E 320 Cdi Paljonko kuluttaa
E 320 Cdi Paljonko kuluttaa
Paljonko te saatte dieseliä palamaan E 320 Cdi:llä? Hankin hiljattain 2004 farmarin, ja tuntuu vievän hiukan yläkanttiin. Sievästi matkaa ajelemalla pääsee kahdeksaan litraan, mutta keskikulutus pyörii kympissä. Mitkä seikat voi vaikuttaa? Alla on 215 nastat, ja termostaatti on juuri vaihdettu 92 asteiseksi.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Maantiellä ajellessa samanlainen sedan rivikuutonen (204 hv/500 Nm) on minulla vienyt viimeisen parin vuoden aikana (100.000 km) suurinpiirtein 5 - 6 litraa sataselle. Ajotietokone näyttele puoli litraa tuota pienempiä arvoja, mutta tankillisella mennään kaasujalasta riippuen 1300-1500 kilometriä.
Kaupungissa ei tule ajeltua, mutta kuvittelisin kulutuksen taajama-ajossa olevan helposti jopa 9 - 10 litraa sataselle.
Ajotietokoneen keskikulutus näyttää juuri nyt (20386 km matkalle) 5,4 litraa.
Kaupungissa ei tule ajeltua, mutta kuvittelisin kulutuksen taajama-ajossa olevan helposti jopa 9 - 10 litraa sataselle.
Ajotietokoneen keskikulutus näyttää juuri nyt (20386 km matkalle) 5,4 litraa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Samanlaisella farkulla (E 320 cdi -04) meni viime kesänä yksittäiset matka-ajot parhaimmillaan vähän alle 6 litran, kun ajonopeus korkeintaan 105 km/h, moottoritiellä nousi kesälläkin lähelle 8 litraa (nopeus + 120 km/h).
Nyt talvella on mennyt vähän enemmän. Matka-ajossa dieseliä palaa 6,5 -7,5 litraa, ja siihen kun pannaan vähän pienempää pyöritystä sekaan, niin keskikulutus liikkuu 8 litran tietämillä.
Moottori lämpenee aika hitaasti, ja kulutus laskee kunnolla vasta, kun moottori on täysin lämmin. Kulutus pysyy herkästi kympissä tai yli, jos ajettavat matkat ovat lyhyitä ja valoissa joutuu seisottamaan vähän väliä.
Nyt talvella on mennyt vähän enemmän. Matka-ajossa dieseliä palaa 6,5 -7,5 litraa, ja siihen kun pannaan vähän pienempää pyöritystä sekaan, niin keskikulutus liikkuu 8 litran tietämillä.
Moottori lämpenee aika hitaasti, ja kulutus laskee kunnolla vasta, kun moottori on täysin lämmin. Kulutus pysyy herkästi kympissä tai yli, jos ajettavat matkat ovat lyhyitä ja valoissa joutuu seisottamaan vähän väliä.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Miten voi mennä tommonen kolmepistekakkonen alta vitosen sadalla? Hiukan vähemmällä vielä niin tulisi naftaa tankkiin kesken ajon. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Kulutus
Olosuhteet ja matka vaikuttavat kulutukseen tosi paljon.
Äskettäin teimme lapin reissun boxi katolla ja auto muutenkin täyteen lastattuna oli kulutus ajotietokoneen mukaan mennessä 6,7 l ja tullessa vähän reippaammalla nopeudella 7,4 l / 100 km.
Kesällä matka-ajossa olen päässyt 6,1 l satasella.
Tuntuu nuo viiden litran kulutuslukemat aika pineltä, jos varsinkin kylmällä autolla lähtee liikkeelle.
MB E 320 CDI -04
Äskettäin teimme lapin reissun boxi katolla ja auto muutenkin täyteen lastattuna oli kulutus ajotietokoneen mukaan mennessä 6,7 l ja tullessa vähän reippaammalla nopeudella 7,4 l / 100 km.
