Täytyykö ostaa Toyota??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Täytyykö ostaa Toyota??

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Tervehdys foorumilaiset,
olen kohta kolme vuotta ajellut W211 E320CDI:llä ilman kummoisiakaan murheita.

Kaikki ongelmat ovat tässä:

Takapuskuri maalattiin, kun joku tunari rusikoi pysäköityä autoani marketin parkkipaikalla. Onneksi valvontakamera nappasi pakenijan. Samalla vaihdatin (ja meni vakuutusyhtiöltä läpi :D ) kolmannen jarruvalon (se LED-härpätin, jonka valoista puolet oli mennyt pimeäksi jo ennen kolhua).

Kuskin penkin istuinosasta katkesi vasemman reunan muoviosa, jossa sähkönappulat kiinni, mutta ei maksanut Veholla vaihdettuna kuin kymppejä. (Kuskin paino 100+ kg :wink: )

Niin juu, ja yksi neljästä konepellin päällä olevasta pissapojan suuttimesta tukkeutui, kun sinne meni roska. Näppäränä ihan itse otin letkun irti ja puhalsin (pullosta) paineilmaa takaperin. Homma hoidettu.

Siinä kaikki toistaiseksi. Lyhyesti sanottuna itse autossa ei ole ollut mitään vikaa. Nothing. Nada. Nix. Toimii, kuin sveitsiläinen kello.

Nyt on tullut eteen tilanne, jossa tarvittaisiin farmaria. 8)

Ah ja voih, lueskeltuani forumia pitkähkön tauon jälkeen huomaan, että S211-mesen takapään ilmajouset, palkeet, kompressorit ja letkut ja putket ei kestä Suomessa. Ja vaihtestostakin löytyy kohta glykolia. :evil:

Onko minun autoni jotenkin harvinainen poikkeus, vai onko se juuri kohta käsiin laukeava pommi? Forumia lukiessa alkaa usko mennä Mesen "laatuun."

Pitäisikö etsiä vähän ajettua "suomiautoa", vai uskaltaisiko varusteltumpaan jälkituontimersuun kajota?

Mites noiden jälkituontiautojen markkinat Suomessa ovat yleensäkin? Pääseekö sellaisesta enää koskaan eroon, vai käykö niin, kuin tuttavalleni, joka Tampereen Metro-Autossa yritti vaihtaa jälkituotua 535d -bemuaan uuteen. Hyvityshintaa kysyttäessä myyjä tokaisi, että jätä autosi vaan pihaan ja avaimet pöydälle, euroakaan ei hyvitetä, mutta saat sen kyllä jättää pihaan.

Vai pitäisikö suosista välttää vaihteistorempat ja ilma(jousi)vaivat ja siirtyä Bemuun? Audiin? Volvoon? Vai oh-my-god Toyotaan? :oops:

Mistä luotettava, iso farmari?
Viimeksi muokannut pforsell, Ma 09.03.2009 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sen enempää kantaa ottamatta, eiköhän aika iso foorumin jutuista ja kokemuksista koske kuitenkin vikoja ja negatiivisia asioita. Kuka nyt tänne huvin vuoksikaan tulis aina luppoaikaa omatessaan kehumaan, kuinka hyvin auto on toiminut. Ne keiden Mersu toimii huoletta, on ihan jossain muualla kuin täällä kirjottelemassa...?
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 31.05.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Älä vaan ehjää ja toimivaa mersua vaihda mihinkään! Sen parempaa autoa ja kyytiä ei ole olemassa. Ne perjantaikappaleet on joka merkillä ongelmana, eikä niitä mesellä ole yhtään enempää kuin muillakaan merkeillä. Jos ajomääriin suhteutetaan, niin uskoisin että jopa vähemmän.

