E220D pumppuremontin jälkeen mittariongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Muumio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 12.03.2009 19:13

E220D pumppuremontin jälkeen mittariongelmia

Viesti Kirjoittaja Muumio »

220 E vm -98 dieselmersusta vaihdettiin Lucaksen pumppu 124 mersun kunnostettuun rivipumppuun. Kaikki meni muuten hienosti, mutta kun koneen kierrokset saavuttavat 3000, niin kierroslukumittari tipahtaa pois päältä nollaan. Samalla syttyy ASR valo ja lämpömittari jumahtaa siihen paikkaan missä sattui olemaan. Uudelleen käynnistettäessä kaikki toimii taas normaalisti siihen saakka, kun kierrokset ovat 3000:ssa. Auto on manuaalivaihteinen. Onkohan tälle mitään tehtävissä?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ASR siellä kettuilee... Se kun alunperin tiputtaa moottorin tehoa kun renkaat luistaa.. Nythän se ei sitä voi tehdä kun on mekaaninen pumppu.
Avatar
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 16.12.2003 23:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

Olen kuullut, että jos on ollut uudempi lucaksen pumppu, niin silloin voi tulla joskus kiekkamittariongelma. Mutta ei pitäisi tulla aina :roll: Olisiko nyt jokin muu ongelma, ASR liittyen :?:

Mulla oli vanhempi luukas ja kiekkamittari on toiminut aina pumpun vaihdon jälkeen.

Joku guru voisi kertoa mikä kiekkamittarin sielunelämää nyt vaivaa :?:

Yksi keino on kääntää virrat pois ja takaisin päälle kun vika tulee. Kone ei välttämättä ehdi sammua. Tämän jälkeen kiekkamittari toimii taas normaalisti.
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Muumio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 12.03.2009 19:13

Haamuraja 3000 kierrosta...

Viesti Kirjoittaja Muumio »

Miten se sitten on mahdollista, että ASR pystyy kuitenkin toimimaan mekaanisen rivipumpumppuun vaihdetussa autossa moottorin käydessä alle 3000 kierroksella? Näin se nimitäin nyt tekee. Mikähän haamuraja tuo 3000 kierrosta on...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei se voi rajottaa moottorin tehoa nyt kun siellä se mekaaninen pumppu on. Takajarruilla se voi yrittää takarenkaiden luistoa hallita.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Tästä samasta aiheesta oli josku joku vuosi sitten tällä foorumilla juttua ainakin tuon kiekkamittarin osalta. Auttaako, jos ottaa ASR -sulakkeen irti?
Muumio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 12.03.2009 19:13

Viesti Kirjoittaja Muumio »

OK, kokeilen huomenna ja otan ASR -sulakkeen irti. Mutta jos tämä toimisikin kiekkamittarin osalta, niin katsastuksesthan tämä auto ei vissiin enää mene läpi, jos ASR ei toimi?
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Muumio kirjoitti:OK, kokeilen huomenna ja otan ASR -sulakkeen irti. Mutta jos tämä toimisikin kiekkamittarin osalta, niin katsastuksesthan tämä auto ei vissiin enää mene läpi, jos ASR ei toimi?
Eipä mahda haitata tuo ASR:n toimimattomuus katsastuksessa, jos vain ABS toimii.
Vastaa Viestiin