Kesällä matka-ajossa olen päässyt 6,1 l satasella.
Tuntuu nuo viiden litran kulutuslukemat aika pineltä, jos varsinkin kylmällä autolla lähtee liikkeelle.
MB E 320 CDI -04

RP
Veholla huollon kaveri meinas, että rengaskoon muuttaminen 235 milliseen vaikuttaa litran kulutukseen. Talvirenkaat pitäisi kuitenkin olla suht taloudelliset.
Miten se ilmamassamittari asiaan vaikuttaa? Minkä kokoluokan operaatio? Vaikuttaako ajettavuuteen? Mistä tietää, että asiaan ois tarvetta puuttua?
En nähkääs hallitse itse auton remontointia. Siksi ajelen Mersulla, niin ei tarvitse jatkuvasti auton alla maata...
Miten se ilmamassamittari asiaan vaikuttaa? Minkä kokoluokan operaatio? Vaikuttaako ajettavuuteen? Mistä tietää, että asiaan ois tarvetta puuttua?
En nähkääs hallitse itse auton remontointia. Siksi ajelen Mersulla, niin ei tarvitse jatkuvasti auton alla maata...
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Kyl mullakin menee alta 5litralla satasella, 320CDI vm00Night-Wind kirjoitti:Miten voi mennä tommonen kolmepistekakkonen alta vitosen sadalla? Hiukan vähemmällä vielä niin tulisi naftaa tankkiin kesken ajon.
On se vaan mahdollista. Tosin ei kylmästä koneesta lähtien mitattua kulutusta, vaan lämpimäks ajettu kone ja tankattu, sit nollattu ajotietokone.
Vanhemmissa ilmamassamittarin mittaustuloksen perusteella käytetään EGR:ää, joten jos MAF antaa väärää tietoa, voi kone esim. saadaa liikaa pakokaasua imuilman joukkoon.ViBr kirjoitti:Miten se ilmamassamittari asiaan vaikuttaa?
Ei mitenkään pakollinen osa minun mielestä, onko W211:ssa sitä ?
ViBr kirjoitti:Siksi ajelen Mersulla, niin ei tarvitse jatkuvasti auton alla maata...

HAH! Tolla sä kusetat ihan suoraan vaan itseäsi. Voinhan mäkin Lapin reissulla nollata alamäessä kulutusmittarin kuumalla moottorilla, jolloin ajotietokone näyttää pitkän aikaan jotain 3,6 litraa / 100 km, mutta se ei vaan valitettavasti muuta sitä, paljonko esim. 1000 kilsan aikana on tankista kulunu ainetta...masaz kirjoitti:Kyl mullakin menee alta 5litralla satasella, 320CDI vm00Night-Wind kirjoitti:Miten voi mennä tommonen kolmepistekakkonen alta vitosen sadalla? Hiukan vähemmällä vielä niin tulisi naftaa tankkiin kesken ajon.
On se vaan mahdollista. Tosin ei kylmästä koneesta lähtien mitattua kulutusta, vaan lämpimäks ajettu kone ja tankattu, sit nollattu ajotietokone.
Alappa oikeesti tekemään niin, että tankkaat täyteen, ajat 1000 kilsaa tjsp. ja sen jälkeen tankkaat täyteen samalla asemalla ja katot paljonko meni ainetta ajetulle matkalle. Älä järkyty, jos lukema ei ala 5:lla tai edes 6:lla.

Kyllä toi keskimäärin vie lähelle 7 litraa tai aika tasan 7 litraa, vaikka meikäläiselläkin enimmäkseen tulee maantieajoa. Jos nyt jaksaa körötellä kaheksaakymppiä koko tankillisen, niin sitte päästään vitosella alkaviin lukemiin todellisessa kulutuksessakin, jos ei oo ollu leveet renkaat tai vastatuuli tai kylmä.
Ei tuo minusta täyttä kusetusta ollut sen vuoksi että tuollainen "minimikulutustesti" on melkein ainoa helpohkosti toistettava testi. Täyttä kusetusta se on sitten jos itse alkaa kuvitella että tuo on keskikulutus. Noin tuo omistaja ei varmasti ajatellutkaan, kysehän ei ollut japanilaismallisesta autosta.masaf1 kirjoitti: HAH! Tolla sä kusetat ihan suoraan vaan itseäsi. Voinhan mäkin Lapin reissulla nollata alamäessä kulutusmittarin kuumalla moottorilla, jolloin ajotietokone näyttää pitkän aikaan jotain 3,6 litraa / 100 km, mutta se ei vaan valitettavasti muuta sitä, paljonko esim. 1000 kilsan aikana on tankista kulunu ainetta...

Mutta kyllä tuo I6 CDI (ilman suodattimia) kulkee todella vähällä matka-ajossa ja minusta 211:ssä vaihteiston ohjelmointi parantaa kaupunkikulutustakin 210:iin verrattuna (vaikka raskas auto väkisin kuluttaa kaupungilla).
Tossa juuri ajettiin 150 km kun vanha 211 vietiin kauppaan ja rauhallisessa mutta ei mitenkään erityisen säästelevässä ajossa kulutus jäi (kylmästä startista mitattuna) reilusti alle kuuden litran kun 204.089:n kulutusmittari näytti 7.2 l/100 km lämpimän startin jälkeen kotimatkalla. Ehkä tuo vähän nöyrtyy mutta en odota nykymoottoreille mitään merkittävää muutosta. Oma V6 CDI vie 8.3 l sadalla (50tkm keskiarvo) mutta tuossa on kohtuullisesti kaupunkiajoa ja auto painaa muistaakseni 240 kg enemmän.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Night-Wind kirjoitti:Miten voi mennä tommonen kolmepistekakkonen alta vitosen sadalla? Hiukan vähemmällä vielä niin tulisi naftaa tankkiin kesken ajon.
Ei se meekkään,missään olosuhteissa autohan painaa 1730kg,ja renkaat 225/55-16 vakiona,nyt näyttää kaupunkiajon keskikulutusta 12000km ja kulutus 8,1 l/100km.
Todistettavasti pienin kulutus on,autoliiton viimekesän taloudellisuusajo kilpailusta16.08.2008 todellinen mitattu kulutus,liikenteen seassa ajaen kaupunki ja maantieajoa osa huonoja sorateitä 260,6km mitattu keskikulutus 5,644 l/100 renkaissa maksimi sallittu paine 2,7 Bar.Mukana pienttä töppäilyä,piti ajaa laskuvirheen takia yksi siirtymä,kaukana taloudellisuusajosta, joten pelkällä maantiellä voi olla mahdollista päästä lähelle 5 litraa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
[/quote]Alappa oikeesti tekemään niin, että tankkaat täyteen, ajat 1000 kilsaa tjsp. ja sen jälkeen tankkaat täyteen samalla asemalla ja katot paljonko meni ainetta ajetulle matkalle. Älä järkyty, jos lukema ei ala 5:lla tai edes 6:lla. 
Kyllä toi keskimäärin vie lähelle 7 litraa tai aika tasan 7 litraa, vaikka meikäläiselläkin enimmäkseen tulee maantieajoa. Jos nyt jaksaa körötellä kaheksaakymppiä koko tankillisen, niin sitte päästään vitosella alkaviin lukemiin todellisessa kulutuksessakin, jos ei oo ollu leveet renkaat tai vastatuuli tai kylmä.[/quote]
Juu, after start pitää edes jotenkin paikkaansa lyhyillä matkoilla <40km. Sen jälkeen sekin valehtee hieman alle litralla, varsinkin pitkällä matkalla.
After reset on täysin kuutamolla.
