W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
kepa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Ma 02.06.2008 08:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kepa »

Erittäin hieno :wink: hienoimpia 124 mitä oon nähny
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Petehri kirjoitti:Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.
On se kyllä huomattavasti parempi kuin versio 1. vaikkei sekään huono koskaa ollut! Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Voi olla että joku on jo maininnut mutta keveyet tummennukset sopis viellä mainiosti!
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyt vastaa myös omaa näkemystä aiheesta w124 8)
Tämä on auto, jossa on kaikki tarvittava, mutta ei mitään ylimääräistä.
Foorumin hienoin sedani :!:

Odottelen mielenkiinnolla sitä farkkua :roll: :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Suuret kiitokset kaikille kehuista ja rakentavista kommenteista. Muutamaan on pakko ottaa kantaa.
ssdesign kirjoitti:Jos jotain muuttaisin niin nuo peilit vaihtaisin vilkullisiin
Tähän autoon ei ole tulossa koskaan minkäänlaisia vilkkupeilejä. Tämän ikäisissä mersuissa sivuvilkut on lokareissa.
EVO X kirjoitti:Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.
Mielestäni W124:sen peilit ovat niin järkyttävän rumat, ettei sellaisia tuohon takaisin ole tulossa. Jos musta kumiosa olisi maalattavisssa korinväriin saattaisin ehkä harkita sellaista UK mallin peiliä hantin puolelle.
CH kirjoitti:Voi olla että joku on jo maininnut mutta keveyet tummennukset sopis viellä mainiosti!
Olen projektin alussa jo päättänyt ettei tuohon kalvoja laiteta. Toistaiseksi pidän kiinni suunnitelmastani :wink:
Jube kirjoitti:Odottelen mielenkiinnolla sitä farkkua :roll: :wink:
Näillänäkymin tulee tehtyä vain tuo hopea farkku loppuun asti. Siitä nyt ei mitään kovin kummallista tullut. Lähinnnä perus siisti käyttörönttä.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

.[/quote]
Mielestäni W124:sen peilit ovat niin järkyttävän rumat, ettei sellaisia tuohon takaisin ole tulossa. Jos musta kumiosa olisi maalattavisssa korinväriin saattaisin ehkä harkita sellaista UK mallin peiliä hantin puolelle.

Eikö se musta kumiosa ole maalattavissa-ainakin meillä sellainen on jo yli kymmenen vuoden takaa korinväriin maalattuna tosin maalattu muualla kuin hovimaalarillasi :wink: . Tietysti vääntöä se ei kestä, mutta eihän sitä tarvitse väännellä.

Hieno on auto ja viimeisteltyä jälkeä-kestää katsoa kuinka läheltä tahansa( olen auton nähnyt muutaman kerran) en tosin tuossa viimeisessä kokoonpanossa. Auto ei ole ainoastaan kuin kakku nimittäin tuo muukin tekniikka-500E taka-akselistoineen ym. ym. tekee laitteesta täysin uniikin!
Viimeksi muokannut kardaani, Ke 07.01.2009 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
j4ki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja j4ki »

kardaani kirjoitti:Laitappa Petehri kuva autosta siinä vaiheessa, kun ostit auton, niin saadaan hieno verranto mitä olet saanut aikaan :shock:
No jos vaikka viitsisit ite vilkasta sivulle yks ja ensimmäiseen postaukseen.
- keep it simple -
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

j4ki kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Laitappa Petehri kuva autosta siinä vaiheessa, kun ostit auton, niin saadaan hieno verranto mitä olet saanut aikaan :shock:
No jos vaikka viitsisit ite vilkasta sivulle yks ja ensimmäiseen postaukseen.
:oops: Kävin katsomassa. Huh projektin alusta onkin jo kulunut kohta kolme vuotta- no mutta tuolla pajalla on tehty kyllä tuona aikana todella paljon muutakin. Kaikkineen hieno projekti kertomuksineen ja eritoten runsaine kuvineen!
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Ei voi kyllä muuta sanuakko että on muuten komia.
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja C280 »