Tuontiautoja ei tarvi pelätä, tilanne muuttunut aika lyhyessä ajassa. Myös merkkiliikkeet myyvät ja ostvat niitä. Oikein ostettuna tuontiyksilönä saa yleensä paremman laitteen ja halvemmalla kuin Suomi-auton.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ja kyllä se lastenistuin ja -vaunut 211:eenkin hyvin sopivat... ?????? :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Mersuja mitenkään haukkumatta,mutta jos farkkua meinaat,niin osta toyota avensis. sen parempaa autoa et siinä hintaluokassa löydä.

Huoletonta ajoa.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Gravedigger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 09.03.2009 08:19

Viesti Kirjoittaja Gravedigger »

En noista uusista tiedä, mutta itse vaihdoin toyotasta mersuun osa hintojen vuoksi. Ainakin 90-luvun alun toyotien ruiskukone versioiden osat ovat järkyttävän hintaisia. Nyt tyytyväinen W123 omistaja Toyota camryn jälkeen. Ja eräs foorumilainen oli mukana yllyttämässä Meesun ostoon.

Mut jos noista tarvii valita ni kaipa se toyota on tämän vuostuhannen luotettavimpia koneita Mazdan lisäksi (ADAC:in tutkimuksen mukaan).
MB W123 200D -80 370tkm
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

Gravedigger kirjoitti:En noista uusista tiedä, mutta itse vaihdoin toyotasta mersuun osa hintojen vuoksi. Ainakin 90-luvun alun toyotien ruiskukone versioiden osat ovat järkyttävän hintaisia. Nyt tyytyväinen W123 omistaja Toyota camryn jälkeen. Ja eräs foorumilainen oli mukana yllyttämässä Meesun ostoon.

Mut jos noista tarvii valita ni kaipa se toyota on tämän vuostuhannen luotettavimpia koneita Mazdan lisäksi (ADAC:in tutkimuksen mukaan).
ite siirryin myös mersujen pariin toyotasta.. ite ajelin 4v toyotilla tyytyväisenä kun sitten muutama kuukausi takaperin hourahdin vaihtamaan Corolla versoon joka oli clean power koneella eli 2.2 d4d.. ei ole muutakuin vikaa.. autolla oli ajettu 100tkm ku mulle tuli ja alle 10tkm ajoin ja siinä ajassa vaihdettiin ahdin,pakosarja,kaasuläppä ja 2xegr venttiili... sain tarpeekseni ja vaihdoin w203 200cdi mersuun.. olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.. jos joku haluaa toyotaan siirtyä niin ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OTTAKO CLEAN POWER KONEELLISIA ELI 136,150,177 heppasia diisseleitä... muutenhan toyota on perusvarma hyvä peli.. kaupunki pyörittelyssä varsinkin.. maantiellähän ne ei sitten vertojaan mitenkään mersuun tai audiin/bemariin vedä...
Golf-kärry
w203 200cdi -03
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Täytyykö ostaa Toyota??

Viesti Kirjoittaja Division »

pforsell kirjoitti:Tervehdys foorumilaiset,
olen kohta kolme vuotta ajellut W211 E320CDI:llä ilman kummoisiakaan murheita.

Kaikki ongelmat ovat tässä:

Takapuskuri maalattiin, kun joku tunari rusikoi pysäköityä autoani marketin parkkipaikalla. Onneksi valvontakamera nappasi pakenijan. Samalla vaihdatin (ja meni vakuutusyhtiöltä läpi :D ) kolmannen jarruvalon (se LED-härpätin, jonka valoista puolet oli mennyt pimeäksi jo ennen kolhua).

Kuskin penkin istuinosasta katkesi vasemman reunan muoviosa, jossa sähkönappulat kiinni, mutta ei maksanut Veholla vaihdettuna kuin kymppejä. (Kuskin paino 100+ kg :wink: )

Niin juu, ja yksi neljästä konepellin päällä olevasta pissapojan suuttimesta tukkeutui, kun sinne meni roska. Näppäränä ihan itse otin letkun irti ja puhalsin (pullosta) paineilmaa takaperin. Homma hoidettu.

Siinä kaikki toistaiseksi. Lyhyesti sanottuna itse autossa ei ole ollut mitään vikaa. Nothing. Nada. Nix. Toimii, kuin sveitsiläinen kello.

