E220D pumppuremontin jälkeen mittariongelmia
E220D pumppuremontin jälkeen mittariongelmia
220 E vm -98 dieselmersusta vaihdettiin Lucaksen pumppu 124 mersun kunnostettuun rivipumppuun. Kaikki meni muuten hienosti, mutta kun koneen kierrokset saavuttavat 3000, niin kierroslukumittari tipahtaa pois päältä nollaan. Samalla syttyy ASR valo ja lämpömittari jumahtaa siihen paikkaan missä sattui olemaan. Uudelleen käynnistettäessä kaikki toimii taas normaalisti siihen saakka, kun kierrokset ovat 3000:ssa. Auto on manuaalivaihteinen. Onkohan tälle mitään tehtävissä?
Olen kuullut, että jos on ollut uudempi lucaksen pumppu, niin silloin voi tulla joskus kiekkamittariongelma. Mutta ei pitäisi tulla aina
Olisiko nyt jokin muu ongelma, ASR liittyen
Mulla oli vanhempi luukas ja kiekkamittari on toiminut aina pumpun vaihdon jälkeen.
Joku guru voisi kertoa mikä kiekkamittarin sielunelämää nyt vaivaa
Yksi keino on kääntää virrat pois ja takaisin päälle kun vika tulee. Kone ei välttämättä ehdi sammua. Tämän jälkeen kiekkamittari toimii taas normaalisti.

Mulla oli vanhempi luukas ja kiekkamittari on toiminut aina pumpun vaihdon jälkeen.
Joku guru voisi kertoa mikä kiekkamittarin sielunelämää nyt vaivaa

Yksi keino on kääntää virrat pois ja takaisin päälle kun vika tulee. Kone ei välttämättä ehdi sammua. Tämän jälkeen kiekkamittari toimii taas normaalisti.
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Haamuraja 3000 kierrosta...
Miten se sitten on mahdollista, että ASR pystyy kuitenkin toimimaan mekaanisen rivipumpumppuun vaihdetussa autossa moottorin käydessä alle 3000 kierroksella? Näin se nimitäin nyt tekee. Mikähän haamuraja tuo 3000 kierrosta on...