w210 automaattilaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
appana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 04.12.2007 11:38
Paikkakunta: Janakkala, Tki

w210 automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja appana »

Tervehdys.

Kyseessä siis -96 e280 4-lovisella automaattilaatikolla

Kylmänä liikkeelle lähdettäessä vaihtaa ykköseltä kakkoselle kiitettävästi mutta kakkoselta kolmoselle kun pitäisi vaihtaa niin venyttää aina vähintään ensimmäisen kerran vaihtoa n 3500rpm ja sitten vasta suostuu vaihtamaan ja nykäisee ikävästi mutta ei luista kuitenkaan missään vaiheessa. ja kun pysähdyn niin saattaa ehkä vielä toisen kerran tehdä saman, mutta sen jälkeen vaihtaa normaalisti. ja esim valoihin pysähdyttäessä ei ongelmia eikä nykäisyjä havaittavissa.
moottorin/laatikon lämmettyä ongelma katoaa täysin ja vaihtaa todella pehmeästi

Mistähän voisi moinen johtua? laatikossa alle puolivuotta vanhat öljyt ja saman ikäinen suodatin.

yritin etsiä forumilta jos muilla olisi ollut samankaltaista vikaa mutta ei samanlaista löytynyt mutta sinne päin kyllä. Eli voisiko kyse olla esim. tässä topikissa kyseessä olevasta "alipainesäädinmokkulasysteemistä"?

kiitokset jo etukäteen.

Antti.
www.alvetek.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w210 automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja tomant »

appana kirjoitti:Tervehdys.

Kyseessä siis -96 e280 4-lovisella automaattilaatikolla

Kylmänä liikkeelle lähdettäessä vaihtaa ykköseltä kakkoselle kiitettävästi mutta kakkoselta kolmoselle kun pitäisi vaihtaa niin venyttää aina vähintään ensimmäisen kerran vaihtoa n 3500rpm ja sitten vasta suostuu vaihtamaan ja nykäisee ikävästi mutta ei luista kuitenkaan missään vaiheessa. ja kun pysähdyn niin saattaa ehkä vielä toisen kerran tehdä saman, mutta sen jälkeen vaihtaa normaalisti. ja esim valoihin pysähdyttäessä ei ongelmia eikä nykäisyjä havaittavissa.
moottorin/laatikon lämmettyä ongelma katoaa täysin ja vaihtaa todella pehmeästi

Mistähän voisi moinen johtua? laatikossa alle puolivuotta vanhat öljyt ja saman ikäinen suodatin.

yritin etsiä forumilta jos muilla olisi ollut samankaltaista vikaa mutta ei samanlaista löytynyt mutta sinne päin kyllä. Eli voisiko kyse olla esim. tässä topikissa kyseessä olevasta "alipainesäädinmokkulasysteemistä"?

kiitokset jo etukäteen.

Antti.
Tuo on todennäköisesti ominaisuus, ei bugi. Ainakin omassa w201:sessä on 722.4 automaatissa nimenomaan venytetty 2 -> 3 vaihtoa kylmänä, jotta katti ehtii lämmetä ja pystyy paremmin poistamaan päästöjä. Sama lienee tilanne ainakin 722.3:sessa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Samma här. w124 300D -93
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Joo,kyllä se on normaali ilmiö,eli moottorin ohjaus lämmittää katteja ja näin ollen panttaa vaihtoa tuonne 3000 kierroksen tuntumaan.
Jos kiihdytät rauhallisesti ja annat koneen kiertää vaikka 2000 rpm,niin silloin vaihtaa normaalisti muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Tämä ilmiö on kerrottu ainakin C280-96 omistajan käsikirjassa.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

no tuosta ilimiöstähän pääsee helpoiten eroon ottamalla
lootan vasemmasta etunurkasta sen kaksnapasen liittimen irti.
Eipä tartte enää huuvvatella kylmänä.
Vastaa Viestiin