Nyt on tullut eteen tilanne, jossa tarvittaisiin farmaria. 8)

Ah ja voih, lueskeltuani forumia pitkähkön tauon jälkeen huomaan, että S211-mesen takapään ilmajouset, palkeet, kompressorit ja letkut ja putket ei kestä Suomessa. Ja vaihtestostakin löytyy kohta glykolia. :evil:

Onko minun autoni jotenkin harvinainen poikkeus, vai onko se juuri kohta käsiin laukeava pommi? Forumia lukiessa alkaa usko mennä Mesen "laatuun."

Pitäisikö etsiä vähän ajettua "suomiautoa", vai uskaltaisiko varusteltumpaan jälkituontimersuun kajota?

Mites noiden jälkituontiautojen markkinat Suomessa ovat yleensäkin? Pääseekö sellaisesta enää koskaan eroon, vai käykö niin, kuin tuttavalleni, joka Tampereen Metro-Autossa yritti vaihtaa jälkituotua 535d -bemuaan uuteen. Hyvityshintaa kysyttäessä myyjä tokaisi, että jätä autosi vaan pihaan ja avaimet pöydälle, euroakaan ei hyvitetä, mutta saat sen kyllä jättää pihaan.

Vai pitäisikö suosista välttää vaihteistorempat ja ilma(jousi)vaivat ja siirtyä Bemuun? Audiin? Volvoon? Vai oh-my-god Toyotaan? :oops:

Mistä luotettava, iso farmari?
Tämä on monipiippuinen valinta-asia. Väitän, että loppupelissä kuitenkin käyttövarmuus ja jälleenmyyntiarvo sekä ajotunnelma tukee Mersua.

Ilmaperä ei ole erityisemmin ongelma suomessa vaan samalla tavalla se lahoaa muuallakin, koska on siis normaali rasittuva kulutusosa siinä kuin joku muukin osa tai jousitus.

Tuosta ilmaperästä et pääse pakoon kovinkaan helpolla edes merkkiä vaihtamalla, ainakaan noissa luettelemissasi vaihtoehdoissa. Mersun lisäksi ilmaperä löytyy farkuissa A6 Audista, Volvosta ja ainakin E39 BMW touringista. Kaikista autoista noissa merkeissä ei löydy, mutta todella monista se löytyy.

Mesessäkin tuo glykoli -asia ei vaivaa -04 mallista eteenpäin.

Tuontiautoon en kajoaisi vaan ostaisin huolletun "suomi"-farkkumersun. Aiempi autoni oli iso saksalainen farmari, joka oli priimakunnossa ja kaikki tiedot kilsoineen löytyi maahantuojan tietokannasta. Sitä myydessäni 16 autoliikettä kieltäytyi sitä ottamasta ollenkaan ja 4 liikettä tarjosi sen todellisesta vaihtoarvosta 6-15 t€ vähemmän. Kaupat tuli sen yhden kanssa noista neljästä. Myöskään yksityiset eivät sitä ostaneet, kun kuulivat sen olevan tuontiauto. Tästä on siis vuosi aikaa...

Jos merkkiä vaihdat niin voin sanoa, että leuka alkaa väpättää, kun hyppäät jonkun muun merkkisen auton rattiin, jolla on ajettu vaikkapa yli 150 tkm, sillä ne yleisesti tuntuvat jo vanhoilta, lonksuvilta ja todella käytetyiltä. Toisin kuin mersu, jossa ei huomaa usein edes 250 tkm ajettuna yhtään mitään eroa uuteen vastaavaan.
Et löydä samanlaista "vankkaa" olemusta mistään muusta autosta kuin mersusta.
Hyviä ajettavia toki löytyy monesta merkistä, mutta nopeasti hajoavia rempuloita ne loppupelissä yleisesti ovat mersuun verrattuna.

Itse rankkaisin farkkuvaihtoehdot jotenkin seuraavanlaisesti:

-Japsit (Toyotat, Mazdat, Hondat, ym.) todella luotettavia teknisesti. Näistä ehkä paras on Mazda, koska ylläpito lienee halvin ja autona viattomin. Kaikissa ajotuntuma on aivan hirvittävä. Jälleenmyyntiarvo kaikissa kehno. Kaikki tosin pienikulutteisia (no ehkä Honda poislukien).

-Ruotsalaiset (Volvo ja SAAB). Volvo on tusinakamaa ja käsittämättömän kallis huoltaa, kestoltaan kohtuullinen, mutta aika pieni sisältä. SAAB on helvetin ruma, mutta ehdottomasti paras näistä kahdesta ja kestoltaan parempi. Mitään jälleenmyyntiarvoa ei ole. Molemmat isoruokaisia.

-Ranskalaiset ja Italot, kiinalaiset, ym. No, juu, ei...

-Saksalaiset, pl. Mersu (VAG:t Audi, VW, Skoda, BMW, Opel, Ford). Audi ja BMW maailman parhaat autot ajaa. Audi on aina paskana ja aivan järjettömän kallis huoltaa ja korjata, mutta siitä löytyy kohtuu hinnallakin ylivertaisia pelejä ominaisuuksiltaan. BMW ei ole pöllömpi, mutta se jakaa mielipiteitä. Yleensä Mersu ja Audimiehet eivät taivu bemarimiehiksi.
VW on uskomattoman hyvä peruspeli ja halpa huoltaa sekä pieniruokainen, mutta ei kestä kilometrejä, kuin sen 150 tkm, kuten moni muukin merkki.
Skoda on ehkä kaikista automerkeistä hinta-laatu -suhteeltaan paras auto. Tekniikka on samaa, kuin Audissa ja VW:ssä, mutta puoleen hintaan. Monella ei vaan pokka kestä sillä ajaa, merkin historian takia.
Opelia en kokemuksesta ostaisi...
Ford kilpailee hinnalla ja laatu on sen mukainen. Mondeon farkku on iso ja uusi malli ihan kivan näköinenkin. Peruskäyttöautona Mondeo on ehkä huomioiden hinta, koko, näkö, taloudellisuus, ajettavuus niin keskiverto ja kompromissi -ratkaisu kuin vain mikään voi olla. Ei tarjoa erityistä ajamisen iloa, eikä glamouria.

Sitten se Mersu. Voittaa kaikki edellämainitut seuraavissa seikoissa: Ajamisen ilo, jälleenmyyntiarvo, kulutus, näkö ja koko, turvallisuus, kesto ja käyttövarmuus ja HINTA!! Mersuhan on aivan helvetin halpa auto, kun vertaa hintaa ja laatua sekä varustelua. Katsokaapa huviksenne, millaisen käytetyn mersun saa uuden Avensiksen hinnalla ja paljonko enemmän se sama mersu tarjoaa verrattuna Avensikseen...

Itse suosittelisin: Osta liikkeestä Vehon Vaihtotähti ( http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... vices.html ) ohjelman läpikäynyt farkkumersu.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Yhdyn hyvin paljolti edellisen kirjoittajan näkemykseen, mutta:
Veho hinnoittelee itsensä ulos varteen otettavista auton myyjistä. Osta yksityiseltä äläkä pelkää tuonti autoja. Esim. saksan tuonnissa on ollut kylläkin paljon näitä ei niin toivottavia toimijoita, mutta asia on paranemassa. Parhaimman saat kun menet saksaan ja valitset auton itse ajan kanssa. (saksassa on muuten parempi huolto Mersuille kuin suomessa)

Hieman tuntuu olevan ennakko luuloja edellisellä kirjoittajalla muihin merkkeihin. Mutta täytyy muistaa myös se että myös Mersun laatu on laskenut todella rajusti viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Tosin myös muilla merkeillä on laatu romahtanut lähes samaan malliin.
Eli jos kestävää etsit niin hanki esim. S124 ja teetä siihen täydellinen peruskorjaus.

