurikaan osaa mitään tehdä, joten vähän paniikkia pukkaa päälle). No auto saa nyt seisoa rauhassa. Olisko ihan älytön pyyntö jos joku Ässämies/Mersumies Helsingistä ehtisi vähän tulla tsekkaamaan paikan päälle? Itse olen aika kädetön, eikä ole oikein mitään välineitäkään korjata autoa. Auto toimi viime viikolla moitteettomasti, ja viimeksi ajoin sillä sunnuntaina. Jos joku pääsisi paikalle esim. lauantaina, niin korvaisin kyllä bensakulut vaikkei vika selviäisikään. Ei millään vielä viittisi tilata hinausautoa viemään Mersua huoltoon.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Kokeiles nyt kumminkin kopauttaa sitä pumppua vielä. Sijaitsee siis apukuskin takarenkaan vieressä, se alempi niistä. Ylempi on suodatin.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Päivitystä...ei lähde Mese käyntiin ja nyt alkaa akku olla sippi, sen verran on tullut sahattua. Pumppu toimii, selvä hurina kuuluu parin sekunnin ajan kun kääntää virrat päälle. Otin irti virranjakajankannen ja totesin, että aivan kuiva, eikä paskanen muutenkaan. Vähän putsailin sitä ja laitoin takaisin. Ei mitään vaikutusta, pyörii muttei käynnisty. Pitää varmaan huomenna kokeilla tuleeko kipinä, eli tulpanjohto irti ja irtotulppa kiinno ja kierreosa tulpasta padan kylkeen ja kaveri vääntämään avaimesta, eikös vaan näin? Perkele kun e saa edes lämmitystolppaan kiinni niin voisi ton kosteudesta johtuvan vian sulkea pois. Vai onko vika tosiaan sähköpuolella.
Ei se lohkolämppärin käyttö riiitä kosteuden aiheuttamia ongelmia välttämättä poistamaan. Seuraavan viestiketjun lukeminen voisi olla hyödyksi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=53044
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Missä sijaitsee etuvastukset? Olen tosiaan aika asiantuntematon autojen suhteen, mutta tänään tosiaan tutkin virranjakajankannen ja mietin jälkeenpäin, että eihän sitä voi laittaa m110 koneeseen väärin. Aika oudot oli ne jousiruuvit väkäsineen (paina ja väännä). Kaipa tuo meni sijoilleen, tuntui käsin kokeillessa olevan napakasti kiinni.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5745
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
ne etu vastus on kuskin puolen sisä lokasuojassa lähellä puolaa taikka sitten viimesen päälle hyvässä paikkaa, meinaan jarrutehostimen alla, lämmityslaitteen säätövastuksen takana
tuolla noin

kuvan autosta on jo purettu tehostin edestä pois ja lämmitys laitteen säätö vastus
etuvastuksen vasemmalta puolelta purettu pois lämppärin vastus 



kuvan autosta on jo purettu tehostin edestä pois ja lämmitys laitteen säätö vastus


mullon pelkkiä romuja vaan
Enköhän tuolla kuvalla löydy, mutta mitäs siitä pitäs katsella? Menee ihan kädestä pitäen neuvomiseksi tämä mun topiikki. Tämän takia ajattelin, että jos joku Mercedes-asiantuntija ehtisi huomenna jeesaamaan paikan päälle Käpylään, kun itse ei juurikaan mitään osaa tehdä ja asiantuntija näkee hetkessä mitä kannattaa kokeilla ja mitä ei.
Käy ruuvaamassa nuo vastuksien molemmat johdot saman ruuvin alle. Jos sitten käynnistyy, niin etuvastukset on p-skana.
Tai siis tarkennetaan, että ei kaikkia neljää johtoa yhteen vaan kummassakin vastuksessa olevat johdot saman ruuvin alle...
Toivottavasti ymmärrät. Joku sanaseppo muotoilkoon tuon ajatuksen tarkemmin.
Tai siis tarkennetaan, että ei kaikkia neljää johtoa yhteen vaan kummassakin vastuksessa olevat johdot saman ruuvin alle...
Toivottavasti ymmärrät. Joku sanaseppo muotoilkoon tuon ajatuksen tarkemmin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
280 se ei käynnisty....vika korjattu
Vika korjaantui kun vaihdoin ( tai siis itse olin vieressä kun vaihdettiin ) uuden virranjakajankannen ja pyörijän. Isot kiitokset vaihto-operaatiosta kuuluvat yhdelle tämänkin foorumin jäsenelle, joka lauantaipäivänä tuli auttamaan toista mersumiestä hädässä. Kiitos hänelle ja myös aktiivisesti foorumilla neuvoja antaneelle. Kaipa tässä kymmenen vuoden päästä alkaa itsekin osaamaan jotain, sitä odotellessa.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Hieno homma, että tuli kuntoon. Onko muuten kenelläkään tietoa, että jos pyörijä on sanomassa sopimuksen irti niin oireileeko auto jotenkin käynnistyksessä vai onko se kerrasta poikki ja auto ei starttaa?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Saattaa käynnistyä huonommin ja olla muutakin käyntihäiriötä ennen kuin lopettaa kokonaan toimimisen.Night-Wind kirjoitti:Hieno homma, että tuli kuntoon. Onko muuten kenelläkään tietoa, että jos pyörijä on sanomassa sopimuksen irti niin oireileeko auto jotenkin käynnistyksessä vai onko se kerrasta poikki ja auto ei starttaa?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna