w124 200d muutos kolmesataseen..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mmcase
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 14.10.2008 22:03

w124 200d muutos kolmesataseen..

Viesti Kirjoittaja mmcase »

Mielessä olisi hajonneen 2l dieselin korvaaminen kolmelitrasella.
Onko jollakulla tietoa / vinkkejä tämmösen projektin tiimoilta.
Auto on vm-86 farkku 5-vaihteisella lootalla.
Nettiä selaillessa huomasin esim. periä olevan erilaisia jne.
Motonetin varaosaluettelossa on kuitenkin esim. jarruosat samalla numerolla 200-300d sarjan välillä.
Eli onko kovemman luokan faktaa mitä pitää vaihtaa isomman moottorin myötä?

Kiitos.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

itsekkin joskus suunnitellu tuota.varmaankin ainakin etu jouset ja vakain..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

ei se mikään ihmejuttu ole,mutta jos 250d riittäisi ei tarvitse edes pakoputkea vaihtaa.kallistuksen vakaajan tanko pitää 300d;n vaihdon yhteydessä vaihtaa, jouset kannattaa katsoa vasta vaihdon jälkeen. venttili koppa olis hyvä löytää farkusta,ettei tartte kaivertaa pumpulle koloa.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

harry267 kirjoitti:ei se mikään ihmejuttu ole,mutta jos 250d riittäisi ei tarvitse edes pakoputkea vaihtaa.kallistuksen vakaajan tanko pitää 300d;n vaihdon yhteydessä vaihtaa, jouset kannattaa katsoa vasta vaihdon jälkeen. venttili koppa olis hyvä löytää farkusta,ettei tartte kaivertaa pumpulle koloa.
Kyllä olisi hyvä vaihtaa 300 :n pakoputkistokin kokonaisuudessaan, koska 200 :n putki ahdistaa pakokaasujen virtausta ja onhan niillä halkaisijassa eroakin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No aluksi...

300sen kardaani+perän ja laatikon kolmisakarat. (Vaihteisto taaempana ja 300sen kardaanissa isommat kolmisakarat.)
Vaihdevivustot.
Hehkurele.
Kallistuksen vakain.
Etujouset.

Siinä nyt muutamia "pakollisia"

Sitten toki kannattaa vaihtaa perävälitys huomattavasti harvempaan.
Mahdollisesti 5-vaihteinen laatikko.
300sen jäähdytin....
Vastaa Viestiin