Tulostin ja laminoin tallin seinälle kuvalliset ohjeet pumpunsäädöstä niin ei tarvi aina miettiä, että miten se nyt meni
Eli tuo kuva ja tämä Veskolan teksti:
- Avaa syöttöruuvia 2,5 kierrosta sen hetkisestä asennosta.
- Älä koske tyhjäkäynnin tasain ruuviin
- Vetävät kierrokset 4 kierrosta kiinni
- Avaa tyhjäkäyntiruuvia 2,5 kierrosta sen hetkisestä asennosta (tai niin paljon kuin tulee), meillä tuli noin 2 1/4
- Tyhjäkäynnin hienosäätö, säädä tästä kiinni siten, että auto käy normaalia tyhjäkäyntiä.
- Alasyöttö: Säädä tästä aina tarpeen mukaan, mitä ylemmäs tapin säätää sitä suurempi on ahtamaton syöttö (=syöttömäärä ennen kuin ahtopaine nousee)ja sitä "paremman" savupilven auto jättää paikaltaan kiihdytyksessä. Tätä on helppo säädellä jälkikäteen fiilispohjalta.
HUOM ! Mikäli et säädä tyhjäkäyntiruuvia, painat kaasun pohjaan ja palautat -> kone jää huutamaan 2000 rpm -> Ei kiva.
Nuo ohjeet on turbokoneeseen (Vitoon), mutta pätee varmaan aika lähelle myös vapariin