Omat kokemukset viimeisen noin 5tkm matkalta nollauksen jälkeen, ajo on ollut pääsääntöisesti työmatkaa a35km/sivu tai sitten yksi pitkä reissu, yli 1200km. After reset näyttää 5.8l/100km ja tankkauksista laskettu kulutus on vaihdellut 6.1, 6.45, 6.8, 6.8 ja 7.5l/100km
Kulkuvälineenä 210 220cdi farkku, vm03 ja vauhti rajoitus +10km/h

Kyllä toi keskimäärin vie lähelle 7 litraa tai aika tasan 7 litraa, vaikka meikäläiselläkin enimmäkseen tulee maantieajoa. Jos nyt jaksaa körötellä kaheksaakymppiä koko tankillisen, niin sitte päästään vitosella alkaviin lukemiin todellisessa kulutuksessakin, jos ei oo ollu leveet renkaat tai vastatuuli tai kylmä.[/quote]
Juu, after start pitää edes jotenkin paikkaansa lyhyillä matkoilla <40km. Sen jälkeen sekin valehtee hieman alle litralla, varsinkin pitkällä matkalla.
After reset on täysin kuutamolla.
Omat kokemukset viimeisen noin 5tkm matkalta nollauksen jälkeen, ajo on ollut pääsääntöisesti työmatkaa a35km/sivu tai sitten yksi pitkä reissu, yli 1200km. After reset näyttää 5.8l/100km ja tankkauksista laskettu kulutus on vaihdellut 6.1, 6.45, 6.8, 6.8 ja 7.5l/100km
Kulkuvälineenä 210 220cdi farkku, vm03 ja vauhti rajoitus +10km/h
ilmamassamittarista kyselisin vielä sen verran, että huomaako vaihto-/tarkastustarvetta muusta kuin kulutuksesta? Luulisi antavan muitakin merkkejä itsestään?
Sen olen kyllä huomannut, että koneen lämpötilalla on iso merkitys kulutukseen. Selittänee osaltaan korkeaa keskikulutusta, kun olen ajellut aika paljon pikkuajoja. Nähkääs kun on veres auto pihassa, niin joutuu oikein keksimään tekosyitä, että pääsisi lähtemään ajelulle...
Sen olen kyllä huomannut, että koneen lämpötilalla on iso merkitys kulutukseen. Selittänee osaltaan korkeaa keskikulutusta, kun olen ajellut aika paljon pikkuajoja. Nähkääs kun on veres auto pihassa, niin joutuu oikein keksimään tekosyitä, että pääsisi lähtemään ajelulle...
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Edelleen en puhunu mistään muusta kuin maantieajon kulutuksesta.masaf1 kirjoitti:HAH! Tolla sä kusetat ihan suoraan vaan itseäsi. Voinhan mäkin Lapin reissulla nollata alamäessä kulutusmittarin kuumalla moottorilla, jolloin ajotietokone näyttää pitkän aikaan jotain 3,6 litraa / 100 km, mutta se ei vaan valitettavasti muuta sitä, paljonko esim. 1000 kilsan aikana on tankista kulunu ainetta...masaz kirjoitti:Kyl mullakin menee alta 5litralla satasella, 320CDI vm00Night-Wind kirjoitti:Miten voi mennä tommonen kolmepistekakkonen alta vitosen sadalla? Hiukan vähemmällä vielä niin tulisi naftaa tankkiin kesken ajon.
On se vaan mahdollista. Tosin ei kylmästä koneesta lähtien mitattua kulutusta, vaan lämpimäks ajettu kone ja tankattu, sit nollattu ajotietokone.
Alappa oikeesti tekemään niin, että tankkaat täyteen, ajat 1000 kilsaa tjsp. ja sen jälkeen tankkaat täyteen samalla asemalla ja katot paljonko meni ainetta ajetulle matkalle. Älä järkyty, jos lukema ei ala 5:lla tai edes 6:lla.