Komia on ei voi kieltää ja työn jälki erinomaista 8) kunpa vielä joku päivä pystyis samaan oman rönttä farmarin kans..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulle saapu nyt farkkuun samanlainen v4 mallin korisarja. muuten hyvä mutta helmat on väärät :cry: tuli sedanin ex mallin helmat... :lol:

edit,kyllä ne taiskin olla oikeet helmat.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

EVO X kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.
On se kyllä huomattavasti parempi kuin versio 1. vaikkei sekään huono koskaa ollut! Pitää kattella jos tuolta Englannista jäsi käteen muutama W124UK Peilisarja niin saisit sitten ostaa multa sellaisen. Omasta mielestä nimittäin nuo 123:n peilit huokuu vaan liian paljon sitä 80-lukua. samanlaiset 24:n peilit molemmin puolin on piste i:n päälle tuohon autoon.
Samaa mieltä(itsekkin hommasin UK:sta)Muuten:10p
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Taas ollu pelkästään hiljaiseloa tämän projektin suhteen.

Osat olisi valmiina, että saisi auton kevääksi nippuun, mutta tuntuu taas vaihteeksi karkaavan käsistä tämäkin koneremontti.....
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Kävikö toi kone ennen tätä "koneremonttia"?
Mitä siihen on nyt tulossa?? Lisää poweria ?? 8) 8)
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ensimmäisen kerran kasasin tuon koneen OM606 peltitiivisteellä ja se vuosi solkenaan öljyä mottorin takapäästä. Sitä siten porukalla ihmeteltiin. :shock:

No sitten eräs seppä sanoi, että peltitiiviste kuuluu aina liimata ennen kiristystä. Menin siitä sitten kauppaan ostamaan uuden tiivisteen ja kannentiivisteliimaa. Myyjä vielä kehui, että tämä se sitten on hyvää liimaa.

No heti kun olin saanut moottorin kasaan eräs koko ikänsä moottoreiden kansa touhunnut kaveri sanoi....ei ei ei....peltitiivisteen kanssa kuuluu aina käyttää kupari liimaa. Itse kun olin juuri saanut koneen kasattua Hylomarin kannentiivisteliimalla joka on tarkoitettu massa tiivisteelle. :?

No muutaman sata kilsaaa tuolla koneella tuli ajettua kunnes tajusin sen vievän järkyttävästi vettä. Ei muutakuin taas kansi auki.
Hylomar muuten toimii hienosti massatiivisteen kanssa, peltitiivisteen kanssa se ei toimi :roll: .

Tuon jälkeen on tullut useitakin merssun moottoreita koottua peltitiivisteellä + kupariliimalla ja hienosti ne on kestänyt yli 3 kilon ahtojakin :wink:

Näillänäkymin uuteen moottoriin ei juuri vanhasta moottorista osia tule. Saas nähdä mitä tuostakin taas tulee.......
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Poweria juu. Ja paljon lisää tallissa seisomista. Mätänishän se ulkona... :lol:

Hyviä juttuja tulossa ainakin noin ideatasolla. Todellisuus sitten punnitaan vartilla. Jonain päivänä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ei oikeen meinaa kone projekti edistyä. Liikaa "hyviä" ideoita ja sairaita kavereita ketkä jaksaa yllyttää kokeilemaan kaikkea typerää.

Toivottavasti sais nyt jollain kokoonpanolla ton kasaan. Alkaa kesä olemaan taas pelottavan lähellä......
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nonni. Sain imusarjan laipan koneistuksesta. Alkuperäisessä sarjassahan joka pytylle on oma laippa. Tuohon uuteen imusarjaan tuli nyt yksiosainen laippa 45mm putkille. Sisäreikä 39 joten kannestakin saa kanavaa pikkasen siistittyä :wink: Laipan paksuus 15mm.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällähetkellä laippa olisi moottori koneistamolla, että saataisiin vihdoinkin kannen kanvat valmiiksi. Jos ensiviikolla saisi osat takaisin pääsisin vihdoinkin hitsailemaan uutta imusarjaa.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Asiaa 8). Toivottavasti saat kesäks taas nippuun, nähää miten tollanen hitec 603 liikkuu.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko tällä autolla muuten ajettu varttimaileja joskus? Onko mitään aikoja otettu?
Kansi on ollut kyllä yllättävän monta kertaa auki :shock: -Onko kaikki superturbon rakentelijat tehneet kannen tiivistyksen tuolla kuparitiiviste/-liimayhdistelmällä?
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