Ja tietysti muistetaan myös se että täällä forumillahan kyselevät vain ne joilla on jotain kyseltävää. Eli jos käyttäjiä on forumilla lähes 14000 joista ehkä 500 käy päivän aikana forumilla, joista 5 kysyy jotain tekniseen ongelmaan liittyvää, niin ei siitä pidä päätellä että samanlaisia ongelmia olisi jokaisessa vastaavassa autossa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

E39 farmari bemuja on saatavana ilman ilmajousitusta.E61 kopassa se on vakiovaruste.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

nortti85 kirjoitti:Mersuja mitenkään haukkumatta,mutta jos farkkua meinaat,niin osta toyota avensis. sen parempaa autoa et siinä hintaluokassa löydä.

Huoletonta ajoa.
Kai tää oli joku huono läppä... ite en noin paskaa ajettavuutta ottais jos ei ajamisesta erikseen makseta.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Täytyykö ostaa Toyota??

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Division kirjoitti:Sitten se Mersu. Voittaa kaikki edellämainitut seuraavissa seikoissa: Ajamisen ilo, jälleenmyyntiarvo, kulutus, näkö ja koko, turvallisuus, kesto ja käyttövarmuus ja HINTA!! Mersuhan on aivan helvetin halpa auto, kun vertaa hintaa ja laatua sekä varustelua. Katsokaapa huviksenne, millaisen käytetyn mersun saa uuden Avensiksen hinnalla ja paljonko enemmän se sama mersu tarjoaa verrattuna Avensikseen...

Itse suosittelisin: Osta liikkeestä Vehon Vaihtotähti ( http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... vices.html ) ohjelman läpikäynyt farkkumersu.
Jååpajåå... Mersu on maailman paras ja voittaa kaikki. Ajamisen ilosta, kulutuksesta, näöstä, turvallisuudesta, kestosta ja käyttövarmuudesta voin olla samaa mieltä, MUTTA:

Jälleenmyyntiarvo - W211ko muka hyvin säilyttänyt arvonsa? Muutaman vuoden ikäinen yksilö on menettänyt arvostaan 60-70 %. Esim. Toyota Avensis säilyttää arvonsa paljon paremmin (koska tuulipukukansa tykkää siitä).

Koko - hintoihin nähden tilat on naurettavat melko monessa Mersun mallissa, jos vertaa vastaavan kokoisiin ja vastaavasti varusteltuihin muihin automerkkeihin. Tässä on aina merkkilisää...

Ja mitä uuteen Avensikseen tulee, tai vaikka pari vuotta vanhaankin, niin ne on kyllä jälleenmyyntiarvoltaan, kulutukselta, koolta, turvallisuudelta, kestolta ja käyttövarmuudelta ja HINNALTA aika kilpailukykyisiä verrattuna ihan millä tahansa mittapuulla. Itse en ikinä ostais Avensista, mutta ymmärrän kyllä hyvin ihmisiä, ketkä sellaisen omistavat kun usein Avensiksen kyydissä olen. Kuvitellaan, että ois käytössä 30 k€ ja haluais mahd. uuden yllämainituin kriteerein tilavan farmarin. Moniko edes harkitsee jotain monta sataa tonnia ajettua Mersun linttaa, kun samalla rahalla saa uuden Avensiksen, jossa on 1000 % varmuudella vähemmän vikoja seuraavan 5 vuoden aikana ku mitä Mersussa on seuraavan 5 kk aikana :wink:

Kun Vehon vaihtotähtiä mainostetaan, niin pakko heittää tähän vielä vitsinä lisäksi:

"Älä tee riskisijoitusta, vaan hanki itsellesi luotettava Mercedes-Benz-Vaihtotähti. VaihtoTähti ei ole mikä tahansa vaihtoauto, vaan edustaa Mercedes-Benz merkkiliikkeen parhaimmistoa."

Hahhah, ihan samanlaisia ne on ku muuallakin. Suurimmat kiveniskemät on meikattu ja huoltokirja täytetty Vehon leimoilla tai voihan ne olla saaneet ihan jopa oikeaa valohoitia Vehon hallissa.

