Pystärikuva/pdf hakusessa
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Pystärikuva/pdf hakusessa
Jep, eli hakusessa olis semmonen, muistaakseni AMS-testi pystäreistä 60-luvun(?) lopusta, kannessa kepitettiin pystärillä ovaalilla ja joku testimies/kuvaaja roikkui ovaalin muurilla kuvia ottaen. Muistaakseni se oli jaossa täällä forumilla jokunen vuosi sitten, mutta nyt kuva on päässyt häviämään koneelta
Ajattelin laittaa kuvan raameihin kunhan se vaan löytyis 
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Löysinkin jo hakemani lehtijutun: http://www.strichachtclub.de/download/ams13_4_19681.pdf 
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
http://www.strichachtclub.de/c_download ... richte.php
Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan
Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Siitä tulikin ihan ot:na mieleen että muutama vuosi sitten TM testasi semmosta veturigrilli/savustus-systeemiä, kiinnostais tietää mikä lehden numero oli kyseessä. Anyone?Aapo.T kirjoitti:http://www.strichachtclub.de/c_download ... richte.php
Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tekniikan Maailma 10/1972 Liikettä pikkumersuun. Mercedes Benz 280EAapo.T kirjoitti:Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan
Tekniikan maailman suhtautuminen Mersuun on minusta ollut merkillinen aina. Mikähän "pikkumersu" pystäri tuon ajan kriteereillä on ollut? No tietysti W108aan on pienempi, mutta verrataanpa vaikka Saab 96seen tai Volvo 140neen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Olihan se silloin se ensimmäinen pieni, vaikka W110:n seuraaja olikin. EIhän se olekaan pikkuauto, vaan pikkumersu Ja kuulemma varsinkin närää W108/109 omistajissa aiheutti se, että rahvas erehtyi aina luulemaan pienempää pystäriä isoveljekseen.Petteri Kivimäki kirjoitti:Tekniikan Maailma 10/1972 Liikettä pikkumersuun. Mercedes Benz 280EAapo.T kirjoitti:Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan
Tekniikan maailman suhtautuminen Mersuun on minusta ollut merkillinen aina. Mikähän "pikkumersu" pystäri tuon ajan kriteereillä on ollut? No tietysti W108aan on pienempi, mutta verrataanpa vaikka Saab 96seen tai Volvo 140neen..
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Aivan totta puhut, syvä kumarrus viittaamasi henkilön suuntaan.Onneksi ainakin tietyin osin nykyään TM:n suhtautuminen pystäreihin on sangen kunnioitettavan perehtynyttä!
Mutta kamalan pettynyt olin kun tuossa vuoden 1972 artikkelissa ei moitittu monitoimiviikseä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Joo kyllähän sen jo tietää että kun teknarissa haukutaan keskialueen palautusta tai vilkunviikseä, niin on mersu tehny taas hyvän auton
Mikähän ihme siinä on että aina etuvetojannut laitetaan testaamaan laatuautoja
Mikähän ihme siinä on että aina etuvetojannut laitetaan testaamaan laatuautoja
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/



