w210 320cdi -00

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

w210 320cdi -00

Viesti Kirjoittaja masaz »

Moro

Ostin tuollasen pelin tuossa ja on eka mersu mulla. On ennen ollu aina opeleita.
Ajattelin vaihtaa tuollaseen diisseli autoon, ku bensa on aika kallista ja ajoa tulee jonnin verran.
On nimittäin hyvä peli ajella :) jopa nastarenkailla.
Tässä lähiaikoina pitäs toi viedä karalalle ohjelmoitavaksi, jos sais vähän lisää voimaa, ei sillein et ois loppunu missään tilanteessa mut jos potentiaalia on ni miks sitä jättää käyttämättä.

Talvirenkaat on kokoa 215/55/16
Kesärenkaat tulee olemaan 225/40/18 Kosei rt racer


Kuva

Ens viikolla on varattu aika karalalle. Sitten lisää juttua.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: w210 320cdi -00

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

masaz kirjoitti:ei sillein et ois loppunu missään tilanteessa mut jos potentiaalia on ni miks sitä jättää käyttämättä.
Niin no varmaan kestävyyden takia tehtaallakin on jätetty käyttämättä?

Syitä CDI:n lastutusta vastaan, mitä näin äkkiseltään mieleen tulee (en ole kyllä vielä lastuttanu 320cdi:tä, mutta muita Mersuja kyllä):

1. isojen mustien savupilvien estämiseksi (kyllähän tuo lastutus lisää aikalailla paljon pilven määrää, ainakin pienemmissä cdi:ssä, ei vaikuta kyllä mitään k-arvoon tms.)

2. rahanmenon takia, ei tuo ikinä maksa itseään takaisin JOS sattuisi säästämään polttoaineessa desin tai pari joskus

3. paikkojen kestävyys voi (ehkä saattaa) kärsiä, jos kengit sitä oikeen urakalla

Toisaalta:

1. voimaa (tai sen tuntua) tulee huomattavasti lisää

2. eihän toi nyt niin älyttömän hintaista touhua oo, tyhmemminkin voi rahansa tuhlata

3. hajoo siitä 320cdi:stä kuitenkin osia ennemmin tai myöhemmin, ehkä sitä vaan herkemmin viat tulee esiin sitten lastutuksen jälkeen tai jo olevat viat sen yhteydessä, jos on tullakseen.

Pistä ihmeessä tarkempaa raporttia tuon käyntisi jälkeen... Oon tässä ite jo vuoden päivät ajellu 320cdi:llä, enkä oo vielä saanut aikaseksi käydä lastuttamassa, vaikka kaikissa muissa autoissa on kyllä digituninkia. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tähän ole edes tarvinnu (luontevaa, ku ennen on ollu tehoja ja vääntöä puolet vähemmän).
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Nonni, perjantaina oli aika karalalle.

Tehoja oli ennen ohjelmointia 204hv jälkeen 255hv
Vääntöjä ei saanu mitattua kunnolla ku laatikko vaihtaa niin herkkään pienempää ni ei saanu kaasu pohjassa vejettyä että ois saanu mitattua kunnolla. Mut eron sai mitattua, 80-90nm enemmän kokoalueelle lisää vääntöä.
Huono tiellä kokeilla eroa ku ei saa pitoa...

Vois käydä jossain muualla penkissä mittaamassa jos keksis miten saa pysymään nelosvaihteen päällä kaasupohjassakin. Saa kertoa jos tietää...

Dynolapun laitan tässä lähiaikoina, ku saan skannattua sen.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kerro nyt vähän vaikuttiko normaaliin arkiajoon jotenkin, kun oot rullannu vaikka pari tankillista. Hyvin oli näköjään tehot tallessa pysyny, jos ennen digivirittelyäkin oli 204 hv.
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Nyt sain skannattua dynolapun

http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... at=0&pos=0

Lapusta näkee eron hyvin, eli siinä on ennen ja jälkeen käyrät samassa.

Kyl se vaan hyvin kulkee, ei voi moittia. Eron huomaa selvästi:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320cdi -00

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

masaf1 kirjoitti:
masaz kirjoitti:ei sillein et ois loppunu missään tilanteessa mut jos potentiaalia on ni miks sitä jättää käyttämättä.
Niin no varmaan kestävyyden takia tehtaallakin on jätetty käyttämättä?

Syitä CDI:n lastutusta vastaan, mitä näin äkkiseltään mieleen tulee (en ole kyllä vielä lastuttanu 320cdi:tä, mutta muita Mersuja kyllä):

1. isojen mustien savupilvien estämiseksi (kyllähän tuo lastutus lisää aikalailla paljon pilven määrää, ainakin pienemmissä cdi:ssä, ei vaikuta kyllä mitään k-arvoon tms.)