VaihtoTähti on:
Vehon maahantuoma


Jes, ihanko totta! Tästähän kannattaa maksaa siis vielä toiseen kertaan kunnon katteet, että lasipalatsit pysyy pystyssä. :lol:

Läpikäynyt perusteellisen 40-kohtaisen tarkastusohjelman

Jaa minä seurasin 24-kohtaista Vehon tarkastusohjelmaa aika heikoin tuloksin: tiesin tasan tarkkaan että etupyörän laakerit on väljät, etujarrulevyt ja -palat vaihtokunnossa, renkaat silestonet, narinanivelet vaihtokunnossa. YHTÄÄN EM. vioista ei havaittu, sanottiin ainoastaan että vasen takarengas on huono (se olikin sillon rengasliikkeestä lainassa, koska oli puhjennut pari päivää sitten ko. kulmasta rengas, muissa renkaissa oli 2 milliä pintaa ja sisäreunoista kudoksilla). Seuraavana päivänä kun ajoin Euromasterin halliin, sanoi nuori poika jo nosturille nostaessa, että "hei sulla on muuten etupyörän laakerit väljät, kannattais uusia tai kiristää". En paljo luottais noihin 40-kohtaisiin tarkastusohjelmiin.

Korkeintaan 5 vuotta vanha ja sillä on ajettu vähemmän kuin 300 000 km


No näitähän löytyy pilvin pimein mistä vaan, miksi maksaa extraa sen takia että ostaa Veholta 200 tkm ajetun Mersun.

huoltohistoria on tiedossa ja läpikäyty

Niinhän ne kaikki sanoo. Sitä pahempi, mitä enempi Veholla "huollettu", kuten nähdään kaikenmaailman suutin-, vaihteistoglykoli- yms. murheiden ilmetessä.

VaihtoTähti sisältää sopimuksenmukaiset korjaukset

Kuten esimerkiksi sen, että kun automaattilaatikkos paskoo glykolin takia, niin sulta pyydetään 5500 € korjauksesta, jossa Vehon omakustannehinta on ehkä 2000 € jos edes sitä. Veho on muutenkin erityisen tunnettu ja hyvämaineinen siitä, että tulee erityisen mielellään vastaan korjauskustannuksissa jos jotain vikaa ilmenee. Kuten esim. kun v. 2004 alussa ostin Vaihtotähtenä A170CDI-Mersun ja reilu vuosi oston jälkeen kytkin meni rikki. Ei tultu yhtään vastaan vaikka kuinka valitti joka suuntaan, 1500 € meni omasta lompakosta joka oli sillon iso osa ko. auton hinnasta. Ostopäivästä 50 tkm ajon jälkeen alkoi suuttimet vuotamaan. Ne on korjattu nyt tähän päivään mennessä KOLME KERTAA, joista kaksi kertaa takuuna 30 tkm sisään, koska Veholla eivät helvetti soikoon saa niitä suuttimen tiivisteitä pitämään puolta vuotta pidempään.

VaihtoTähtisopimus on voimassa 12 kk tai 20.000 km

No eiköhän ne sen aikaa tuurilla pysy kasassa muutenkin. Ja onhan muutenkin kuluttajansuojatakuu oleellisimmille osille 6 kk auton ostosta.

VaihtoTähti tarjoaa laadukkaan perusvarustelun

Jees, suolassa ja hiekasssa raiskattu Suomimalli Classic-varustelutasolla, ja yhtään lisävarustetta ei varmasti oo rastitettu :wink:

Aidot Mercedes-Benz vanteet

Joo 16" peltivanteet ja suolassa ja soralla rouhitut max 16" aluvanteet, jotka on muka Veholla maksaneet joskus jotain.

Kahdet renkaat vanteilla

Joista toiset renkaat on aina välttävät tai jopa huonokuntoiset, ja paremmatkaan ei keskimääräistä parempia...

