
W124 300 Turbodiesel - The end!
On se kyllä huomattavasti parempi kuin versio 1. vaikkei sekään huono koskaa ollut! Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.Petehri kirjoitti:Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Nyt vastaa myös omaa näkemystä aiheesta w124
Tämä on auto, jossa on kaikki tarvittava, mutta ei mitään ylimääräistä.
Foorumin hienoin sedani
Odottelen mielenkiinnolla sitä farkkua


Tämä on auto, jossa on kaikki tarvittava, mutta ei mitään ylimääräistä.
Foorumin hienoin sedani

Odottelen mielenkiinnolla sitä farkkua


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Suuret kiitokset kaikille kehuista ja rakentavista kommenteista. Muutamaan on pakko ottaa kantaa.
Tähän autoon ei ole tulossa koskaan minkäänlaisia vilkkupeilejä. Tämän ikäisissä mersuissa sivuvilkut on lokareissa.ssdesign kirjoitti:Jos jotain muuttaisin niin nuo peilit vaihtaisin vilkullisiin
Mielestäni W124:sen peilit ovat niin järkyttävän rumat, ettei sellaisia tuohon takaisin ole tulossa. Jos musta kumiosa olisi maalattavisssa korinväriin saattaisin ehkä harkita sellaista UK mallin peiliä hantin puolelle.EVO X kirjoitti:Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.
Olen projektin alussa jo päättänyt ettei tuohon kalvoja laiteta. Toistaiseksi pidän kiinni suunnitelmastaniCH kirjoitti:Voi olla että joku on jo maininnut mutta keveyet tummennukset sopis viellä mainiosti!

Näillänäkymin tulee tehtyä vain tuo hopea farkku loppuun asti. Siitä nyt ei mitään kovin kummallista tullut. Lähinnnä perus siisti käyttörönttä.Jube kirjoitti:Odottelen mielenkiinnolla sitä farkkua![]()
.[/quote]
Mielestäni W124:sen peilit ovat niin järkyttävän rumat, ettei sellaisia tuohon takaisin ole tulossa. Jos musta kumiosa olisi maalattavisssa korinväriin saattaisin ehkä harkita sellaista UK mallin peiliä hantin puolelle.
Eikö se musta kumiosa ole maalattavissa-ainakin meillä sellainen on jo yli kymmenen vuoden takaa korinväriin maalattuna tosin maalattu muualla kuin hovimaalarillasi
. Tietysti vääntöä se ei kestä, mutta eihän sitä tarvitse väännellä.
Hieno on auto ja viimeisteltyä jälkeä-kestää katsoa kuinka läheltä tahansa( olen auton nähnyt muutaman kerran) en tosin tuossa viimeisessä kokoonpanossa. Auto ei ole ainoastaan kuin kakku nimittäin tuo muukin tekniikka-500E taka-akselistoineen ym. ym. tekee laitteesta täysin uniikin!
Mielestäni W124:sen peilit ovat niin järkyttävän rumat, ettei sellaisia tuohon takaisin ole tulossa. Jos musta kumiosa olisi maalattavisssa korinväriin saattaisin ehkä harkita sellaista UK mallin peiliä hantin puolelle.
Eikö se musta kumiosa ole maalattavissa-ainakin meillä sellainen on jo yli kymmenen vuoden takaa korinväriin maalattuna tosin maalattu muualla kuin hovimaalarillasi

Hieno on auto ja viimeisteltyä jälkeä-kestää katsoa kuinka läheltä tahansa( olen auton nähnyt muutaman kerran) en tosin tuossa viimeisessä kokoonpanossa. Auto ei ole ainoastaan kuin kakku nimittäin tuo muukin tekniikka-500E taka-akselistoineen ym. ym. tekee laitteesta täysin uniikin!
Viimeksi muokannut kardaani, Ke 07.01.2009 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
j4ki kirjoitti:No jos vaikka viitsisit ite vilkasta sivulle yks ja ensimmäiseen postaukseen.kardaani kirjoitti:Laitappa Petehri kuva autosta siinä vaiheessa, kun ostit auton, niin saadaan hieno verranto mitä olet saanut aikaan

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Samaa mieltä(itsekkin hommasin UK:sta)Muuten:10pEVO X kirjoitti:On se kyllä huomattavasti parempi kuin versio 1. vaikkei sekään huono koskaa ollut! Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.Petehri kirjoitti:Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.
Ensimmäisen kerran kasasin tuon koneen OM606 peltitiivisteellä ja se vuosi solkenaan öljyä mottorin takapäästä. Sitä siten porukalla ihmeteltiin.
No sitten eräs seppä sanoi, että peltitiiviste kuuluu aina liimata ennen kiristystä. Menin siitä sitten kauppaan ostamaan uuden tiivisteen ja kannentiivisteliimaa. Myyjä vielä kehui, että tämä se sitten on hyvää liimaa.
No heti kun olin saanut moottorin kasaan eräs koko ikänsä moottoreiden kansa touhunnut kaveri sanoi....ei ei ei....peltitiivisteen kanssa kuuluu aina käyttää kupari liimaa. Itse kun olin juuri saanut koneen kasattua Hylomarin kannentiivisteliimalla joka on tarkoitettu massa tiivisteelle.
No muutaman sata kilsaaa tuolla koneella tuli ajettua kunnes tajusin sen vievän järkyttävästi vettä. Ei muutakuin taas kansi auki.
Hylomar muuten toimii hienosti massatiivisteen kanssa, peltitiivisteen kanssa se ei toimi
.
Tuon jälkeen on tullut useitakin merssun moottoreita koottua peltitiivisteellä + kupariliimalla ja hienosti ne on kestänyt yli 3 kilon ahtojakin
Näillänäkymin uuteen moottoriin ei juuri vanhasta moottorista osia tule. Saas nähdä mitä tuostakin taas tulee.......

No sitten eräs seppä sanoi, että peltitiiviste kuuluu aina liimata ennen kiristystä. Menin siitä sitten kauppaan ostamaan uuden tiivisteen ja kannentiivisteliimaa. Myyjä vielä kehui, että tämä se sitten on hyvää liimaa.
No heti kun olin saanut moottorin kasaan eräs koko ikänsä moottoreiden kansa touhunnut kaveri sanoi....ei ei ei....peltitiivisteen kanssa kuuluu aina käyttää kupari liimaa. Itse kun olin juuri saanut koneen kasattua Hylomarin kannentiivisteliimalla joka on tarkoitettu massa tiivisteelle.

No muutaman sata kilsaaa tuolla koneella tuli ajettua kunnes tajusin sen vievän järkyttävästi vettä. Ei muutakuin taas kansi auki.
Hylomar muuten toimii hienosti massatiivisteen kanssa, peltitiivisteen kanssa se ei toimi

Tuon jälkeen on tullut useitakin merssun moottoreita koottua peltitiivisteellä + kupariliimalla ja hienosti ne on kestänyt yli 3 kilon ahtojakin

Näillänäkymin uuteen moottoriin ei juuri vanhasta moottorista osia tule. Saas nähdä mitä tuostakin taas tulee.......
Nonni. Sain imusarjan laipan koneistuksesta. Alkuperäisessä sarjassahan joka pytylle on oma laippa. Tuohon uuteen imusarjaan tuli nyt yksiosainen laippa 45mm putkille. Sisäreikä 39 joten kannestakin saa kanavaa pikkasen siistittyä
Laipan paksuus 15mm.




Tällähetkellä laippa olisi moottori koneistamolla, että saataisiin vihdoinkin kannen kanvat valmiiksi. Jos ensiviikolla saisi osat takaisin pääsisin vihdoinkin hitsailemaan uutta imusarjaa.





Tällähetkellä laippa olisi moottori koneistamolla, että saataisiin vihdoinkin kannen kanvat valmiiksi. Jos ensiviikolla saisi osat takaisin pääsisin vihdoinkin hitsailemaan uutta imusarjaa.
Tuohon ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa...kardaani kirjoitti:Onko tällä autolla muuten ajettu varttimaileja joskus? Onko mitään aikoja otettu?

No, pääasia että tässäkin alkaa olla pellin alla kaiken maailman turhanpäiväisiä kikottimia ja hilavitkuttimia kuin volkkareissa konsanaan.

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Ei kait tommosella 12 venasella esikammiokoneella ole mitään tekemistä Hitec:in kanssa.jeemu kirjoitti:Asiaa. Toivottavasti saat kesäks taas nippuun, nähää miten tollanen hitec 603 liikkuu.

Ei ole vartilla käyty eikä oikestaan muutenkaan ajettu. Ajat tämän auton kanssa on saanut ilmoittaa vuosissa....ei sekunneissa. No toivottavasti tulevana kesänä pääsisin vartille koittamaan.kardaani kirjoitti:Onko tällä autolla muuten ajettu varttimaileja joskus? Onko mitään aikoja otettu?
Kansi on ollut kyllä yllättävän monta kertaa auki-Onko kaikki superturbon rakentelijat tehneet kannen tiivistyksen tuolla kuparitiiviste/-liimayhdistelmällä?
Niin tuo kannentiiviste on siis OM606:sen 3-kerros teräs tiiviste, mitä noissa on käytetty. Liimana on käytetty copper gasket tms. kupari kannnetiivisteliimaa
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Amw:n koteloita alakaa tulee tiiseleihinki ku sieniä sateella
Ei siinä eikai tuo kovin huono vaihtoehto originaaliin nähen oo, varsinkaa kapiakantisesa.
Kutosen putkee joutuu jo vähän heitteleen sinne ja tänne, että saa öl suod jalan ohi, mutta hyvältä alakaa näyttään.

Kutosen putkee joutuu jo vähän heitteleen sinne ja tänne, että saa öl suod jalan ohi, mutta hyvältä alakaa näyttään.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- Remotecontrol
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 13.08.2007 16:01
- Paikkakunta: Alajärvi
- Viesti:
Kyllä täytyy nostaa hattua, viimisen päälle pienetkin asiat hoidettu!
Todella hieno kokonaisuus ja pirun näyttävä, tuota voi jo sanoa virittämiseksi!
Itselläni 300ce lähes samalla tekniikalla, kattoin että tyylikkäät ovikotelot olit rakentanut, olisiko mahdollista vähän ottaa mallia omiin tuleviin koteloihin?
Todella hieno kokonaisuus ja pirun näyttävä, tuota voi jo sanoa virittämiseksi!
Itselläni 300ce lähes samalla tekniikalla, kattoin että tyylikkäät ovikotelot olit rakentanut, olisiko mahdollista vähän ottaa mallia omiin tuleviin koteloihin?
