C180:n käynnistys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

C180:n käynnistys?

Viesti Kirjoittaja jami »

Eilen aamulla vaimon auto (C180 W202) ei vaimolle käynnistynyt.
Kun itse menin starttaamaan auto "tsutkutti" oudosti, ja todella pitkän starttaamisen jälkeen rupesi pikkuhiljaa "polttamaan" ja käynnistyi.
Tänä aamuna toimi taas kuten pitikin. Tämän tempun teki jo kerran aikaisemmin muutama kuukausi sitten. Mitäpä tapahtuu? Millä tuon saisi poistettua?
matkamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:00

Viesti Kirjoittaja matkamies »

Samanlaista tekee myös oma vastaava C180 aina välillä..

Eli ei meinaa millään lähteä aluksi käyntiin, olen todennut että ainakin minulla saa liikaa polttoainetta kun haisee käyninstymisen jälkeen bensa.

Itsellä on jotain "normaalia" mersun häröä polttoaineen syötössä muutenkin, kylmänä köhii kiihdyttäessä yms.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Huono oli toi viimesin kanssa käynnistymään, eikä pysyny kylmänä tyhjäkäynnillä, muutaku parinminuutin kaasun pamppailun jälkeen..
Merseedespents
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

käynnistys

Viesti Kirjoittaja jami »

Normaalisti tämä lähtee hyvin käyntiin näitä kahta poikkeusta lukuunottamatta. Startatessa(tosi pitkään) tuntui kuin ei olisi ollut puristuksia. Joskus olen kuullut että venttiilinvarsiin tarttuu jotain "töhnää" joka estää venttiilien kiinni menemisen. Joku mainosmies kehui forte lisäaineen poistavan vaivan. Pitäneenköhän paikkansa?
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.

Ongelman ratkaisu oli siis hangata kone käyntiin ja käyttää aina lämpöiseksi asti. Voikohan öljylaatu vaikuttaa tilanteeseen ? :roll:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Noname kirjoitti:Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.
Juu ainakin bemarilla toi on yleistä, oliko se nyt ainakin M52 koneisissa.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

Heinoa!!!!

Viesti Kirjoittaja jami »

Noname kirjoitti:Muistan joskus kuulleeni samanlaista juttua oliko volvon tai bemarin koneesta. Jos käyttää kylmää konetta vain minuutin pari niin seuraavalla käynnistyksellä saattaa olla venttiilit niin "liimaiset" että jää vähän raolleen ja kone tosiaan lyö sutia vailla puristuksia.

Ongelman ratkaisu oli siis hangata kone käyntiin ja käyttää aina lämpöiseksi asti. Voikohan öljylaatu vaikuttaa tilanteeseen ? :roll:
Hieno vastaus!! Kun asiaa mietittiin, niin kummallakin kerralla vaimo siirsi auton pihalta talliin pesun jälkeen. Eli sammutti kylmän koneen!!! OTAMME OPPIA :D

Kiitoksia!!!
Vastaa Viestiin