masaz kirjoitti:ei sillein et ois loppunu missään tilanteessa mut jos potentiaalia on ni miks sitä jättää käyttämättä.
Niin no varmaan kestävyyden takia tehtaallakin on jätetty käyttämättä?
Syitä CDI:n lastutusta vastaan, mitä näin äkkiseltään mieleen tulee (en ole kyllä vielä lastuttanu 320cdi:tä, mutta muita Mersuja kyllä):
1. isojen mustien savupilvien estämiseksi (kyllähän tuo lastutus lisää aikalailla paljon pilven määrää, ainakin pienemmissä cdi:ssä, ei vaikuta kyllä mitään k-arvoon tms.)
2. rahanmenon takia, ei tuo ikinä maksa itseään takaisin JOS sattuisi säästämään polttoaineessa desin tai pari joskus
3. paikkojen kestävyys voi (ehkä saattaa) kärsiä, jos kengit sitä oikeen urakalla
Toisaalta:
1. voimaa (tai sen tuntua) tulee huomattavasti lisää
2. eihän toi nyt niin älyttömän hintaista touhua oo, tyhmemminkin voi rahansa tuhlata
3. hajoo siitä 320cdi:stä kuitenkin osia ennemmin tai myöhemmin, ehkä sitä vaan herkemmin viat tulee esiin sitten lastutuksen jälkeen tai jo olevat viat sen yhteydessä, jos on tullakseen.
Pistä ihmeessä tarkempaa raporttia tuon käyntisi jälkeen... Oon tässä ite jo vuoden päivät ajellu 320cdi:llä, enkä oo vielä saanut aikaseksi käydä lastuttamassa, vaikka kaikissa muissa autoissa on kyllä digituninkia. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tähän ole edes tarvinnu (luontevaa, ku ennen on ollu tehoja ja vääntöä puolet vähemmän).