W114/W115 automaatit
W114/W115 automaatit
Jooh, eli uusi jäsen tässä, muutaman kerran suomi24 palstallakin keskustellut. Mutta asiaan, kysyisin noista pystylamppujen automaateista (lähinnä bensiinimoottorilla olevista), moinen harrastepeli olisi etsinnässä kesäksi. Onko kaikissa automaattimalleissa rattikeppi vai onko ollut myös lattiamalleja, itse en ole törmännyt kuin rattikeppiin. Huvitti katsoa mobile.de:stä W115 200 diesel automaatilla (rattikepillä), on siinä 55hv:llä ollut tekemistä.
. Onko W114/W115 ruostesuojauksissa tapahtunut muutoksia vuosien varrella, ovat áinakin vanhemmat 'projektikuntoiset' olleet perin lahoja? 
automaatit
Kummallista, minä en ole törmännyt kuin noihin lattiavaihteisiin automaatteihin =)
Ruostesuojauksesta sen verran että pystylamppuja alettiin ruostesuojaamaan paremmin tuosta 1971 vuodesta eteenpäin (mutu tietoa), silti hyväkuntoisen pystylampun löytäminen on hankalaa (ainakin suomessa).
Ruostesuojauksesta sen verran että pystylamppuja alettiin ruostesuojaamaan paremmin tuosta 1971 vuodesta eteenpäin (mutu tietoa), silti hyväkuntoisen pystylampun löytäminen on hankalaa (ainakin suomessa).
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Lattiakeppiä täältäkin.
Juuh. Rattikepakoita olen manuaalin yhteydessä pystylampuissa nähnyt, automaattia en muistaakseni koskaan. Muutama automaatti-rattikeppi-W123 on sentäs vastaan tullut.
Kuin varmemmaksi vakuudeksi mainittakoon, että väljästi ottaen "tältä seudulta" löydettiin hiljakkoin W114 250 automaaatti, kuivassa ladossa säilytetty joten ruosteeton -- mutta niin paksun pölyn alla, että ei ikänä nähty. Tutkimukset asian tiimoilta jatkuvat...
Kuin varmemmaksi vakuudeksi mainittakoon, että väljästi ottaen "tältä seudulta" löydettiin hiljakkoin W114 250 automaaatti, kuivassa ladossa säilytetty joten ruosteeton -- mutta niin paksun pölyn alla, että ei ikänä nähty. Tutkimukset asian tiimoilta jatkuvat...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lisää aiheesta...
Sanoisin, että vaihdevalitsin on tilattu valinnan mukaan.
Vanhemmat w115 Taxit oli useinkin ratti-manuaaleja.
Automaatteja oli molempia ( lattia/ ratti-valitsin ).
Meillä oli perheessä pitkään w114 ratti-automatic, ja tämä todettiin
erittäin näppäräksi käytössä - käyttö helposti vaan sormenpäillä.
Mutta olin kerran ostelemassa myös w114; sta jossa ratti-autom-
valitsin oli siirretty keskikonsoliin - jäi ostamatta.
Vaikkakin oma 123 autom. on sellaisella aivan kätevä
Rattivaihteen historiianhan liittyi usein mahdollisuus ottaa kolmas
matkustaja väliaikaisesti eteen. Muttä tämähän on nykyään mahdotonta.
Vanhemmat w115 Taxit oli useinkin ratti-manuaaleja.
Automaatteja oli molempia ( lattia/ ratti-valitsin ).
Meillä oli perheessä pitkään w114 ratti-automatic, ja tämä todettiin
erittäin näppäräksi käytössä - käyttö helposti vaan sormenpäillä.
Mutta olin kerran ostelemassa myös w114; sta jossa ratti-autom-
valitsin oli siirretty keskikonsoliin - jäi ostamatta.
Vaikkakin oma 123 autom. on sellaisella aivan kätevä
Rattivaihteen historiianhan liittyi usein mahdollisuus ottaa kolmas
matkustaja väliaikaisesti eteen. Muttä tämähän on nykyään mahdotonta.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Suojauksesta
Terve!
Muistikuvani tuolta autolehtien ahmimiskaudelta kertoo, jotta pvc-suojaus tuli -74. Tämä aiheuttaa hieman ristiriitaisia ajatuksia.
Jos löytää ehjän yksilön, jossa pvc:n alle ei ole pesiytynyt ruostetta, niin silloin ko. versio on hyvä harrastepeli. Mutta todellisessa elämässä tahtoo tuon ikäisissä autoissa olla jotain pientä paikan tarvetta pohjaosastolla, jolloin pvc-massa on oikea kirosana.
Eli, <74 hyvässä kunnossa tai 73< erinomaisessa kunnossa olisi minun suositukseni pystylampun vuosimallien suhteen.
Muistikuvani tuolta autolehtien ahmimiskaudelta kertoo, jotta pvc-suojaus tuli -74. Tämä aiheuttaa hieman ristiriitaisia ajatuksia.
Jos löytää ehjän yksilön, jossa pvc:n alle ei ole pesiytynyt ruostetta, niin silloin ko. versio on hyvä harrastepeli. Mutta todellisessa elämässä tahtoo tuon ikäisissä autoissa olla jotain pientä paikan tarvetta pohjaosastolla, jolloin pvc-massa on oikea kirosana.
Eli, <74 hyvässä kunnossa tai 73< erinomaisessa kunnossa olisi minun suositukseni pystylampun vuosimallien suhteen.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Lisää aiheesta...
Morjens.Henry V. kirjoitti:Sanoisin, että vaihdevalitsin on tilattu valinnan mukaan.
Vanhemmat w115 Taxit oli useinkin ratti-manuaaleja.
Automaatteja oli molempia ( lattia/ ratti-valitsin ).
Meillä oli perheessä pitkään w114 ratti-automatic, ja tämä todettiin
erittäin näppäräksi käytössä - käyttö helposti vaan sormenpäillä.
Mutta olin kerran ostelemassa myös w114; sta jossa ratti-autom-
valitsin oli siirretty keskikonsoliin - jäi ostamatta.
Vaikkakin oma 123 autom. on sellaisella aivan kätevä![]()
Rattivaihteen historiianhan liittyi usein mahdollisuus ottaa kolmas
matkustaja väliaikaisesti eteen. Muttä tämähän on nykyään mahdotonta.
Meikän W111:ssa on muuten myös vaihdettu rattivalitsin lattialle joskus ammoisella 60-luvulla. Oli kuulemma pidetty urheilullisempana niin...
Hupaisinta kaikessa on se, että rattiakselissa on yhä "juuri" valitsimelle olemassa, ts. pieni luukku, jonka alla tuota mekanismia on. Saa olla puolestani vastakin, vaikka hiukan silmään särähtääkin -- tuonikäisessä autossa kyseessä on jo osa ajopelin historiaa ja edellisiä omistajia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lisää aiheesta...
Aivan - näitä muutettiin aika paljon lattiavaihteelle. Varsinkin '70-luvulla.
Samalla tietenkin autoon vaihdettiin vaaleat rek.kilvet, ja leopardi-päälliset
Tuo rattiakseli on kyllä mahdollista 'naamioida', ettei huomaa muutetuksi. Mutta w114/ 115- mallissa se on jo paljon vaikeampaa.
Tuo w114 yksilö jota siis kerran olin ostelemassa oli muutettu ronskin
näköisesti lattiavaihteelle. Lisäksi yhtä ja toista muuta...
Mutta kovasti kiinnostava projekti ; jos tuon nyt metallisinisen 250:sen
olisi palauttanut alkuperäiseksi vaaleanharmaaksi, asentanut lisäksi
sävylasit, ja palauttanut automaatti-rattivaihteelle, niin tuloksena olisi
ollut mielestäni varsin mielenkiintoinen kokonaisuus
Samalla tietenkin autoon vaihdettiin vaaleat rek.kilvet, ja leopardi-päälliset
Tuo rattiakseli on kyllä mahdollista 'naamioida', ettei huomaa muutetuksi. Mutta w114/ 115- mallissa se on jo paljon vaikeampaa.
Tuo w114 yksilö jota siis kerran olin ostelemassa oli muutettu ronskin
näköisesti lattiavaihteelle. Lisäksi yhtä ja toista muuta...
Mutta kovasti kiinnostava projekti ; jos tuon nyt metallisinisen 250:sen
olisi palauttanut alkuperäiseksi vaaleanharmaaksi, asentanut lisäksi
sävylasit, ja palauttanut automaatti-rattivaihteelle, niin tuloksena olisi
ollut mielestäni varsin mielenkiintoinen kokonaisuus
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Lisää aiheesta...
OT:Henry V. kirjoitti:Samalla tietenkin autoon vaihdettiin vaaleat rek.kilvet, ja leopardi-päälliset![]()
Me etsitään vaimon kanssa Uoleviin ajanhengen mukaisia leopardi/seepra päällisiä. kävis hienosti muuten punaiseen sisutukseen
Jos jollain tulee vastaan, ollaan kiinnostuneita.
Jep, paitsi.
Juu, 70-luvun tuningi oli kovaa peliä. Moni lepardiparka joutui luopumaan nahoistaan...
Onneksi meikäläisen biilissä ei ole tuota huolta. Nahat on penkeissä ja alkuperäiset mustat kilvet paikallaan, tosin aikansa erikoiskilvet -- auton alkujaan omistaneen Salora-johtajan tapa kun oli hankkia autoihinsa firman toimialasta kieliviä kilpiä. Yhdessä vaiheessa perheen peleissä oli mm. TVR (TV-Radio, näet)-alkuiset rekisterilaatat.
Historiaa sekin, sekä auton että Salon paikallishistoriaa.
Onneksi meikäläisen biilissä ei ole tuota huolta. Nahat on penkeissä ja alkuperäiset mustat kilvet paikallaan, tosin aikansa erikoiskilvet -- auton alkujaan omistaneen Salora-johtajan tapa kun oli hankkia autoihinsa firman toimialasta kieliviä kilpiä. Yhdessä vaiheessa perheen peleissä oli mm. TVR (TV-Radio, näet)-alkuiset rekisterilaatat.
Historiaa sekin, sekä auton että Salon paikallishistoriaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lisää aiheesta...
Nyt on muuten oikea aika ostella w114/ 115 autoja :
- hinnat on "pohjassa "
- Hyviä 'löytöjä ' on vielä mahdollista tehdä.
- varaosat on edullisia, ja purkuosiakin saa sopivasti.
- hinnat on "pohjassa "
- Hyviä 'löytöjä ' on vielä mahdollista tehdä.
- varaosat on edullisia, ja purkuosiakin saa sopivasti.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Olli Lajunen
- Asiantuntija

- Viestit: 1227
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Lisää aiheesta ja aiheen vierestä...
En ole minäkään törmännyt kuin lattia-automaatteihin.
Haaveissa olis ostaa kokonainenkin W114/W115...
Niin on. Parasta aikaa etsiskelen kaikenlaista varaosaa W115:een.Henry V. kirjoitti:Nyt on muuten oikea aika ostella w114/ 115 autoja :
- hinnat on "pohjassa "
- Hyviä 'löytöjä ' on vielä mahdollista tehdä.
- varaosat on edullisia, ja purkuosiakin saa sopivasti.
Haaveissa olis ostaa kokonainenkin W114/W115...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Re: Lisää aiheesta ja aiheen vierestä...
Kerää kokoelma vanhoista legendaarisista pystylampuista!lajunen kirjoitti:En ole minäkään törmännyt kuin lattia-automaatteihin.
Niin on. Parasta aikaa etsiskelen kaikenlaista varaosaa W115:een.Henry V. kirjoitti:Nyt on muuten oikea aika ostella w114/ 115 autoja :
- hinnat on "pohjassa "
- Hyviä 'löytöjä ' on vielä mahdollista tehdä.
- varaosat on edullisia, ja purkuosiakin saa sopivasti.
Haaveissa olis ostaa kokonainenkin W114/W115...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: Lisää aiheesta...
Kuinka ollakaan, juuri tänä aamuna näin tuossa Rautatienkadulla mustan alkuperäisissä kilvissä olevan W108:n ja mieleen juolahti täysin absurdi käänteisajatus: olisiko lainopillisesti edes teoriassa mahdollista, että W126:een saisi mustat kilvet, esim. erikoiskilpinä. Tietenkin tunnus olisi MR-126 tai MR-300 (taitaa olla jo, jos ei muilla niin "koitonpojalla"). Siinä voisi Vehoniemen sunnuntaisessiossa muutama mobilisti hieraista silmiään toisenkin kerran tai ainakin tekisi pyhän lupauksen viinanjuonnin lopettamisestaHenry V. kirjoitti: Samalla tietenkin autoon vaihdettiin vaaleat rek.kilvet, ja leopardi-päälliset
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85


