Eilen aamulla vaimon auto (C180 W202) ei vaimolle käynnistynyt.
Kun itse menin starttaamaan auto "tsutkutti" oudosti, ja todella pitkän starttaamisen jälkeen rupesi pikkuhiljaa "polttamaan" ja käynnistyi.
Tänä aamuna toimi taas kuten pitikin. Tämän tempun teki jo kerran aikaisemmin muutama kuukausi sitten. Mitäpä tapahtuu? Millä tuon saisi poistettua?
C180:n käynnistys?
Samanlaista tekee myös oma vastaava C180 aina välillä..
Eli ei meinaa millään lähteä aluksi käyntiin, olen todennut että ainakin minulla saa liikaa polttoainetta kun haisee käyninstymisen jälkeen bensa.
Itsellä on jotain "normaalia" mersun häröä polttoaineen syötössä muutenkin, kylmänä köhii kiihdyttäessä yms.
Eli ei meinaa millään lähteä aluksi käyntiin, olen todennut että ainakin minulla saa liikaa polttoainetta kun haisee käyninstymisen jälkeen bensa.
Itsellä on jotain "normaalia" mersun häröä polttoaineen syötössä muutenkin, kylmänä köhii kiihdyttäessä yms.
käynnistys
Normaalisti tämä lähtee hyvin käyntiin näitä kahta poikkeusta lukuunottamatta. Startatessa(tosi pitkään) tuntui kuin ei olisi ollut puristuksia. Joskus olen kuullut että venttiilinvarsiin tarttuu jotain "töhnää" joka estää venttiilien kiinni menemisen. Joku mainosmies kehui forte lisäaineen poistavan vaivan. Pitäneenköhän paikkansa?
Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.
Ongelman ratkaisu oli siis hangata kone käyntiin ja käyttää aina lämpöiseksi asti. Voikohan öljylaatu vaikuttaa tilanteeseen ?
Ongelman ratkaisu oli siis hangata kone käyntiin ja käyttää aina lämpöiseksi asti. Voikohan öljylaatu vaikuttaa tilanteeseen ?

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Juu ainakin bemarilla toi on yleistä, oliko se nyt ainakin M52 koneisissa.Noname kirjoitti:Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Heinoa!!!!
Hieno vastaus!! Kun asiaa mietittiin, niin kummallakin kerralla vaimo siirsi auton pihalta talliin pesun jälkeen. Eli sammutti kylmän koneen!!! OTAMME OPPIANoname kirjoitti:Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.
Ongelman ratkaisu oli siis hangata kone käyntiin ja käyttää aina lämpöiseksi asti. Voikohan öljylaatu vaikuttaa tilanteeseen ?

Kiitoksia!!!