Subbariksi tulossa Peerless r.12 ja tehoa tarjolla 300w..
W202 subbarin kuuluminen
W202 subbarin kuuluminen
Minkälaisella menestyksellä saa subin kuulumaan tuollaisessa sedanissa?Olen aiemmassa sedanissa laittanut elementin hönkimään suksiluukun kohdalle ja toimi ihan ok mutta tässä nykyisessä ei ole koko luukkua eli toimiiko esim.yksi 12"suljetussa ja elementti taaksepäin suunnattuna?
Subbariksi tulossa Peerless r.12 ja tehoa tarjolla 300w..
Subbariksi tulossa Peerless r.12 ja tehoa tarjolla 300w..
Eihän se kovin kaksisesti soi,omassa oli alunperin carpowerin sonic-12 ja 48litran refleksiboksi suunnattuna taakseppäin ja sille 1kw lankku ja aika heikosti soi,sit ostin tuon 15"-sonicin ja sille 1.2kw lankun niin jollain tavalla rupes kuulumaan,nyt poistin ensiapu laukun ja tein siihen kohti reiän niin rupes kuulumaan paremmin ja tuo suksiluukku kun on auki niin tulee paineet paremmin sisälle:/
No eihän se sisusta mikskään mene jos ensiapu lootan irrotat,repäsemällä lähtee irti ja jäähän siihen se kansi vielä paikalle niin ei kukaan huomaa et ei ole lootaa siellä,luukku tuppaa hivenen hyppivän basson tahtiin siks mulla onkin sellanen patentti et luukku pysyy auki ja saa kiinni tarvittaessa,tosin on autossa tumma takalasi,näyttäs varmaan hivenen hölmöltä kun luukun kansi töröttäs näkyvillä takana ajavien ihmeteltäväks:/
Kyllä se sieltä kuuluu vaikka ois tiiliseinä välissä. Oikein tehtynä
ja suhteellisen matalalla jakotaajuudella ja erityisesti oikeinpäin
vaiheistettuna ei pitäs ongelmia kuulumisen kanssa olla. Sitä pönttöä
kannattaa kokeilla eripäin ja eri puolella konttia sillä joskus voi käydä
niinkin että elementistä tuleva ääni ja sen kumoava vastavaiheinen
heijastus sattuu juuri kuuntelijan kohdalle. Oikean vaiheistuksen saat
helposti selville siten että kuuntelet ensin naama tuulilasiin päin ja
sen jälkeen käännät pääsi 90 astetta oikealle eli naama vänkärin
sivuikkunaa kohti. Jos matalissa äänissä et huomaa muutosta niin
vaihe on todennäköisesti lähellä oikeata. Jos taas ääni muuttuu
vähänniinkuin pään sisällä soivaksi kun naama osottaa sivulasia kohti eli
huomattavan paljon erilaiseksi kuin naama eteen suunnattuna niin vaihe
on silloin 180 astetta pielessä. Ja siihen "kuulumiseen" tekee eemeliä
kunnon mid-bassot esim. etuovissa jollain 200hz jakotaajuudella.
Näin siis kun kuunnellaan musiikkia mutta jos tarkotus on saada
vaan paljon äänenpainetta niin sitten kai niitä hattuhyllyjä voi vaikka reijitellä.
ja suhteellisen matalalla jakotaajuudella ja erityisesti oikeinpäin
vaiheistettuna ei pitäs ongelmia kuulumisen kanssa olla. Sitä pönttöä
kannattaa kokeilla eripäin ja eri puolella konttia sillä joskus voi käydä
niinkin että elementistä tuleva ääni ja sen kumoava vastavaiheinen
heijastus sattuu juuri kuuntelijan kohdalle. Oikean vaiheistuksen saat
helposti selville siten että kuuntelet ensin naama tuulilasiin päin ja
sen jälkeen käännät pääsi 90 astetta oikealle eli naama vänkärin
sivuikkunaa kohti. Jos matalissa äänissä et huomaa muutosta niin
vaihe on todennäköisesti lähellä oikeata. Jos taas ääni muuttuu
vähänniinkuin pään sisällä soivaksi kun naama osottaa sivulasia kohti eli
huomattavan paljon erilaiseksi kuin naama eteen suunnattuna niin vaihe
on silloin 180 astetta pielessä. Ja siihen "kuulumiseen" tekee eemeliä
kunnon mid-bassot esim. etuovissa jollain 200hz jakotaajuudella.
Näin siis kun kuunnellaan musiikkia mutta jos tarkotus on saada
vaan paljon äänenpainetta niin sitten kai niitä hattuhyllyjä voi vaikka reijitellä.
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
jeees..
Itellä kakskelanen 12" luukussa ja soi ihan kivasti 2x100W RMS vahvistimella. Oli ennen hatchback astrassa toi systeemi ja siellä basso todellakin tuntui! Nyt pitäs basso saada vielä tuntumaan W124 Mersussa
Siinä onkin haastetta...Jos ei meinaa hattuhyllyä pistää lihoiksi. Isompi vahvistin olis makia, joku 1kW ois jo kova sana.
Sori oli vähän Offtopiccia.
Sori oli vähän Offtopiccia.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=6736
minkäs moinen tämmönen aktiivinen subi sitten on ? jos lykkäis taka ikkunalle tommosen nii kuuluisko hyvin ?
minkäs moinen tämmönen aktiivinen subi sitten on ? jos lykkäis taka ikkunalle tommosen nii kuuluisko hyvin ?
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
joo..
Enpä oo koskaan kuullukkaan tollasesta.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
olettekso kokeilleet tälläistä viritystä
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... at=0&pos=3
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... t=0&pos=13
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... t=0&pos=14
tuollainen itselläni 124korisessa nyt ja yllätyin soinnista ja paineen määrästä.
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... at=0&pos=3
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... t=0&pos=13
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... t=0&pos=14
tuollainen itselläni 124korisessa nyt ja yllätyin soinnista ja paineen määrästä.
- timbeniiranen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
itelläni töihin kulkuvälineenä 124 sedani ja otin takapenkistä kyynärnojan pois ja tein siihen kotelon kahdelle 8" ja ihan riittävästi kuuluu ja ei tarvii sisutaa tuhota.. tietty nyt keskipaikalla istuva joutuu pikkasen jännittämään jotta ei selkääsä suppareihin paina mut itekseen tullee ajeltua ja korkeintaan tyttö etupenkillä istuu ni aivan sama... 
Golf-kärry
w203 200cdi -03
w203 200cdi -03
mulla oli taannoin dls iridium 15" 60l refleksi kotelossa. kyllä se paine melko hyvin löysi tiensä etupenkeille asti
sen jälkeen oon kokeillu 12" dls ja pioneerin subeja ja kyllä se basso on aina meleko hyvin kuulunu 
huonossa kotelossa saa hyvänki subin soimaan huonosti.
huonossa kotelossa saa hyvänki subin soimaan huonosti.
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
ite sahasin reijän peltiin ja siihen basso pikakiinnikkeillä niin saa pois jos käy isosti kaupassa. hyville pisteille pääsi emmassa...
alla linkissä kuvia...
http://kuningas.pic.fi/kuvat/Vanhat+autot/MB+W202/
alla linkissä kuvia...
http://kuningas.pic.fi/kuvat/Vanhat+autot/MB+W202/
www.kuningas.pic.fi
Re: W202 subbarin kuuluminen
Reggasinpa minäkin tänne, lähinnä tämän ongelman puitteissa.
Nuoruudessa tuli harrastettua HB-koppaisissa autoissa äänentoistolaitteita ja soihan ne. Nyt hankin nykyiseen w202 koppaiseen 12" Rainbow elementin iPaul 2300 lankulla ja joo. Monenlaisia laitteita nähneenä oli kyllä melkonen turn off sen soundi kontista.
Intuiitio oli näemmä oikean suuntainen tuon tiiviyden suhteen. Ajattelin aluksi tehdä hattuhyllystä sveitsinjuustoa jotenkin hallitusti. Pitäisi kuitenkin siihenkin vielä erillissarja soiden saada sopimaan ja vähän vaivaa ajatus korin tarpeettomasta heikentämisestä. Refelksiputket hattuhyllyn läpi kävi ensimäisenä ajatuksena. Tehdasvalmis refleksikotelo, joten band bass sen virityksen vaikeudet tietäen tipahti takalavan yli välittömästi. Putkia näkymättömämpänä ajatuksena tuli sitten tuo peltien hallittu rei'iättäminen.
Paradoksaalista, että kollektiivisen hulluuden vaivaama työkaveri äänentoiston parantamisesta vaimentaa ja tiivistää VAG:iaan, kun itse tuskailee tiiviysongelman kanssa. Tasan ei mene nallekarkit.
Nuoruudessa tuli harrastettua HB-koppaisissa autoissa äänentoistolaitteita ja soihan ne. Nyt hankin nykyiseen w202 koppaiseen 12" Rainbow elementin iPaul 2300 lankulla ja joo. Monenlaisia laitteita nähneenä oli kyllä melkonen turn off sen soundi kontista.
Intuiitio oli näemmä oikean suuntainen tuon tiiviyden suhteen. Ajattelin aluksi tehdä hattuhyllystä sveitsinjuustoa jotenkin hallitusti. Pitäisi kuitenkin siihenkin vielä erillissarja soiden saada sopimaan ja vähän vaivaa ajatus korin tarpeettomasta heikentämisestä. Refelksiputket hattuhyllyn läpi kävi ensimäisenä ajatuksena. Tehdasvalmis refleksikotelo, joten band bass sen virityksen vaikeudet tietäen tipahti takalavan yli välittömästi. Putkia näkymättömämpänä ajatuksena tuli sitten tuo peltien hallittu rei'iättäminen.
Paradoksaalista, että kollektiivisen hulluuden vaivaama työkaveri äänentoiston parantamisesta vaimentaa ja tiivistää VAG:iaan, kun itse tuskailee tiiviysongelman kanssa. Tasan ei mene nallekarkit.
Re: W202 subbarin kuuluminen
Mä en oo koskaan oikeen ymmärtäny tota ettei väykys esim saa tarpeeks kuulumaan subia. mullon nyt DLS RA30:n subikanava pyörittämässä 265W:lla 4ohmiin tota 12" peerlessiä ja ihan tarpeeksi se sieltä kuuluu. Ja huom tykkään myös kuunnella kovaa musaa... ilmeisesti sen basson pitää peittää kaikki muut alleen että riittää? 
niin ps. en tiedä sitten onko asiaan vaikutusta mutta konttihan mulla on vaimennettu aikaslailla hyvin, ettei se subi ainakaan ulos soi juurikaan.. ehkä teijänki kannattaa lisätä sitä vaimennusta sinne että se soundi tulee hyttiin eikä ulos.
niin ps. en tiedä sitten onko asiaan vaikutusta mutta konttihan mulla on vaimennettu aikaslailla hyvin, ettei se subi ainakaan ulos soi juurikaan.. ehkä teijänki kannattaa lisätä sitä vaimennusta sinne että se soundi tulee hyttiin eikä ulos.
W210 E320cdi



