Jäähdytin tyhjenee 200D vm1990

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jäähdytin tyhjenee 200D vm1990

Viesti Kirjoittaja Järkkä »

Missä vuoto kun se ei näy? Pohjapassari on kostea ja öljyinen, mutta ulospäin ei näy vuotoja. Kansipahvi vaihdettiin juuri ja kansi on ehjä. Vuoto oli jo ennen pahvin vaihtoa, mutta paljon vähäisempi. Senjälkeen ajettu n.8000 km ja mittarinlukema nyt 540 000 km. Kuinka se näkyy jos vesipumppu vuotaa? Voiko lämmityslaite vuotaa niin, että se ei näy mitenkään? Joudun lisäämään vettä 2l/50km.
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo on jo niin iso määrä että pitäisi näkyä. Vesipumpun alta vesi tulee jos se on rikki, auto tyhjäkäynnille ja katsomaan.
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

AM kirjoitti:Tuo on jo niin iso määrä että pitäisi näkyä. Vesipumpun alta vesi tulee jos se on rikki, auto tyhjäkäynnille ja katsomaan.
Auto on olut monenlaisella käynnillä, mutta vesisuihkua ei ole näkynyt. Vai millainen konsti on paras jos tutkitaan vesipumppuvuotoa? Onko muita vaihtoehtoja? Voiko lämmityslaite liittyä mitenkään tähän vuotoon?
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Lämmityslaitehan vuotaisi nesteet auton sisälle, jos kennossa vuoto. Noin isossa vuodossa kyllä uskoisin että nesteen haistaa autossa+ikkunat vetää huuruun. Mutta voihan sinne lattiamattojen alle kurkkia, sieltähän se neste näkyy jos kenno vuotaa.

En tiedä sitten..jos kone ulospäin noin ison määrän nestettä vuotaa niin luulisi jossain näkyvän.
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vuotaako itse jäähdytin? Noin iso vuoto kyllä näkyy varmasti jossakin. Anna käydä paikoillaan, eiköhän alle tule lätäkkö jollekin kohdalle.
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Mulla joskus lirutti siitä jäähdyttäjästä, mihin ylävesiletku tulee. Eli se muovinen muhvi oli hapertunut minkä päälle ylävesiletku kiinnittyy. Siitä se valui jäähdyttimen kuuman kennon päälle ja haihtui, joten ei paljon jälkiä jättänyt. Se voisi olla yksi tarkastamisen arvoinen paikka.

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

200 D -90

Olen ajanut 2 1/2 vuotta autolla ja koko ajan on hävinnyt nestettä vähän johonkin, mutta nyt sitä todella katoaa niin paljon, että tarvitaan raskaansarjan tietoa. Kaikki mahdolliset asiat on tarkastettu ajan kanssa, mutta vesipumpun toiminta on hieman vieras. Minulla on jo uusi pumppu, mutta on niin kylmää, että sen vaihto on edessäpäin. Jos se pumppaa koko ajan niin eikö se näy selvästi. Kun minulla oli 123-malli ja vesipumppu vuoti niin se ei paljastunut tyhjäkäynnillä vaan vuoto tapahtui ajon aikana. Onko tässä sama juttu? Siis vuotoa ei ole näkynyt missään, mutta pohjapanssarin päällä on vähän veden tapaista likaista nestettä, mutta ei litrakaupalla. Maassa ei ole nänynyt mitää jälkiä. Onko se vesipumppu probleemi vai joku pahempi????? Voiko putkesta tulevasta savusta päätellä jotain jollain tavalla?
Vastaa Viestiin