Korjaukset tehdään aina valtuutetussa merkkiliikkeessä aidoilla Mercedes-Benz -varaosilla

Voi ei, nyt pitäis jo hälytyskellojen soida, vaikka ei varaosissa ole valittamisen sijaa. Miks niitä muuten pitää edes korjata, jos ne on niin helvetin hyviä ja todellisia Kiertotähtiä :lol:

Tämä oli sitten vähän tämmöinen puolihumoristinen kirjoitus, älkää vetäkö herneitä nenään.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei kannata uskoa kaikkia juttuja netissä. Huono kello kuuluu kauemmas kuin hyvä kello. Halvasta autosta yritetään aina keksiä jotain positiivista sanottavaa, kun taas kallista syynätään kamman kanssa, ja naapurit yrittävät keksiä parhaansa mukaan perusteita miksei kannata autoa ostaa.
Tuo w211 on ainakin niin kaunis farmariksi että sen voisi ajaa vaikka olohuoneen koristeksi. Toisaalta pidän vain autoista joista ei ole tehtaan farmarimallia, esim w115
8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Aapo.T kirjoitti:Ei kannata uskoa kaikkia juttuja netissä. Huono kello kuuluu kauemmas kuin hyvä kello. Halvasta autosta yritetään aina keksiä jotain positiivista sanottavaa, kun taas kallista syynätään kamman kanssa, ja naapurit yrittävät keksiä parhaansa mukaan perusteita miksei kannata autoa ostaa.
Tuo w211 on ainakin niin kaunis farmariksi että sen voisi ajaa vaikka olohuoneen koristeksi. Toisaalta pidän vain autoista joista ei ole tehtaan farmarimallia, esim w115
8)
onko korisuunnittelija saanut kenkää suunnitellessaan w 210 farmarin .. aikamoinen ruumisauto,kun w211 farkku on kuin eri kynästä -Tyylikäs
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Kiitoksia kaikille kommenteista, sekä puolesta että vastaan. Hyviä näkökulmia ja hyvää kritiikkiäkin.

Minulla oli tänään vapaapäivä töistä, ja ajelin huvikseni (tosi on, kun työmatka-ajoa ei tule viikossa kuin 750 km) :D niin, siis huvikseni 650 km:n länsi-Suomi lenkin Pori-Tampere-Hyvinkää-Tuusula-Salo-Turku-Pori ja matkan varrella kävin vertailemassa kaikkiaan neljää S211-korista 270 ja 280 CDI meseä, kaikki Avantgarde-varustein. Yhtään 320-koneista ei matkalle sattunut.

Skaala oli laaja, oli ruokottomasti pidettyä suomi-autoa, oli katsastamattomia ja kilvettömiä jälkituontiautoja suvikumeilla, mutta myös kaksi kovin siistiä yksilöä, toisessa 2x uudet renkaat, alkuperäinen webasto ja harman/kardon -poppikoneet.

Näyttävät liikkeet hinnoittelevan myynnissä olevat autonsa katsomalla netistä, mitä muut pyytävät, täysin riippumatta kunnosta ja varusteista.

Oman auton hyvityshinnassa parhaan ja huonoimman välillä oli 50% ero. :shock:

Myyköhän Veho jälkituontiauton Comand/Navigaattoriin Suomi-karttoja ja jos, niin paljonkohan mahtaa kustantaa?

Kaiken kaikkiaan farkun kyyti oli positiivinen kokemus, takalasista näkee peilin kautta hyvin eikä takakontti humise kuin jossakin pakettiautossa. Enää tarvitsee vain löytää sopiva yksilö sellaisesta liikkeestä, jonka hyvityshinta on edes jollain lailla järjellinen. Ei ole helppo käsittää, että toinen tarjoaa 100 markkaa ja toinen 150 :roll:
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...jos toyotan ostat niin älä vaan osta uutta sillä niissä on tehtaan mukaan paljon lasten tauteja :lol: ...ai miksikö no uuteen saat takuuta 3 vuotta / 100000km ja alle 7 vuotta vanhaan titaani vaihto autoon 2 vuotta ilman kilometri rajoitusta :shock: :shock: :shock: ...niin ja titaani voi olla muukin merkki mikä heille on tullut vaihdossa :lol: :lol: :lol: ...kyllä toyota takuuehdot osaa laittaa kuntoon :lol: :lol: :lol:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

pforsell kirjoitti:Myyköhän Veho jälkituontiauton Comand/Navigaattoriin Suomi-karttoja ja jos, niin paljonkohan mahtaa kustantaa?
Kyllä myy, muttei mitään järkeä ostaa sieltä noita karttoja, koska maksavat monta sataa euroa (eli siinä on taas se 300 € sitä Vehon katetta välissä). Nettikaupoista/karttaohjelmavalmistajilta saa tilattua reilulla satasella kotiin kannettuna... Foorumilta löytyy linkkejä kauppoihin kun pistää hakuun vaikka Navi-CD tai -DVD tms.

Aika huonoa diiliä oot kyllä mun mielestä tekemässä, kun vaihdat toimivaa ja hyvää W211 E320CDI:tä "samanlaiseen" mutta farkkuun. Autoliikkeessä varmaan myyjä hykertelee ilosta, kun joudut varmaan melkolailla välirahaa kuitenkin maksamaan. Saat huonon hinnan omastasi vaikka vaihdokki on suht vastaava tai jopa sitten huonompi, josta ei sitten taas tiedä tulevaa. roll:
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

masaf1 kirjoitti:... Aika huonoa diiliä oot kyllä mun mielestä tekemässä, kun vaihdat toimivaa ja hyvää W211 E320CDI:tä "samanlaiseen" mutta farkkuun. Autoliikkeessä varmaan myyjä hykertelee ilosta, kun joudut varmaan melkolailla välirahaa kuitenkin maksamaan. Saat huonon hinnan omastasi vaikka vaihdokki on suht vastaava tai jopa sitten huonompi, josta ei sitten taas tiedä tulevaa. roll:
Joo, aina tässä on riski. Ihan "identtistä" en kuitenkaan ole hommaamassa, vaan vuosimalli päivittyy kolmella vuodella ja ajokilometrit putoavat yli 200 tkm:stä alle 60 tkm:ään. Nämä ovat siis arvioita, koska vielä ei ole naulattu kiinni sitä nimenomaista yksilöä, johon vaihto tapahtuu.

Täytyy toivoa, että ainakaan paljon huonompaa ei vaihdossa tulisi. Pahin vika nykyisessä on tosiaan ollut pissapojan suuttimeen mennyt roska, jonka postamiseen kotikonstein alkuihmettelyjen kanssa meni ainakin kolme minuuttia. :D
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kävitkö Pirkkalassa Primax-autossa? Kerran poikkesin, oli asiallisen näköistä kalustoa, hyvityskin olisi ollut vanhasta C:stä aivan kohdallaan.
230 C 1978
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 31.05.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Kysy myös tarjous uudesta, jonkunmoista tyrkkyä on ollut E220 CDI:stä nyt uuden mallin tullessa. Siinähän on jo 170 hv ja 500 Nm.

Itsekin kysyin pari kuukautta sitten, kun asia oli ajankohtainen, mutta ei silloin koskenut farmaria. Syksyllähän tulee uusi farmari, eli saattaa kesällä olla jotain extraa. Hyvitys uuteen on aina vähän parempi, eli jos on kunnon tyrkky maahantuojalla, niin voi olla vaihtoehto. Onhan se silti helvetin kallis auto, mutta jos tulee priima yksilö, niin sillä kehtaa ajaa aika kauan.

Saksassa näyttää olevan tällä hetkellä vanhakorinen farmari uusikorisen sedanin hinnalla, eli n. 4000 e alennusta. Se on sitten ikuisuuskysymys, että onko kiva ajaa melkein 50 tuhannen autolla, kun ympärillä alkaa pyöriä niitä uudemman mallisia.
Vastaa Viestiin