tasonsäätö ja tehostimen neste

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

tasonsäätö ja tehostimen neste

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kumpaas tulee s210 (300tdt -98) tehostajan nesteeks, punasta vai mustaa kun takana on tasonsäätö..
Viimeksi muokannut SamuliS, La 28.02.2009 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Eikös sinne ole se ihan oma Mersun öljy. Olikohan ZHM.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

tehostimen nesteeksi

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

mulla ainakin -98 E290t niin saksan mercedes jälleenmyyjä sanoi että mersun hydrauliikkaoljy ainoa jota saa laittaa. väriltään ehkä lähinnä keltaista. motonet myy korvaavaa oljyä olisko 10e/litra.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikö S210:ssa ole erilliset systeemit S124:n tapaan? :shock:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Timo L. kirjoitti:Eikö S210:ssa ole erilliset systeemit S124:n tapaan? :shock:
Kyllä mulla ainakin on yksi öljypönttö ja tandempumppu joka hoitaa ohjauksen ja tasonsäädön.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kuinka saa nesteet vaihdettua?
Linkki vinkki kelpaa, haku = 0 vastausta/18 sivua.. Hakusanat hakusessa..
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ..pytty auki ja paluu puoli irti :!: ...sitten peli käyntiin ja huolehdi että kaadat uutta niin et pytty on kokoajan täynnä :!: ...sitte kun paluusta tulee puhdasta kaatamaasi uutta niin peli sammuksiin :wink:
J-Pr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: La 28.02.2009 04:16
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja J-Pr »

Timo L. kirjoitti:Eikö S210:ssa ole erilliset systeemit S124:n tapaan? :shock:
-s124:ssa on molempia, tandempumpulla on nuo pitkä moottoriset, eli ohj. tehostin ja tason säätö samalla pumpulla, nelos-, ja viitoskoneisessa on sitte oma pumppu nokka-akselin päässä tasonsäädölle
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Eli jos on niin että hydrauli-iskarit ja tehostin öljy on samassa niin silloin tulee eri öljy kun toi motonetissä myytävä http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0009. Tota vain jos on oma säiliö hydrauli-iskareille.

Itse en muista mitä sitten tuli jos oli molemmat samassa. Veli just vaihto väykkään ja haki öljyn veholta. olikos se jotain 25€/l
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Eli siis tollasella öljyllä jos molemmat tasonsäätö ja ohjaustehostin samassa: Hydraulic Oil, part no. 000 989 20 03 10
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kiitos neuvoista..
jupehalm kirjoitti:Eli siis tollasella öljyllä jos molemmat tasonsäätö ja ohjaustehostin samassa: Hydraulic Oil, part no. 000 989 20 03 10
Motonetistä?

Näin on mun tapauksessa. Taidan imasta säiliön tyhjäksi ja laittaa uutta tilalle.

Saako hydraulijärjestelmän suodatinta muualta kuin veholta..
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

SamuliS kirjoitti:Taidan imasta säiliön tyhjäksi ja laittaa uutta tilalle.

Saako hydraulijärjestelmän suodatinta muualta kuin veholta..
Itse itselle vastaten.. Hain valtuutetulta KL jälleenmyyjältä 3 litraa öljyä, paluuletkun kautta vanhat veks (tulee muuten paineella ja tyhjenee nopeesti) ja uutta tilalle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

J-Pr kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Eikö S210:ssa ole erilliset systeemit S124:n tapaan? :shock:
-s124:ssa on molempia, tandempumpulla on nuo pitkä moottoriset, eli ohj. tehostin ja tason säätö samalla pumpulla, nelos-, ja viitoskoneisessa on sitte oma pumppu nokka-akselin päässä tasonsäädölle
Kyllä kyllä, tandempumppu löytyy myös molemmista omista 124:sta. Mutta nesteetkinhan ovat erikseen. Iskareille ZH-M -säiliö lokasuojassa ja tehostimelle siinä pumpun päällä. Eli kehitys lienee kehittynyt tässäkin aiheessa, kun pärjätään yksillä litkuilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin