w124 säädettävät tukivarret

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

w124 säädettävät tukivarret

Viesti Kirjoittaja ESG- »

eli tuli mieleen kun madalluksia värkkäilly, ja tuntuu olevan samaa pulmaa muillaki. eli ko 124:sta madaltaa perästä tarpeeksi niin kamperi kulma muuttuu ja alkaa syömään sisäreunoja. onko moiseen kukaan suunitellu säädettäväksi ylätukivarsia.? moinen itellä käyny mielessä.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

On käyny sen verran mielesä, et talven aikana muutan omasta akselista tukivarret uuteen uskoon.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Laittakaapa sitte paljon hienoja kuvia kuinka homma toimii käytännössä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Niin onko kukaan ostanut taakse camberin säätö tankoja mistä,mihin hintaan ja miten kestäneet??

Kommentteja kiitos!!

Perkele ku renkaat kuluu puoliksi ja puolet jää käyttämättä.
Takarenkaiden camber on yli 2astetta miinusta....
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulla on nyt hommattuna vasuri kierretappi ja pakka,rupee tuleen säädettäviä tankoja orkkis puslilla. ei noi unibaalit kestä kauaa käyttiksessä.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minulle on kerrottu, että vuoden 1985 W124:sissa olisi ollut takanakin cambersäädöt, mutta seuraavien vuosien tukivarsista ne olisi jätetty pois...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

laineracing kirjoitti:mulla on nyt hommattuna vasuri kierretappi ja pakka,rupee tuleen säädettäviä tankoja orkkis puslilla. ei noi unibaalit kestä kauaa käyttiksessä.
Meinaatko pistää "säädön" orkkis tankoon vai miten toteutat ??
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mesedesi kirjoitti:Minulle on kerrottu, että vuoden 1985 W124:sissa olisi ollut takanakin cambersäädöt, mutta seuraavien vuosien tukivarsista ne olisi jätetty pois...
Jos näin on niin eikös niitä vois sitte sovittaa muihinkin??
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

AMG e34 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:mulla on nyt hommattuna vasuri kierretappi ja pakka,rupee tuleen säädettäviä tankoja orkkis puslilla. ei noi unibaalit kestä kauaa käyttiksessä.
Meinaatko pistää "säädön" orkkis tankoon vai miten toteutat ??
eikun tanko tulee kokonaan uus puslat vaan orkkis tangosta.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

laineracing kirjoitti:
AMG e34 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:mulla on nyt hommattuna vasuri kierretappi ja pakka,rupee tuleen säädettäviä tankoja orkkis puslilla. ei noi unibaalit kestä kauaa käyttiksessä.
Meinaatko pistää "säädön" orkkis tankoon vai miten toteutat ??
eikun tanko tulee kokonaan uus puslat vaan orkkis tangosta.
Meneekö oma valmisteet leimasta läpi??
Onko sulla jonkinlaista piirrustusta tarjolla.... olen itse tilaus konepajalla töissä jossa voin tehdä ite sellaiset varret johon puslat prässää kiinni.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

AMG e34 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
AMG e34 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:mulla on nyt hommattuna vasuri kierretappi ja pakka,rupee tuleen säädettäviä tankoja orkkis puslilla. ei noi unibaalit kestä kauaa käyttiksessä.
Meinaatko pistää "säädön" orkkis tankoon vai miten toteutat ??
eikun tanko tulee kokonaan uus puslat vaan orkkis tangosta.
Meneekö oma valmisteet leimasta läpi??
Onko sulla jonkinlaista piirrustusta tarjolla.... olen itse tilaus konepajalla töissä jossa voin tehdä ite sellaiset varret johon puslat prässää kiinni.
ei oo piirrustuksia ruukattu tehä mistään,ne tulloo sitten sorvista valmiina vaan pihalle :wink: menee omatekoset leimasta läpi kun ei ekana mee nykiin katsuria hihasta ja toilottaan että tein tossa tommoset! kun eihän kukaan kai tee huonommalla työnlaadulla kun jossain "firmassa" tehdyt lailliset ovat??
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Sergey kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Minulle on kerrottu, että vuoden 1985 W124:sissa olisi ollut takanakin cambersäädöt, mutta seuraavien vuosien tukivarsista ne olisi jätetty pois...
Jos näin on niin eikös niitä vois sitte sovittaa muihinkin??
Olen törmännyt noihin orkkissäätöihin. Toteutettu samalla lailla kuin mitä aurauksen säätö ja näinollen sillä voi tehdä vain hienosäätöä. Noihin laskettuihin alustoihin se ei piisaa lähtemäänkään.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

tuolta saa säädettäviä tankoja mutta mitä olen kuullut niin ei noi ole kauhean pitkä ikäisiä.. :roll:
http://www.starstyle.fi/index2.html
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eicca_ kirjoitti:tuolta saa säädettäviä tankoja mutta mitä olen kuullut niin ei noi ole kauhean pitkä ikäisiä.. :roll:
http://www.starstyle.fi/index2.html
tangot ittessään pitkäikäsiä kilpureihin mutta käyttiksessä kolisee ihan hetikohta ja sehän ei ole kai kivaa kuunneltavaa kylillä ajeltaessa?

sentakia orkkispuslaa ja tommonen tankosysteemi :wink:
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Näin olen kuullut myös että jotain kolinaa noi rupee pitää.. :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
{jogge}
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 02.10.2008 16:54

Viesti Kirjoittaja {jogge} »

jokos näitä säädettäviä tankoja on tehty
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Täällä on ainakin yhdet omavalmisteet :)

Tein niin että orkkispuslat ja kierretanko+lukitusmutteri ja säätö tehdään puoli kierrosta toista päätä pyöräyttämällä..

voishan niist tietyst kuvaakin..

PS. näiden myymisestäkin voidaan neuvotella, ei oo nyt sellasia kesävanteita mitä tarvis säästellä..
Vastaa Viestiin