w210 roiskeläpät

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

w210 roiskeläpät

Viesti Kirjoittaja Roas »

Väykyssäni on viralliset roiskeläpät 4 kpl. Ongelmana on talvisin lumen kerääntyminen kiinni läppien sisäpintoihin, josta lumet ajon jälkeen putoavat pyörien taakse maahan jäätymään. Näin varsinkin kylmässä autopaikassani, josta onkin usein vaikea lähteä peruuttamaan jäätyneiiden läppälumikasojen ylitse.
Olen miettinyt, tohtisiko läppien alareunat leikata pois, sillä ne muodostavat osaltaan lumen kerääntymistä lisäävän valumisesteen. Onko kehityskokemuksia, saanko väykystä tehtyä läppäevoluutiomallin. En tahdo myydäkään vasta alle 500 tkm ajettuja läppiä vielä. :shock:
w210 E300 TD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä lumi pakkautuu läppiin jos on pakkautuakseen olosuhteiden pakosta. Se viiden millin päärme alareunassa ei juurikaan vaikuta paljonko sinne lunta kertyy.
Samalla tavalla kertyy W123:ssa, jossa ovat vanhanaikaiset löysät läpät. Ei muuta kuin lapio kouraan... :)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minulla myös autossa eturoiskeläpät, ei sitä lunta kovin usein kerry mutta joskus tulee kyllä tosi iso paakku. Itse olen kopauttanut kokkareet pihalle ennen lämpimään talliin ajoa (ettei tule turhaa sulavesiä tallille vaikka viemäröity onkin).
jaskaj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.04.2008 19:59
Paikkakunta: Karijoki

Viesti Kirjoittaja jaskaj »

kyllä sitä lunta kertyy vaikka ei olis koko läppiä ollenkaan, ainakin mulla. Aion kyllä hankkia läpät jahka saan auton maalattua...tulee ajeltua jonkin verran hiekkateitä ja tuntuu että kivisuihku syö helmoja.
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa

w115 220b -68
w210 230ea avantgarde -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei :roll:
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin :cry:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei :roll:
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin :cry:
Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Toivoin, että joku peloton olisi keksinyt hyvän liukuaineen esim. teflonöljyparafiiniliukastusfairysprayn tms, jota roiskeläpän sisäpintaan kuukausittain ruiskaisemalla lumet valuu pois potkimatta ja ennen talliin ajoa.
Herätellään tässä vielä vinkkitoiveita.
w210 E300 TD
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

On ihan totta talvella talliin ajaminen ei ole pidemmän päälle hyväksi autolle.
En usko kuitenkaan monenkaan ajattelevan siinä vaiheessa kumpaa tekee aamulla, ajaa lämpimän auton ulos vai alkaako rapaamaan autoa ja laittaa kylmän koneen käyntiin.
HHHRRR oikein viluttaa koko ajatuskin HHRR....
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

JeremyH kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei :roll:
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin :cry:
Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.
Kuinhan mahtaa ruostesuojauksen kanssa olla? Sitäpä oon miettiny, että kuinka pohjamassat kestää jäätymistä/sulamista? No eduksi ei ainaskaan ole, se lie varma. Mutta tallissa on onneksi kunnon ilmastointi. Ehkä se hieman vähentää ongelmaa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jukka-tre kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Kannattaako suojavellissä uitettua autoa ajaa yöksi talliin?
Vai onko mitään eroa sillä onko tallissa vai ei :roll:
Löysän malliset läpät on mukava potkia irti lumesta, w201:sen kova läppä irtos kun vanhasta tottumuksesta potkaisin :cry:
Ei missään nimessä jos kyseessä on lämmin talli. Sulattaminen ja jäädyttäminen rasittaa eniten. Jää laajenee lämmetessään. (siksi ne vesiputketkin halkeaa aina silloin kun pakkanen laskee) joten auton vieminen lämpimään talliin on ruostumisen kannalta typerin teko minkä voi tehdä.
Kuinhan mahtaa ruostesuojauksen kanssa olla? Sitäpä oon miettiny, että kuinka pohjamassat kestää jäätymistä/sulamista? No eduksi ei ainaskaan ole, se lie varma. Mutta tallissa on onneksi kunnon ilmastointi. Ehkä se hieman vähentää ongelmaa...
Siellä sun auton alustassa on kaikenlaisia pieniä rakoja ja uria joihin on kertynyt jäätä. kun tämä jää siellä raossa laajenee, se vääntää metallia, tosin vain hyvin vähän, mutta kun tämä vääntö tapahtuu yhä uudestaan ja uudestaan niin jossain vaiheessa metalli on jo niin väsynyttä että se murtuu ja vesi+paska pääsee juuri sinne minne sen ei pitäisi päästä.
Oli pohjassa massaa tai ei. massa ei estä metallin vääntymistä.

Vedellä on uskomaton voima, kun laittaa vettä suljettuun metalli purkkiin. ja jäädyttää sen ja sen jälkeen vielä sulattaa sen niin purkki on varmasti rikki. Testattu metalli säiliöllä jossa oli seinämä vahvuutta 320mm.

Ilmastointisi ei ime jäätä pois autostasi. vaan vain kosteuden ilmasta. kosteana auton voi toki viedä talliin mutta ensin pitää varmistua siitä että mihinkään ei ole jäänyt jäätä.

Eli: alistu raapimaan laseja, hanki kunnollinen lämmitin autoon, muuta etelän lämpöön, pese autosi aina ennen talliin ajoa tai mädännytä autosi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin