Pystärikuva/pdf hakusessa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Pystärikuva/pdf hakusessa

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jep, eli hakusessa olis semmonen, muistaakseni AMS-testi pystäreistä 60-luvun(?) lopusta, kannessa kepitettiin pystärillä ovaalilla ja joku testimies/kuvaaja roikkui ovaalin muurilla kuvia ottaen. Muistaakseni se oli jaossa täällä forumilla jokunen vuosi sitten, mutta nyt kuva on päässyt häviämään koneelta :( Ajattelin laittaa kuvan raameihin kunhan se vaan löytyis :)
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Kameradenille kans!
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

http://www.strichachtclub.de/c_download ... richte.php

Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Aapo.T kirjoitti:http://www.strichachtclub.de/c_download ... richte.php

Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan :)
Siitä tulikin ihan ot:na mieleen että muutama vuosi sitten TM testasi semmosta veturigrilli/savustus-systeemiä, kiinnostais tietää mikä lehden numero oli kyseessä. Anyone? :)
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Aapo.T kirjoitti:Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan :)
Tekniikan Maailma 10/1972 Liikettä pikkumersuun. Mercedes Benz 280E

Tekniikan maailman suhtautuminen Mersuun on minusta ollut merkillinen aina. Mikähän "pikkumersu" pystäri tuon ajan kriteereillä on ollut? No tietysti W108aan on pienempi, mutta verrataanpa vaikka Saab 96seen tai Volvo 140neen.. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4642
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Itellä on paljon vanhoja teknareita varmaan 60 luvulta asti, jos muistatte missä numerossa on mitäkin niin voin kerätä listan :)
Tekniikan Maailma 10/1972 Liikettä pikkumersuun. Mercedes Benz 280E

Tekniikan maailman suhtautuminen Mersuun on minusta ollut merkillinen aina. Mikähän "pikkumersu" pystäri tuon ajan kriteereillä on ollut? No tietysti W108aan on pienempi, mutta verrataanpa vaikka Saab 96seen tai Volvo 140neen.. :roll:
Olihan se silloin se ensimmäinen pieni, vaikka W110:n seuraaja olikin. EIhän se olekaan pikkuauto, vaan pikkumersu Ja kuulemma varsinkin närää W108/109 omistajissa aiheutti se, että rahvas erehtyi aina luulemaan pienempää pystäriä isoveljekseen. ;) Onneksi ainakin tietyin osin nykyään TM:n suhtautuminen pystäreihin on sangen kunnioitettavan perehtynyttä! :)
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onneksi ainakin tietyin osin nykyään TM:n suhtautuminen pystäreihin on sangen kunnioitettavan perehtynyttä!
Aivan totta puhut, syvä kumarrus viittaamasi henkilön suuntaan.

Mutta kamalan pettynyt olin kun tuossa vuoden 1972 artikkelissa ei moitittu monitoimiviikseä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joo kyllähän sen jo tietää että kun teknarissa haukutaan keskialueen palautusta tai vilkunviikseä, niin on mersu tehny taas hyvän auton :lol:
Mikähän ihme siinä on että aina etuvetojannut laitetaan testaamaan laatuautoja :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin