Kyllä 300td on kyseessä. Pumppu on käytetty pp-dieselillä jo entisen omistajan ohesta. Nyt olis tarkoitus välijäähdytin laittaa, ahtoja nostaa ja syöttöruuvia säädellä. Sitten jos ens talvena innostuisi isompaan projektiin koneen suhteen, mutta katsotaan sitä sitte myöhemmin.manfredR kirjoitti:Hyvännäköiset vanteet nuo carlssonit. Onko pata 300 turbo?
Onko ajatuksena kutitella koneesta vielä lisää tehoja?
w124 300TD "hipostelua"
Luultavasti en e-peltiä laita, tuo jotenkin on omaan silmään parempi.h3ba kirjoitti:ja muuten, laita ihmees se e-pelti vain paikoilleenKomia laitos, itelle ei valitettavasti iske toi väri. Jäi aikoinaan auto ostamatta ko oli ton värinen
Nyt muillekkin mietittävää ! Vanteet on hionnan alla ja tarkoitus olisi maalata kun ei taida ehtiä kesäksi enää kromiseksi hioa. Täytyy varmaan ottaa ensi vuonna se projektiksi jos auto tulee vaihtamaan väriäkin syksyllä.
Mutta sanokaas maalaanko perushopealla vai keksisköiskö noille jotain kivaa mikä kivasti tois uutta ilmettä. 
w124 300td
- Pakardinen
- Mersumies

Pershopealla vaan. Minä ainakin tekisin näin, jos tiedossa kuitenkin on tulevana talvena hionta ja kiillotus. Hionnassa tulisi kuitenkin jossain vaiheessa mieleen, että tässä sitä nyt raavitaan tuntisotalla maalattuja maaleja pois, ja minkä takia? Yhden ainoan kesän...LarppaV kirjoitti:Mutta sanokaas maalaanko perushopealla vai keksisköiskö noille jotain kivaa mikä kivasti tois uutta ilmettä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

Ja jos ne nyt vähänkään on kuosissaan ne vanteet (niinkuin kuvista vähän sai sen käsityksen), niin anna olla. Älä tee tälle kesälle mitään. Laitat sitten talvella kerralla kuntoon...
Jos maalaamaan alat, niin ei sitä maalia nyt oikein hapettumien ja muiden paskojen päälle oikein kehtais vetää
tietää hiomista kuitenkin
ennenkuin huomaatkaan, olet raaputtanut ensimmäisen vanteen jo siihen malliin, että on sama hioa kaikki heti.
Omista tekemisistäni olen ainakin huomannut, että sellainen "vähän nyt, enemmän kevväämmällä" -tyyppinen rakentelu on yhtä riskialtista hommaa, kuin nyt vaikkapa krapulan korjaaminen kaljalla, naiminen käyttämällä vain puolta munan mittaa tai pärekaton kulotus...
Tahtoo vähän karata...
Jos maalaamaan alat, niin ei sitä maalia nyt oikein hapettumien ja muiden paskojen päälle oikein kehtais vetää
Omista tekemisistäni olen ainakin huomannut, että sellainen "vähän nyt, enemmän kevväämmällä" -tyyppinen rakentelu on yhtä riskialtista hommaa, kuin nyt vaikkapa krapulan korjaaminen kaljalla, naiminen käyttämällä vain puolta munan mittaa tai pärekaton kulotus...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Sorvin käyttö kyllä onnistuu.AAVEE kirjoitti:Kumpa saisit hiottua ja kiillotettua sorvissa tai vastaavassa, niin
jäis niihin semmonen kehänsuuntainen hiontajälki. Ja sitten tietysti
polyuretaanilakka tai vast. päälle. Mielestäni on paremman näkönen
kuin myllyttimellä sikinsokin tahnattu vanne.
w124 300td
Nyt sanokaas hyvä foorumin väki, että milläs värillä se tuo minun mersu nyt sitten maalataan. Tarkoitus olisi tosissaan nykäistä uusi maalipinta, kun onhan noita pieniä käytön jälkiä tietysti jo kertynyt. Itse olen miettinyt samaa väriä mutta kimalletta hieman sekaan.
suunnilleen sama väri tietysti olis hyvä, että ei tarvii kaikkea maalata uudestaan.
w124 300td
tänään sitte pääsin aloittamaan auton purkamisen ja pohjatyöt. hommia vähän hidastaa iltavuoro viikko, mutta eiköhän sitä aamulla taas pidä heti auringon noustessa lähteä touhuamaan. Suunnitelmat muuttuivat sen verran, että väri tulee vaihtumaan. Mikä väri? ei oikein mitään käsitystä vielä, tumma viininpunainen hileen kera on ehkä nyt päällimmäisenä. mustia on kaikilla.
mutta sitten niitä kuvia.. takaluukku ja konepelti saatiin jo hiomaväriin.

w124 300td