Kyllä toi keskimäärin vie lähelle 7 litraa tai aika tasan 7 litraa, vaikka meikäläiselläkin enimmäkseen tulee maantieajoa. Jos nyt jaksaa körötellä kaheksaakymppiä koko tankillisen, niin sitte päästään vitosella alkaviin lukemiin todellisessa kulutuksessakin, jos ei oo ollu leveet renkaat tai vastatuuli tai kylmä.
Ei minua kiinnosta ajella tuhatta kilsaa körötellen, ajamista (välillä kovaa ajoa) varten mie ostin tuon 320cdi muuten oisin ostanu 200cdi.
Asiat voi ymmärtää näköjään väärin.
Jep. kirjasin joskus 15 000 km matkalla tankatut todelliset litrat ja tulos oli 7,2. Tietokone näytti 6,6. Raportti siittä on tässä:masaf1 kirjoitti:
HAH! Tolla sä kusetat ihan suoraan vaan itseäsi. Voinhan mäkin Lapin reissulla nollata alamäessä kulutusmittarin kuumalla moottorilla, jolloin ajotietokone näyttää pitkän aikaan jotain 3,6 litraa / 100 km, mutta se ei vaan valitettavasti muuta sitä, paljonko esim. 1000 kilsan aikana on tankista kulunu ainetta...
Alappa oikeesti tekemään niin, että tankkaat täyteen, ajat 1000 kilsaa tjsp. ja sen jälkeen tankkaat täyteen samalla asemalla ja katot paljonko meni ainetta ajetulle matkalle. Älä järkyty, jos lukema ei ala 5:lla tai edes 6:lla.
Kyllä toi keskimäärin vie lähelle 7 litraa tai aika tasan 7 litraa, vaikka meikäläiselläkin enimmäkseen tulee maantieajoa. Jos nyt jaksaa körötellä kaheksaakymppiä koko tankillisen, niin sitte päästään vitosella alkaviin lukemiin todellisessa kulutuksessakin, jos ei oo ollu leveet renkaat tai vastatuuli tai kylmä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42626
Juuri nyt on 4500 km keskikulutus tietokoneessa tasan 6,0.
Jos ajaa tasasta satasen vauhtia tasasella tiellä, niin kulutus on aika tarkkaan 5 tietokoneen mukaan. Siittäkin on raportti jossain täällä ja kuva otettuna mittaristosta. 4,7 oli lukema 130 km matkaa. Ja siinä oli mukana "kaikki" siis startista alkaen. Mutta toihan vaatii vakionopeussäädöllä tasavauhtia ja tyynessä kelissä. Mäkinen maasto lisää heti puoli litraa.
Mielestäni jotain vikaa on, jos paljon yli 6 menee todellista kulutusta tuollaisessa maantievauhdissa. Sillon on joko keli vaikea, renkaissa vikaa, termarissa vikaa, EGR-vikaa, tai jotain muuta vikaa. Tämä nyt 140 000 km kokemuksella ja noi viat ollu myös

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ei puolen litran heitto kulutusmittarissa varmaan harvinainen ole, omasta (ei 211) laskin tankkaukset runsaan 20 000 km:n matkalta ja lukema oli 0.2 l/100km optimistinen mutta tuosta olisi pitänyt tehdä arviolta korjaus webaston käytöstä, ei kovin iso tekijä mutta pienentäisi virhettä edelleen.jukka-tre kirjoitti: Jep. kirjasin joskus 15 000 km matkalla tankatut todelliset litrat ja tulos oli 7,2. Tietokone näytti 6,6. Raportti siittä on tässä:
Kasvaisikohan virhe suuttimien "kulumisen" myötä jos entisenlainen ohjaussykäys päästääkin enemmän polttoainetta kuin uutena? Kulutusmittarin saisi kyllä kalibroituakin testerillä.
