w123sen hattu hylly

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.

Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.

T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Sami S kirjoitti:Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.

Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.

T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.

Mulla on 10" peräkontissa EA lokeron alla, mutta ongelmana on saada 6x9 hattuhyllylle joudun varmaan tekemään jonkinlaiset kotelot niille koska reiän teko on liian sotkuista ja vaikeeta!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Sami S kirjoitti:Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Kummallakin puolella on samanmoiset syvennykset, mutta eivät ole kuin muutaman litran vetoiset. Ei niihin mahdu edes järeämpimagneettisia 5.25" sarjoja ilman korotuskaulusta. Taitaa tuo 15l kotelo kasvaa aikalailla takaikkunalle.

Tosiaan olisi tarkoitus veistää nuo kuopat kokonaan pois ja samalla muutoinkin muokata tuota 'hattuhyllyn' peltiosaa. Takalasikin on jo nyttemmin poissa. Tankinhan tuota varten joutuu irroittamaan, mutta tuossa omassa projektissa se lähtisi muutenkin.

T.Kovanen -> Timo K. :wink:
Koneella on koneen tahti
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja luokyio »

JKL kirjoitti:
Sami S kirjoitti:Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.

Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.

T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.

Mulla on 10" peräkontissa EA lokeron alla, mutta ongelmana on saada 6x9 hattuhyllylle joudun varmaan tekemään jonkinlaiset kotelot niille koska reiän teko on liian sotkuista ja vaikeeta!!
Ihan näin offtopiccina:
Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Samaa mieltä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Muffler kirjoitti:
Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Samaa mieltä.
Ostakee laadukkaita 6x9 kajareita niin niillä kyllä tekee!
Ei mitään sonyn x-pöödereitä, niillä ei tod. tee mitään.

Tottakai mankka ja vahvistin vaikuttaa paljon.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123sen hattu hylly

Viesti Kirjoittaja MercMan »

SEC-560 kirjoitti:
Muffler kirjoitti:
Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Samaa mieltä.
Ostakee laadukkaita 6x9 kajareita niin niillä kyllä tekee!
Ei mitään sonyn x-pöödereitä, niillä ei tod. tee mitään.

Tottakai mankka ja vahvistin vaikuttaa paljon.
Mulla on Punchin 6x9 ja hyvin soivat!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Jos te nyt rupesitte kehumaan poppi vehkeitä niin pitää kai minunkin.

Mulla on Pioneerin DEH-P4400RB soitin jolla soittelen SPL Dynamicsin 4" koaksiaalia ja SPL Dynamicsin V-10S subbari jota potkii SPL Dynamicsin TC-502 sillotettuna 150W:iin.

Nykyinen laitteisto soi ihan nätisti ja subbarikin potkii tarpeeksi hyvin, ei sillä mitään kilpailuja voiteta. Pääkajarit on orginaali paikoilla jonka takia diskantit ei toistu riittävän hyvin, ongelmana on suuntaus.Subbari on laitettu pieneen koteloon pelkääjän jalkotilaan sen muovin tilalle.

Kuvia aattelin laittaa nettiin kunhan jaksan tehdä kotisivut kuntoon ja saan lainaan digi kameran.

Takakaiuttimilla ei tee mitään jos on hyvät etukajarit, eli mulla menee koaksiaalit vaihtoon ja ostan jotkut slim malliset 4" 2-tie erillissarjan ja 4-kanavaisen vahvistimen jolla saan soitettua subbaria ja pääkajareita.

Jos on tarvetta saada taaksekin kaiuttimia niin kannattaa ajatella vaikka 5.25" tai 6.5". Nuo 6*9 antaa pahan teini kuvan. Ja nuissa 5.25" tai 6.5" on pienempi upotussyvyys ja helpompi asentaa ja soivat taakse riittävän hyvin.
Vieras

teinibassot

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minua ainakin lähinnä huvittaa 6x9-tyyppinen asennus Mersussa. Nissan Cherry, Tojota Corolla, välikoppa-eskortti ja esim Lada 1200L ovat autoja, joihin noita vielä voi laittaa.
Mersussa, viriviri-hattuhylly tuo mieleen tietynlaisia ennakkokäsityksiä, millainen ihminen sillä autolla ajaa.

Kuka kuuntelee kotona musiikkia siten, että kaiuttimet on selkäpuolella?

No, poikkeuksiakin on. Jos ne semi-subbarit on asennettu alkuperäisille paikoille, siten että niitä ei näy, niin ok. Esim. 126:ssahan on hattuhyllyllä sen kokoiset kaiuttimen paikat, että niihin menee 6x9". Korjatkaa jos olen väärässä. Yhdellä tutulla ainakin on -82 126 300SD:ssa Infinityn 6x9:t niissä paikoissa ja ne soi ihan kohtuullisesti, eikä näytä pahalle. Samassa autossa on alkuperäispaikoilla edessäkin Infinity-kampetta.

Itsellä ei ole hattuhyllyllä mitään. Jos jotain laittaisin, niin korkeintaan 6" hyvälaatuiset kokoaluekaiuttimet täyteäänen tuottajiksi takapenkkiläisille.

Itse tein edelliseen 123:eeni kuviosahalla reikiä takapenkin ja p-ainetankin väliseen peltiin. Se auttoi. 123:ssa ei ole se alue lähellekään niin tivistä kun esim. 124:ssa. Kyseinen operaatio vaatii kyllä tankin poisoton. Käytin kuitenkin tilanteen hyväksi tyhjentämällä ja puhdistamalla tankin ja polttoaineen määrän anturin perusteellisesti.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tämän viimeisimmän kappaleen oli tietysti tarkoitus liittyä subbasen kuuluvuuteen peräkontista.
Vastaa Viestiin