Takapöntön suojalevy ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Takapöntön suojalevy ?

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Eli siis, kuinkas se pohjan suojalevy (alumiinia?) on kiinni tuon takimaisen
pakoputkenpöntön yläpuolella ? Ihmetelin liikkeelle lähdössä pientä resonoivaa ääntä ja äsken alle kurkistaessane huomasin että suojalevy on tipahtanut toisesta päästä ja ottaa pönttöön kiinni. :shock:
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kahdella peltiruuvilla se on kiinni suoraan korissa. Ajanmittaan alumiini hapertuu pois ruuvin ja prikan kohdalta ja pelti tippuu.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

jep

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

TIppuu se sieltä.

Minulla on 3/4:stä mersusta ollut ilman tuota peltiä. Jokaisesta olen itse sen repinyt irti, kun on alkanut resonoimaan.

Minusta täysin turha kapistus.
mm. ferrari on peltiä ilman. Se otettiin pois n. 2kk sitten.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juuuh, ei kummenpaa virkaa,

ilman sitä oltu jo 3 vuotta
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu. kyllä se joutaa kuusenoksaa koristamaan... :)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

On sillä pellin rämmäleellä ainakin yksi funktio, sehän on lämpösuoja. Jos olet ruostesuojannut autosi pohjan pakoputken kohdalta ja suoja puuttuu, ei massan osalta ruostesuojauksen elinikä ole pitkä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Joo - kannattaa se siellä paikoillaan pitää. Isot prikat vaan vaan ruuvien avuksi, niin taas pysyy.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

adenauer300 kirjoitti:On sillä pellin rämmäleellä ainakin yksi funktio, sehän on lämpösuoja. Jos olet ruostesuojannut autosi pohjan pakoputken kohdalta ja suoja puuttuu, ei massan osalta ruostesuojauksen elinikä ole pitkä.

eihän dieselin pönttö niin paljon lämpeä että olis mainittavaa haittaa?
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

epk kirjoitti: eihän dieselin pönttö niin paljon lämpeä että olis mainittavaa haittaa?
Sehän riippuu ihan pedaalin asennosta :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mihaline kirjoitti:
epk kirjoitti: eihän dieselin pönttö niin paljon lämpeä että olis mainittavaa haittaa?
Sehän riippuu ihan pedaalin asennosta :lol:

juu, ja mahdollisen turbon koosta 8) ,


no joo, mitä tuo auto on ollut mulla, 4 vuotta vissiin , ei oo mitään haittaa ollut siitä että lämpölevy puuttuu, näin siis 200D:ssä. Massaukset hyvin pysyneet.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu.. ei etes jäät sulanu takapöntöstä 200d aikoihin.. se siitä massojen kestävyydestä. =) ja onhan siellä kuitenki sellanen muutaman sentin hajurako..
Vastaa Viestiin