Joo meikäkin ku vaihtaa 17" talvirenkaat 18" 235/40 ja 265/35 kesärenkaisiin niin sillon ei ajotietokonekaan näytä oikeestaan ikinä alle 5,8 vaikka mikä olis ja ajais maailman tappiin 80 km/h tuulettomassa (tai ei ainakaan 500 kilsan rundi riittäny). Nyt 17" kumeilla pääsee siihen johonki 5,2 litraan kohtuu helposti 100 kilsan matkallakin. Voin kuvitella, että jos ois 16" ja kapeet rinkulat, niin näyttäis helposti sen 4,7 l / 100 km.jukka-tre kirjoitti:Mielestäni jotain vikaa on, jos paljon yli 6 menee todellista kulutusta tuollaisessa maantievauhdissa. ... renkaissa vikaa ... Ne lisää helposti puoli litraa per vika.
Jep, mulla on 16 tuumaset sekä kesä, että talvirenkaat. Leveys 215. Ajelen paljon matka-ajoo ympäriinsä huonoillakin teillä ja noi kapeet sopii mun käyttöön. Aika usein on huonot kelit ja leveillä "kelkka" helposti... Noi on jopa leveet mun mittakaavassa siinä mielessä, että aiemmassa S70 Volvossa oli 185 talvirenkaat...masaf1 kirjoitti:Joo meikäkin ku vaihtaa 17" talvirenkaat 18" 235/40 ja 265/35 kesärenkaisiin niin sillon ei ajotietokonekaan näytä oikeestaan ikinä alle 5,8 vaikka mikä olis ja ajais maailman tappiin 80 km/h tuulettomassa (tai ei ainakaan 500 kilsan rundi riittäny). Nyt 17" kumeilla pääsee siihen johonki 5,2 litraan kohtuu helposti 100 kilsan matkallakin. Voin kuvitella, että jos ois 16" ja kapeet rinkulat, niin näyttäis helposti sen 4,7 l / 100 km.jukka-tre kirjoitti:Mielestäni jotain vikaa on, jos paljon yli 6 menee todellista kulutusta tuollaisessa maantievauhdissa. ... renkaissa vikaa ... Ne lisää helposti puoli litraa per vika.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vakkarilla maantiellä rivi-6 sedan vei jotain 5,5 litraa ja tämä vinkkeli-6 vahinkovankkuri vie melkein litran enemmän, jotain 6,3 litraa.
Kesällä 245/45-17 ja talvella 215/55-16.
Kesällä 245/45-17 ja talvella 215/55-16.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Kai se on vaan uskottava, että farmari vie selvästi sedania enemmän.Vakkarilla maantiellä rivi-6 sedan vei jotain 5,5 litraa ja tämä vinkkeli-6 vahinkovankkuri vie melkein litran enemmän, jotain 6,3 litraa.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Toi johtuu suurelta osin rivi-6 ja V-6 kulutuserosta. V-6 on janoisempi. Ei kulutusero sedan vs. farmari samalla koneella pitäs millään olla edes puolta litraa.ViBr kirjoitti:Kai se on vaan uskottava, että farmari vie selvästi sedania enemmän.Vakkarilla maantiellä rivi-6 sedan vei jotain 5,5 litraa ja tämä vinkkeli-6 vahinkovankkuri vie melkein litran enemmän, jotain 6,3 litraa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Luulen, että Jukka on oikeassa. Tosin vankkuri on pari senttiä korkeampi ja pidempi. Tiedä sitten, paljonko korin koon lisäksi kattokaiteet ja perän muotoilu vaikuttavat ilmanvastukseen, mutta 150 kiloa tuntuu varmasti.
Nämä luvut Mercefreakenista:
Sedan Rivi-6
pituus 481,8 cm
korkeus 145,2 cm
omapaino 1735 kg
Vankkuri V6
pituus 488,4 cm
korkeus 150,6 cm
omapaino 1885 kg
Nämä luvut Mercefreakenista:
Sedan Rivi-6
pituus 481,8 cm
korkeus 145,2 cm
omapaino 1735 kg
Vankkuri V6
pituus 488,4 cm
korkeus 150,6 cm
omapaino 1885 kg
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo