rättinivelen vahvistus????
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
rättinivelen vahvistus????
Miten sais noi rättinivelet kestämään vähän paremmin rääkkiä kun toi edellinen hajos oikee show tyyliin tossa viikonloppuna.. Repes koko paska irti perän puolelta vulkanoinneista ja kardaani pääs tippumaan aiheuttaen melko ikävän kolinan ja paukkeen ja reissu loppu siihen.
Käväs mielessä sellanen jos korvais sen nivelen esim alumiinista koneistetulla palikalla missä olis soppelit pultin reijät?
Käväs mielessä sellanen jos korvais sen nivelen esim alumiinista koneistetulla palikalla missä olis soppelit pultin reijät?
MB 250TDT ST Holset hx35, mynän pumppu 7mm elementeillä, 3" putki yms jännää
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
niin ja joustaahan ne myäs sivuttaissuunnassa. jos siihen tekee jonkun kiinteen mettallisen laipan, niin tarvii sitten vissiin ristiniveletkin kardaanin molempiin päihin. ainakin luulisin niin.Petteri Kivimäki kirjoitti:Mitenkäs sitten meinasit saada perän&vetarit kestämään? Käsittääkseni rättinivelten tarkoitus on nimenomaan laimentaa äkillisen tehonlisäyksen rasitusta voimansiirrolle..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Onko kardaanin keskiholkki kunnossa? Jos se on alkuperäinen, niin se kannattaisi varmastikkin vaihtaa vahvempaan, niin ei tulisi niin paljoa rasitusta rättiniveleen.
Komet Oy Juvanmalmilla tasapainottaa akseleita.
Komet Oy Juvanmalmilla tasapainottaa akseleita.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kardaaniakselissa on jo nivelet molemmissa päissä, niihin sen toiminta perustuu.pera8x kirjoitti:...niin ja joustaahan ne myäs sivuttaissuunnassa. jos siihen tekee jonkun kiinteen mettallisen laipan, niin tarvii sitten vissiin ristiniveletkin kardaanin molempiin päihin. ainakin luulisin niin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
no ei kyllä tasan ole kun yks ristikko keskellä kardaania.tomant kirjoitti:Kardaaniakselissa on jo nivelet molemmissa päissä, niihin sen toiminta perustuu.pera8x kirjoitti:...niin ja joustaahan ne myäs sivuttaissuunnassa. jos siihen tekee jonkun kiinteen mettallisen laipan, niin tarvii sitten vissiin ristiniveletkin kardaanin molempiin päihin. ainakin luulisin niin.
tomant
Taidat olla oikeassa, eihän tuon perän tarvitse liikkua laatikkoon nähden.laineracing kirjoitti:...no ei kyllä tasan ole kun yks ristikko keskellä kardaania.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
niin..tomant kirjoitti:Taidat olla oikeassa, eihän tuon perän tarvitse liikkua laatikkoon nähden.laineracing kirjoitti:...no ei kyllä tasan ole kun yks ristikko keskellä kardaania.
tomant

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Onhan linjaus kunnossa?
Joskus aikanaan asensin W123:een tuoreempaa dieseltekniikkaa, minkä jälkeen etummaista rättiä sai vaihtaa muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein. Ongelma poistui uudelleenlinjauksella (korkeussuunnassa). Linjausvika on mahdollinen lähinnä tekniikanvaihtoprojekteissa.
Muuten kannattaa tarkistaa jo mainittu keskiöholkki sekä moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt (liittyy linjaukseen...)
Joskus aikanaan asensin W123:een tuoreempaa dieseltekniikkaa, minkä jälkeen etummaista rättiä sai vaihtaa muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein. Ongelma poistui uudelleenlinjauksella (korkeussuunnassa). Linjausvika on mahdollinen lähinnä tekniikanvaihtoprojekteissa.
Muuten kannattaa tarkistaa jo mainittu keskiöholkki sekä moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt (liittyy linjaukseen...)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
Kuinkas paljon pidät hintaa tällä mutikalla?NFS kirjoitti:V8 malleista 4 sakarainen kardaani/rätit ja laipat perän päähän ja lootan päähän. Yksi ylimääräinen 4 sakarainen perän laippa löytyy. Sopii normaali 3 sakaraisen tilalle heittämällä.
MB 250TDT ST Holset hx35, mynän pumppu 7mm elementeillä, 3" putki yms jännää
Millaista viritystä olet suunnitellut?NFS kirjoitti:...Suunnitelmat hieman muuttui perän suhteen, siirryn eri merkin perään
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: rättinivelen vahvistus????
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
Re: rättinivelen vahvistus????
Tossa Loviisas vähän leikin ja ihan vähän vaan vedätin ja sit se saatanan paska otti ja hajos..KaiM kirjoitti:Missä sä sen hajotit? Oot sitte luopunu jenkeistä ja volvoista..weard_racing kirjoitti:Miten sais noi rättinivelet kestämään vähän paremmin rääkkiä kun toi edellinen hajos oikee show tyyliin tossa viikonloppuna.. Repes koko paska irti perän puolelta vulkanoinneista ja kardaani pääs tippumaan aiheuttaen melko ikävän kolinan ja paukkeen ja reissu loppu siihen.
Vaihtanu oikeen auton alle
MB 250TDT ST Holset hx35, mynän pumppu 7mm elementeillä, 3" putki yms jännää