Tervehdys.
Kyseessä siis -96 e280 4-lovisella automaattilaatikolla
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä vaihtaa ykköseltä kakkoselle kiitettävästi mutta kakkoselta kolmoselle kun pitäisi vaihtaa niin venyttää aina vähintään ensimmäisen kerran vaihtoa n 3500rpm ja sitten vasta suostuu vaihtamaan ja nykäisee ikävästi mutta ei luista kuitenkaan missään vaiheessa. ja kun pysähdyn niin saattaa ehkä vielä toisen kerran tehdä saman, mutta sen jälkeen vaihtaa normaalisti. ja esim valoihin pysähdyttäessä ei ongelmia eikä nykäisyjä havaittavissa.
moottorin/laatikon lämmettyä ongelma katoaa täysin ja vaihtaa todella pehmeästi
Mistähän voisi moinen johtua? laatikossa alle puolivuotta vanhat öljyt ja saman ikäinen suodatin.
yritin etsiä forumilta jos muilla olisi ollut samankaltaista vikaa mutta ei samanlaista löytynyt mutta sinne päin kyllä. Eli voisiko kyse olla esim. tässä topikissa kyseessä olevasta "alipainesäädinmokkulasysteemistä"?
kiitokset jo etukäteen.
Antti.
w210 automaattilaatikko
w210 automaattilaatikko
www.alvetek.fi
Re: w210 automaattilaatikko
Tuo on todennäköisesti ominaisuus, ei bugi. Ainakin omassa w201:sessä on 722.4 automaatissa nimenomaan venytetty 2 -> 3 vaihtoa kylmänä, jotta katti ehtii lämmetä ja pystyy paremmin poistamaan päästöjä. Sama lienee tilanne ainakin 722.3:sessa.appana kirjoitti:Tervehdys.
Kyseessä siis -96 e280 4-lovisella automaattilaatikolla
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä vaihtaa ykköseltä kakkoselle kiitettävästi mutta kakkoselta kolmoselle kun pitäisi vaihtaa niin venyttää aina vähintään ensimmäisen kerran vaihtoa n 3500rpm ja sitten vasta suostuu vaihtamaan ja nykäisee ikävästi mutta ei luista kuitenkaan missään vaiheessa. ja kun pysähdyn niin saattaa ehkä vielä toisen kerran tehdä saman, mutta sen jälkeen vaihtaa normaalisti. ja esim valoihin pysähdyttäessä ei ongelmia eikä nykäisyjä havaittavissa.
moottorin/laatikon lämmettyä ongelma katoaa täysin ja vaihtaa todella pehmeästi
Mistähän voisi moinen johtua? laatikossa alle puolivuotta vanhat öljyt ja saman ikäinen suodatin.
yritin etsiä forumilta jos muilla olisi ollut samankaltaista vikaa mutta ei samanlaista löytynyt mutta sinne päin kyllä. Eli voisiko kyse olla esim. tässä topikissa kyseessä olevasta "alipainesäädinmokkulasysteemistä"?
kiitokset jo etukäteen.
Antti.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Joo,kyllä se on normaali ilmiö,eli moottorin ohjaus lämmittää katteja ja näin ollen panttaa vaihtoa tuonne 3000 kierroksen tuntumaan.
Jos kiihdytät rauhallisesti ja annat koneen kiertää vaikka 2000 rpm,niin silloin vaihtaa normaalisti muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Tämä ilmiö on kerrottu ainakin C280-96 omistajan käsikirjassa.
Jos kiihdytät rauhallisesti ja annat koneen kiertää vaikka 2000 rpm,niin silloin vaihtaa normaalisti muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Tämä ilmiö on kerrottu ainakin C280-96 omistajan käsikirjassa.