on kyllä aivan mahottoman hieno auto ja hyvin rakennettu.. 10++ :D :D
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

kardaani kirjoitti:Onko tällä autolla muuten ajettu varttimaileja joskus? Onko mitään aikoja otettu?
Tuohon ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... :lol:

No, pääasia että tässäkin alkaa olla pellin alla kaiken maailman turhanpäiväisiä kikottimia ja hilavitkuttimia kuin volkkareissa konsanaan. 8)
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:Asiaa 8). Toivottavasti saat kesäks taas nippuun, nähää miten tollanen hitec 603 liikkuu.
Ei kait tommosella 12 venasella esikammiokoneella ole mitään tekemistä Hitec:in kanssa. :wink:
kardaani kirjoitti:Onko tällä autolla muuten ajettu varttimaileja joskus? Onko mitään aikoja otettu?
Kansi on ollut kyllä yllättävän monta kertaa auki :shock: -Onko kaikki superturbon rakentelijat tehneet kannen tiivistyksen tuolla kuparitiiviste/-liimayhdistelmällä?
Ei ole vartilla käyty eikä oikestaan muutenkaan ajettu. Ajat tämän auton kanssa on saanut ilmoittaa vuosissa....ei sekunneissa. No toivottavasti tulevana kesänä pääsisin vartille koittamaan.

Niin tuo kannentiiviste on siis OM606:sen 3-kerros teräs tiiviste, mitä noissa on käytetty. Liimana on käytetty copper gasket tms. kupari kannnetiivisteliimaa
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

No joo ei moottori itessään, vaan nuot palikat mitä siihe ymppäät.
Aika harvon näkee näin pitkälle viimeisteltyä nakua yleensäkkään.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nonnii. Nyt olisi osat valmiina uuteen imusarjaan. Painekoteloksi tulee AMW:n tuplaplenum kotelo. Sisälle koteloon tulee "kiihdytys suppilot". Runnerit on taivutettu 45 x 3 alumiiniputkesta.

Aika moinen kasa alumiinia....saas nähä mitä noistakin syntyy. :roll:

Kuva

Kuva

Tänään sain hieman hitsaus hommia aloiteltua

Kuva

Kuva
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tulee sitten ihan vimosen päälle tästä kamppeesta 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Amw:n koteloita alakaa tulee tiiseleihinki ku sieniä sateella :) Ei siinä eikai tuo kovin huono vaihtoehto originaaliin nähen oo, varsinkaa kapiakantisesa.

Kutosen putkee joutuu jo vähän heitteleen sinne ja tänne, että saa öl suod jalan ohi, mutta hyvältä alakaa näyttään.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Kui sä jaksat purkaa koko ajan tota moottoria? :shock: Tulee parempi kuin täydellinen! :twisted:
Avatar
Remotecontrol
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 13.08.2007 16:01
Paikkakunta: Alajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Remotecontrol »

Kyllä täytyy nostaa hattua, viimisen päälle pienetkin asiat hoidettu!

Todella hieno kokonaisuus ja pirun näyttävä, tuota voi jo sanoa virittämiseksi!

Itselläni 300ce lähes samalla tekniikalla, kattoin että tyylikkäät ovikotelot olit rakentanut, olisiko mahdollista vähän ottaa mallia omiin tuleviin koteloihin? :)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Moro. Mites onko ollu aikaa mersun rappaamiseen?

paitevei sopiiko nuo 123:sen peilit ihan polt on?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Lukittu