w123sen hattu hylly
w123sen hattu hylly
Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.
Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.
T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.
T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Re: w123sen hattu hylly
Sami S kirjoitti:Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.
Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.
T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Mulla on 10" peräkontissa EA lokeron alla, mutta ongelmana on saada 6x9 hattuhyllylle joudun varmaan tekemään jonkinlaiset kotelot niille koska reiän teko on liian sotkuista ja vaikeeta!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w123sen hattu hylly
Kummallakin puolella on samanmoiset syvennykset, mutta eivät ole kuin muutaman litran vetoiset. Ei niihin mahdu edes järeämpimagneettisia 5.25" sarjoja ilman korotuskaulusta. Taitaa tuo 15l kotelo kasvaa aikalailla takaikkunalle.Sami S kirjoitti:Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Tosiaan olisi tarkoitus veistää nuo kuopat kokonaan pois ja samalla muutoinkin muokata tuota 'hattuhyllyn' peltiosaa. Takalasikin on jo nyttemmin poissa. Tankinhan tuota varten joutuu irroittamaan, mutta tuossa omassa projektissa se lähtisi muutenkin.
T.Kovanen -> Timo K.

Koneella on koneen tahti
Re: w123sen hattu hylly
Ihan näin offtopiccina:JKL kirjoitti:Sami S kirjoitti:Yritän säätää w123:seen kohtuullisia poppi koneita ja takakontin ja ohjaamon välin tiiviys on ongelma, inakin subbarin kanssa.
Tosin alkuun ratkaisin tämän siten että tein hansikaslokeron taaksen pienen subbari kotelon 10":lle. Toimii ihan hyvin, mutta pitkä jalkaisilla on ongelmia.
T. Kovasen kotisivuilla on w123:en sisusta purettuna ja kuvassa näkyy mersun hattuhylly URL hattuhylly ja tuossa oikeassa reunassa on syvennys.
Minkä kokeinen "kuoppa" tuossa on? Syvyys/leveys/pituus?
Entäs onko vasemmalla reunalla vastaava tai isompi?
Voisiko jompaan kumpaan mahtua lasikuidusta tehty n 15 litranen kotelo johon tulisi 10" subbari elementti.
Mulla on 10" peräkontissa EA lokeron alla, mutta ongelmana on saada 6x9 hattuhyllylle joudun varmaan tekemään jonkinlaiset kotelot niille koska reiän teko on liian sotkuista ja vaikeeta!!
Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Re: w123sen hattu hylly
Samaa mieltä.Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: w123sen hattu hylly
Ostakee laadukkaita 6x9 kajareita niin niillä kyllä tekee!Muffler kirjoitti:Samaa mieltä.Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Ei mitään sonyn x-pöödereitä, niillä ei tod. tee mitään.
Tottakai mankka ja vahvistin vaikuttaa paljon.
Re: w123sen hattu hylly
Mulla on Punchin 6x9 ja hyvin soivat!!SEC-560 kirjoitti:Ostakee laadukkaita 6x9 kajareita niin niillä kyllä tekee!Muffler kirjoitti:Samaa mieltä.Luokyio kirjoitti: Ei kannata koskea 6x9-kokoisiin kajareihin. IMO (ja monen muunkin) niillä ei tee yhtään mitään.
Ei mitään sonyn x-pöödereitä, niillä ei tod. tee mitään.
Tottakai mankka ja vahvistin vaikuttaa paljon.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Jos te nyt rupesitte kehumaan poppi vehkeitä niin pitää kai minunkin.
Mulla on Pioneerin DEH-P4400RB soitin jolla soittelen SPL Dynamicsin 4" koaksiaalia ja SPL Dynamicsin V-10S subbari jota potkii SPL Dynamicsin TC-502 sillotettuna 150W:iin.
Nykyinen laitteisto soi ihan nätisti ja subbarikin potkii tarpeeksi hyvin, ei sillä mitään kilpailuja voiteta. Pääkajarit on orginaali paikoilla jonka takia diskantit ei toistu riittävän hyvin, ongelmana on suuntaus.Subbari on laitettu pieneen koteloon pelkääjän jalkotilaan sen muovin tilalle.
Kuvia aattelin laittaa nettiin kunhan jaksan tehdä kotisivut kuntoon ja saan lainaan digi kameran.
Takakaiuttimilla ei tee mitään jos on hyvät etukajarit, eli mulla menee koaksiaalit vaihtoon ja ostan jotkut slim malliset 4" 2-tie erillissarjan ja 4-kanavaisen vahvistimen jolla saan soitettua subbaria ja pääkajareita.
Jos on tarvetta saada taaksekin kaiuttimia niin kannattaa ajatella vaikka 5.25" tai 6.5". Nuo 6*9 antaa pahan teini kuvan. Ja nuissa 5.25" tai 6.5" on pienempi upotussyvyys ja helpompi asentaa ja soivat taakse riittävän hyvin.
Mulla on Pioneerin DEH-P4400RB soitin jolla soittelen SPL Dynamicsin 4" koaksiaalia ja SPL Dynamicsin V-10S subbari jota potkii SPL Dynamicsin TC-502 sillotettuna 150W:iin.
Nykyinen laitteisto soi ihan nätisti ja subbarikin potkii tarpeeksi hyvin, ei sillä mitään kilpailuja voiteta. Pääkajarit on orginaali paikoilla jonka takia diskantit ei toistu riittävän hyvin, ongelmana on suuntaus.Subbari on laitettu pieneen koteloon pelkääjän jalkotilaan sen muovin tilalle.
Kuvia aattelin laittaa nettiin kunhan jaksan tehdä kotisivut kuntoon ja saan lainaan digi kameran.
Takakaiuttimilla ei tee mitään jos on hyvät etukajarit, eli mulla menee koaksiaalit vaihtoon ja ostan jotkut slim malliset 4" 2-tie erillissarjan ja 4-kanavaisen vahvistimen jolla saan soitettua subbaria ja pääkajareita.
Jos on tarvetta saada taaksekin kaiuttimia niin kannattaa ajatella vaikka 5.25" tai 6.5". Nuo 6*9 antaa pahan teini kuvan. Ja nuissa 5.25" tai 6.5" on pienempi upotussyvyys ja helpompi asentaa ja soivat taakse riittävän hyvin.
teinibassot
Minua ainakin lähinnä huvittaa 6x9-tyyppinen asennus Mersussa. Nissan Cherry, Tojota Corolla, välikoppa-eskortti ja esim Lada 1200L ovat autoja, joihin noita vielä voi laittaa.
Mersussa, viriviri-hattuhylly tuo mieleen tietynlaisia ennakkokäsityksiä, millainen ihminen sillä autolla ajaa.
Kuka kuuntelee kotona musiikkia siten, että kaiuttimet on selkäpuolella?
No, poikkeuksiakin on. Jos ne semi-subbarit on asennettu alkuperäisille paikoille, siten että niitä ei näy, niin ok. Esim. 126:ssahan on hattuhyllyllä sen kokoiset kaiuttimen paikat, että niihin menee 6x9". Korjatkaa jos olen väärässä. Yhdellä tutulla ainakin on -82 126 300SD:ssa Infinityn 6x9:t niissä paikoissa ja ne soi ihan kohtuullisesti, eikä näytä pahalle. Samassa autossa on alkuperäispaikoilla edessäkin Infinity-kampetta.
Itsellä ei ole hattuhyllyllä mitään. Jos jotain laittaisin, niin korkeintaan 6" hyvälaatuiset kokoaluekaiuttimet täyteäänen tuottajiksi takapenkkiläisille.
Itse tein edelliseen 123:eeni kuviosahalla reikiä takapenkin ja p-ainetankin väliseen peltiin. Se auttoi. 123:ssa ei ole se alue lähellekään niin tivistä kun esim. 124:ssa. Kyseinen operaatio vaatii kyllä tankin poisoton. Käytin kuitenkin tilanteen hyväksi tyhjentämällä ja puhdistamalla tankin ja polttoaineen määrän anturin perusteellisesti.
Mersussa, viriviri-hattuhylly tuo mieleen tietynlaisia ennakkokäsityksiä, millainen ihminen sillä autolla ajaa.
Kuka kuuntelee kotona musiikkia siten, että kaiuttimet on selkäpuolella?
No, poikkeuksiakin on. Jos ne semi-subbarit on asennettu alkuperäisille paikoille, siten että niitä ei näy, niin ok. Esim. 126:ssahan on hattuhyllyllä sen kokoiset kaiuttimen paikat, että niihin menee 6x9". Korjatkaa jos olen väärässä. Yhdellä tutulla ainakin on -82 126 300SD:ssa Infinityn 6x9:t niissä paikoissa ja ne soi ihan kohtuullisesti, eikä näytä pahalle. Samassa autossa on alkuperäispaikoilla edessäkin Infinity-kampetta.
Itsellä ei ole hattuhyllyllä mitään. Jos jotain laittaisin, niin korkeintaan 6" hyvälaatuiset kokoaluekaiuttimet täyteäänen tuottajiksi takapenkkiläisille.
Itse tein edelliseen 123:eeni kuviosahalla reikiä takapenkin ja p-ainetankin väliseen peltiin. Se auttoi. 123:ssa ei ole se alue lähellekään niin tivistä kun esim. 124:ssa. Kyseinen operaatio vaatii kyllä tankin poisoton. Käytin kuitenkin tilanteen hyväksi tyhjentämällä ja puhdistamalla tankin ja polttoaineen määrän anturin perusteellisesti.