Olen miettinyt, tohtisiko läppien alareunat leikata pois, sillä ne muodostavat osaltaan lumen kerääntymistä lisäävän valumisesteen. Onko kehityskokemuksia, saanko väykystä tehtyä läppäevoluutiomallin. En tahdo myydäkään vasta alle 500 tkm ajettuja läppiä vielä.
w210 roiskeläpät
w210 roiskeläpät
Väykyssäni on viralliset roiskeläpät 4 kpl. Ongelmana on talvisin lumen kerääntyminen kiinni läppien sisäpintoihin, josta lumet ajon jälkeen putoavat pyörien taakse maahan jäätymään. Näin varsinkin kylmässä autopaikassani, josta onkin usein vaikea lähteä peruuttamaan jäätyneiiden läppälumikasojen ylitse.
Olen miettinyt, tohtisiko läppien alareunat leikata pois, sillä ne muodostavat osaltaan lumen kerääntymistä lisäävän valumisesteen. Onko kehityskokemuksia, saanko väykystä tehtyä läppäevoluutiomallin. En tahdo myydäkään vasta alle 500 tkm ajettuja läppiä vielä.
Olen miettinyt, tohtisiko läppien alareunat leikata pois, sillä ne muodostavat osaltaan lumen kerääntymistä lisäävän valumisesteen. Onko kehityskokemuksia, saanko väykystä tehtyä läppäevoluutiomallin. En tahdo myydäkään vasta alle 500 tkm ajettuja läppiä vielä.
w210 E300 TD
Kyllä lumi pakkautuu läppiin jos on pakkautuakseen olosuhteiden pakosta. Se viiden millin päärme alareunassa ei juurikaan vaikuta paljonko sinne lunta kertyy.
Samalla tavalla kertyy W123:ssa, jossa ovat vanhanaikaiset löysät läpät. Ei muuta kuin lapio kouraan...
Samalla tavalla kertyy W123:ssa, jossa ovat vanhanaikaiset löysät läpät. Ei muuta kuin lapio kouraan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei![]()
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
On ihan totta talvella talliin ajaminen ei ole pidemmän päälle hyväksi autolle.
En usko kuitenkaan monenkaan ajattelevan siinä vaiheessa kumpaa tekee aamulla, ajaa lämpimän auton ulos vai alkaako rapaamaan autoa ja laittaa kylmän koneen käyntiin.
HHHRRR oikein viluttaa koko ajatuskin HHRR....
En usko kuitenkaan monenkaan ajattelevan siinä vaiheessa kumpaa tekee aamulla, ajaa lämpimän auton ulos vai alkaako rapaamaan autoa ja laittaa kylmän koneen käyntiin.
HHHRRR oikein viluttaa koko ajatuskin HHRR....
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Kuinhan mahtaa ruostesuojauksen kanssa olla? Sitäpä oon miettiny, että kuinka pohjamassat kestää jäätymistä/sulamista? No eduksi ei ainaskaan ole, se lie varma. Mutta tallissa on onneksi kunnon ilmastointi. Ehkä se hieman vähentää ongelmaa...JeremyH kirjoitti:Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei![]()
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Siellä sun auton alustassa on kaikenlaisia pieniä rakoja ja uria joihin on kertynyt jäätä. kun tämä jää siellä raossa laajenee, se vääntää metallia, tosin vain hyvin vähän, mutta kun tämä vääntö tapahtuu yhä uudestaan ja uudestaan niin jossain vaiheessa metalli on jo niin väsynyttä että se murtuu ja vesi+paska pääsee juuri sinne minne sen ei pitäisi päästä.jukka-tre kirjoitti:Kuinhan mahtaa ruostesuojauksen kanssa olla? Sitäpä oon miettiny, että kuinka pohjamassat kestää jäätymistä/sulamista? No eduksi ei ainaskaan ole, se lie varma. Mutta tallissa on onneksi kunnon ilmastointi. Ehkä se hieman vähentää ongelmaa...JeremyH kirjoitti:Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei![]()
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin
Oli pohjassa massaa tai ei. massa ei estä metallin vääntymistä.
Vedellä on uskomaton voima, kun laittaa vettä suljettuun metalli purkkiin. ja jäädyttää sen ja sen jälkeen vielä sulattaa sen niin purkki on varmasti rikki. Testattu metalli säiliöllä jossa oli seinämä vahvuutta 320mm.
Ilmastointisi ei ime jäätä pois autostasi. vaan vain kosteuden ilmasta. kosteana auton voi toki viedä talliin mutta ensin pitää varmistua siitä että mihinkään ei ole jäänyt jäätä.
Eli: alistu raapimaan laseja, hanki kunnollinen lämmitin autoon, muuta etelän lämpöön, pese autosi aina ennen talliin ajoa tai mädännytä autosi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...