2. rahanmenon takia, ei tuo ikinä maksa itseään takaisin JOS sattuisi säästämään polttoaineessa desin tai pari joskus

3. paikkojen kestävyys voi (ehkä saattaa) kärsiä, jos kengit sitä oikeen urakalla

Toisaalta:

1. voimaa (tai sen tuntua) tulee huomattavasti lisää

2. eihän toi nyt niin älyttömän hintaista touhua oo, tyhmemminkin voi rahansa tuhlata

3. hajoo siitä 320cdi:stä kuitenkin osia ennemmin tai myöhemmin, ehkä sitä vaan herkemmin viat tulee esiin sitten lastutuksen jälkeen tai jo olevat viat sen yhteydessä, jos on tullakseen.

Pistä ihmeessä tarkempaa raporttia tuon käyntisi jälkeen... Oon tässä ite jo vuoden päivät ajellu 320cdi:llä, enkä oo vielä saanut aikaseksi käydä lastuttamassa, vaikka kaikissa muissa autoissa on kyllä digituninkia. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tähän ole edes tarvinnu (luontevaa, ku ennen on ollu tehoja ja vääntöä puolet vähemmän).
Toi ISO savupilvi juttu sai uteliaaksi ja on pakko kysyä minkä laisia lastuja olet pikku CDI koneisiin laittanut, kaikki mahdollinen teho ulos?,ite jokusen naputeelut uusiksi ja mitään savupilvi/kestävyys ongelmaa ei ole ollut,ja näillä ajettu 100000km vuodessa
ja siitä alespäin
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

320CDI:n suuttimet (w211) riittää kuulemma n. 260hp asti ilman, että alkais savuttaa mustaa. Jos suuttimet jää pieniksi, niin kuulemma alkaa savun määrä kasvaa nopeasti.
Tohon omaan asennettiin juuri toi karalan softa eikä savuta yhtään. Tehot tossa n. 250/600.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep kunnolla tehdyn ohjelman muutoksen ei pitäisi aiheutta savutusta

Joo melko selkee syy olis suutinlähes kokoajan auki ja huono sumu, tuotto ei riitä

Isoja savupillviä näkyy yleensä raili purkki
virityksillä
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Tuli vaihdettua kesärenkaatkin alle,jo 4viikkoa sitten..

Muutama kuva:

Kuva

Kuva
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Hienot jarrusatulat :?

Itse katselin tommosia vanteita joskus talvella ja silloin totesin että ei varmana sovi E-sarjalaiseen, mutta hyvältähän nuo näyttääkin nyt kun näkee alla.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Tuli tänään motoparkissa kokeiltua varttimailia, ni ei toi mun mielestä älyttömän hyvin kulkenu. Oikeastaan tuommosta aikaa odottelinkin...

1/4 15.3s 151kmh 60feet 2.5s

Onkos kukaan muu väyrys mesellä käyny varttia kokeilemassa?
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Olin tänään kattomassa tuolla motoparkissa noita ajoja. Näytti et ei oikein irronnut viivalta mut kun turbo heräs niin meno oli ihan hyvän näköstä. Työnti jo ihan hyvin savua putkesta lähössä. Onko tuo vielä vakio ahtimella?
Oliko se toinen diesel mese tuttuja? Paljon oli sillä paras aika?
Oliko millanen paketti sillä pellin alla?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

TommiS kirjoitti:Olin tänään kattomassa tuolla motoparkissa noita ajoja. Näytti et ei oikein irronnut viivalta mut kun turbo heräs niin meno oli ihan hyvän näköstä. Työnti jo ihan hyvin savua putkesta lähössä. Onko tuo vielä vakio ahtimella?
Oliko se toinen diesel mese tuttuja? Paljon oli sillä paras aika?
Oliko millanen paketti sillä pellin alla?
Mie en tiiä miks ei lähteny paremmin viivalta, vaik sain kyl ahtoja nostettua jarrua vasten. Ku yritin jarrua vasten nostaa ahtoja ni rupes vaan rengas sutimaan ku kierroksia oli vaan 1500-1800.
Joo on ihan vakio turbo.

Oli se kaveri sillä harmaalla mersulla. Sillä oli 14.6 160kmh, tekniikka on 300d+7mm elementit ja HX35
Sekin valitteli ettei lähteny viivalta...
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Eikös tuo ole jo vnt ahdin sulla? Luulis et sillä sais lähtöihin vähän enemmän potkua.
Niin ja näytti et siel ala rekisterissä voimaakin olis kun aika helpon näkösesti rupes renkaat viivalla lyömään tyhjää kun paineita nostit jarrua vasten.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Onhan se jo vnt ahdin. Kokeilin kyl eritavalla lähtee mut lähes sama 60jalkaa aika tuli jokakerralla.
Kyl sitä alhaalla voimaa on,lähes 600nm 2000-2500kierroksella.
Kyl toi riittää käyttöautoon ihan hyvin.
W210 320cdi -00
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Joo kyllä tuosta varmaan katukäyttöön ihan tarpeeksi vetoja löytyy!
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Vastaa Viestiin