Budjetin puolesta olen päätynyt H&R:n cup-kit sarjaan. Madallus 30 mm edessä ja 30 mm takana tai 60 mm edessä ja 40 mm takana. Näitä sarjoja taitaa saada molempia alle 500 euron Saksasta kotiovelle kannettuna.
Autoon on hankittu 17 AMG monoblock vanteet, koko 17,5x7 et35, renkaiksi 215/55 17.
Nykyiset, kuvassa näkyvät renkaat ovat kooltaa 195/65 15. Vanhojen halkaisija on 634 mm ja uusien 668, eroa halkaisijassa uusien hyväksi +34 mm. Uusilla renkailla renkaan reuna siis lähenee jo ilman jousien vaihtoa 17 mm lähemmäs lokasuojan reunaa.
Puhtaasti ulkonäön kannalta olen noita hankkimassa, mutta koska autolla myös ajetaan paljon ja tehdään myös mökkireissuja niin kysynkin millaisia madalluksia tuollaisilla tai muilla sarjoilla on saatu ja myös ajomukavuus.
Eli madaltaako toi 30/30 mm oikeasti nykyiseen verrattuna paljoakaan, nykyisten jousten iästä ei ole tietoa, mutta todennäköisesti vähän väsyneet ja kasaanpainuneet jonkun verran vai heitänkö suosiolla 60/40 mm sarjan?
Näillä nykyisillä vakiojousilla tällä hetkellä kuljettajan puolella pyörän keskiöstä lokasuojan reunaan edessä 34 cm ja takana 37 cm. Oikealla puolella edessä 35 cm ja takana 36 cm.
Auton painosta sen verran että auto on 300D ilmastoinnilla, kattoluukulla ja automaattilootalla.
Millaiset noi kumien korkeuserot ovat ykkösen ja nelosen välillä?
Alla kuva autosta vakiojousilla ilman kuormitusta:

Kuva vanteesta, laitoin tähän ihan piruuttaan kun ne nyt kotiin tulivat, tässä kuvassa näkyvässä vanteessa pieni nirhauma huulessa ja hankaumaa lakassa, muuten kaikki vanteet suht virheettömiä:

Vanteista olen ajatellut poistaa lakan huulesta, kiillottaa sen ja maalata mahdollisesti keskiosan uudestaan.
Vanteet sain edullisesti, taas tuli tilattua Saksasta ebaysta, hinta jäi tällä kertaa alle 300 euron kotiovelle toimitettuna.
Eli tämmöistä tällä kertaa.
Ja jos jollain on sivukuvia autoistaan niin eikun esille madallustietojen kanssa.