Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Vielä pieni kysymys. Kun vanhat liimat poistetaan folioista ja levyltä niin hoitaako tuon liiman asian nyt lisätyt ruuvit piirilevyn kohditus pinnien paikalle vai tulee liimata johtavalla liimalla uudelleen kuten topicissa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Tuo ohje näyttää poikkeavan jonkin verran nimimerkki tapparan kirjoittamasta. Itse noudatin varsin tarkasti tapparan ohjetta.
Laitoin mittarin rungossa olevan kumiliuskan alle "fylliä" niinkuin tappara sanoo, ja varmistin puristuksen ruuveilla. Liimaa en käyttänyt.
Tässä on sekin hyvä puoli, että tarvittaessa kosketukset on helppo puhdistaa sitten taas kahdeksan vuoden kuluttua, jos pixelit himmenevät.
Laitoin mittarin rungossa olevan kumiliuskan alle "fylliä" niinkuin tappara sanoo, ja varmistin puristuksen ruuveilla. Liimaa en käyttänyt.
Tässä on sekin hyvä puoli, että tarvittaessa kosketukset on helppo puhdistaa sitten taas kahdeksan vuoden kuluttua, jos pixelit himmenevät.
S210 320CDI -01
V,,,,,si meni.Timo J kirjoitti:nautseri kirjoitti:Voin omasta kokemuksesta sanoa ,älä tee tätä itse ,jos et ole käsistäsi todella taitava.Ostattiko uuden mittarin?
Ostin saksasta korjatun mittarin EBAYN kautta.
Ja korjautin siellä sitten omani ,jonka olen myynyt pois.
Kysyppä täältä.
http://www.palanto.fi/
Laitappa hakuun, ledi ,niin jopa löytyy monenlaista tarinaa.
esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=ledi
esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=ledi
Juu, joillakin näyttää toimivan ja toisilla ei. Onko missään tarkkaa infoa mittarivaloista (siis mulla ei ole edes käsitystä polttimon tyypeistä) ja polttimoiden määristä.nautseri kirjoitti:Laitappa hakuun, ledi ,niin jopa löytyy monenlaista tarinaa.
esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=ledi
Sehän tietenkin selviää kun avaan mittariston ja revin lamput pihalle mutta kun tarkoitus olisi ostaa lamput, purkaa mittaristo ja vaihtaa lamput siinä samalla, kun yritän (painotan sanaa yritän) korjata tuon pikseli ongelman...
Viikonloppuna tuo polttimoiden ostaminen on aika tunkkasta täällä peräkylässä

W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Ovat sellaisia pieniä lamppuja jotka pitää ostaa kantoineen.Autotavikeliikkeet voivat tietää.
Niitä on kahta eri kokoa.
Voit ottaa polttimon alakautta malliksi irti,
Lähtee kun pyöräyttää vartti kierroksen,
Punaiset polttimot täytyy laittaa samoihin kohtiin ,ovat ne merkki valot jotka loistaa punaista kun hätä on suurin.
Niitä on kahta eri kokoa.
Voit ottaa polttimon alakautta malliksi irti,
Lähtee kun pyöräyttää vartti kierroksen,
Punaiset polttimot täytyy laittaa samoihin kohtiin ,ovat ne merkki valot jotka loistaa punaista kun hätä on suurin.
No niin...mittari soi ja pelaa. Jäi ensin poistamatta liimat folion lyhentämisen jälkeen mutta kun availin paketin uudestaan ja poistin joka pinniltä liimat niin alkoi homma toimimaan. Kellon pikselit hieman hakusessa mutta syykin on tiedossa -> jäi folio siltä kohdalta hieman "ryttyyn". Kesälaitumilla tuo kuntoonKari_H kirjoitti:Tuo ohje näyttää poikkeavan jonkin verran nimimerkki tapparan kirjoittamasta. Itse noudatin varsin tarkasti tapparan ohjetta.
Laitoin mittarin rungossa olevan kumiliuskan alle "fylliä" niinkuin tappara sanoo, ja varmistin puristuksen ruuveilla. Liimaa en käyttänyt.
Tässä on sekin hyvä puoli, että tarvittaessa kosketukset on helppo puhdistaa sitten taas kahdeksan vuoden kuluttua, jos pixelit himmenevät.

Kiitos hyvistä neuvoista...tässä tais säästää aika pitkän pennin

W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Itse kävin juuri korjauttamassa omani pikselit täällä Helsingissä, aikaa meni tunti ja maksoi 170€ mutta hyvä siitä tuli.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Autotronix Finland Oy Mikkelissä korjaa ja myy korjattuja mittareita kaikenlaisiin Mersuihin ja moniin muihin merkkeihin.
Katalogissa 210-mittariston kohdalla lukee näin: Tämä korjaus sisältää kaksi uutta LCD-näyttöä joustavalla kaapelilla (litteä). Korjaus 180 € sis. alv.
Luettelossa on mittaristoja seuraaviin malleihin: W168, W202, W203, W208, W209, W210, W211, W215 & W220, W638, W639 ja Sprinter.
www.autotronix.fi
Katalogissa 210-mittariston kohdalla lukee näin: Tämä korjaus sisältää kaksi uutta LCD-näyttöä joustavalla kaapelilla (litteä). Korjaus 180 € sis. alv.
Luettelossa on mittaristoja seuraaviin malleihin: W168, W202, W203, W208, W209, W210, W211, W215 & W220, W638, W639 ja Sprinter.
www.autotronix.fi
Totta ja jos menee hajottamaan niin se alkaa maksamaan. Toisaalta jos on vähänkin sähkömiehen vikaa, niin ei tarvitse olla atomi-insinööri tuon vian korjaukseen ja säästää tuon pari sataa.JarkkoN kirjoitti:Jos 180 eurolla saa uudet LCD:t ja takuut, niin mars tilaus sisään.
Ei maksa vaivaa itse laittaa, siinä voi hajota koko mittaristo.
Riskit korjauksessa kuitenkin on olemassa ja niistä riskeistä selviää rahalla

W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Omatoimisessa korjauksessa eka riski on väärän aineen
käyttäminen, kun puhdistetaan hapettumia. Aineesta ei saa jäädä
rasvaa tai mitään muutakaan jäämää, vaan kaiken pitäisi valua tai haihtua
pois. Kontakt 60 on *kuulemma* sopiva aine.
Se ensimmäinen riski on mekaaninen vaurio, jokin osa voi vääntyä tai
irrota. Romuttamolta voi tietysti löytää sopivan mittariston tilalle.
käyttäminen, kun puhdistetaan hapettumia. Aineesta ei saa jäädä
rasvaa tai mitään muutakaan jäämää, vaan kaiken pitäisi valua tai haihtua
pois. Kontakt 60 on *kuulemma* sopiva aine.
Se ensimmäinen riski on mekaaninen vaurio, jokin osa voi vääntyä tai
irrota. Romuttamolta voi tietysti löytää sopivan mittariston tilalle.
Odin kirjoitti:Missä käytit? Vois tilata saman lääkityksen.Pekifi kirjoitti:Itse kävin juuri korjauttamassa omani pikselit täällä Helsingissä, aikaa meni tunti ja maksoi 170€ mutta hyvä siitä tuli.

tuossapa ois yhteystiedot.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Juuri näin. Itse asiassa tuon vian korjaa ilman mitään aineita...kolvilla. Kontakt 60:llä ei hapettumat lähde ihan helposti. Tinaimusukalla onnistuu parhaiten. Edellen perään kuulutan kustannuksia versus korjauksen helppous. Näyttömoduuleissa ei ole mitään vikaa vaan niistä lähtevissä "lapamato" johtimissa -> ne ovat hapettuneet -> johtuu saksalaisen insinöörin laiskuudesta laittaa väliin kunnon liitin ja korvata se puriste liitoksella.JarkkoN kirjoitti:Omatoimisessa korjauksessa eka riski on väärän aineen
käyttäminen, kun puhdistetaan hapettumia. Aineesta ei saa jäädä
rasvaa tai mitään muutakaan jäämää, vaan kaiken pitäisi valua tai haihtua
pois. Kontakt 60 on *kuulemma* sopiva aine.
Se ensimmäinen riski on mekaaninen vaurio, jokin osa voi vääntyä tai
irrota. Romuttamolta voi tietysti löytää sopivan mittariston tilalle.
Mitä tulee tuohon mekaanisen osan irtoamiseen niin ainakin väyrysen mittaristossa sitä vaaraa ei ole. Ainoat mekaaniset osat ovat "kelluvat" mittarin viisarit ja muovikotelot. Tietenkin koko homman voi ryssiä käyttämällä liikaa voimaa mittarin kasaamis vaiheessa.
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Voi olla näinkin, itse oletin vian olevan LCD-paneelissa, niin
kuin BMW:n mittarissa.
Niissä tyypillisesti on kahden kovan levyn välissä kumimatto,
jossa on pieniä sähköä johtavia säikeitä levyn pintaa vasten
kohtisuorassa suunnassa. Säikeet johtavat sähkön kumimaton
läpi kunkin pikselin kohdalta erikseen.
Kun maton kontakti levyihin hapettuu, yhteys katkeaa ja pikseli
sammuu. Yhteys palautuu, kun poistetaan hapettuma.
Voi olla, että hapettumia tulee sekä lapamatoon että kumimattoon.
kuin BMW:n mittarissa.
Niissä tyypillisesti on kahden kovan levyn välissä kumimatto,
jossa on pieniä sähköä johtavia säikeitä levyn pintaa vasten
kohtisuorassa suunnassa. Säikeet johtavat sähkön kumimaton
läpi kunkin pikselin kohdalta erikseen.
Kun maton kontakti levyihin hapettuu, yhteys katkeaa ja pikseli
sammuu. Yhteys palautuu, kun poistetaan hapettuma.
Voi olla, että hapettumia tulee sekä lapamatoon että kumimattoon.
Mesen mittariston rakenne on hieman yksinkertaisempi tai siis vähän liiankin
Mese foorumilta löytyy kuvia ja hyvät mittariston korjausohjeet..itse korjasin mittarini näillä ohjeilla.
http://www.mese.fi/
Valitse menusta Foorumi.
Käytä hakua, etsi nimimerkki tappara.
Otsikko on Puuttuvat pixelit takaisin

http://www.mese.fi/
Valitse menusta Foorumi.
Käytä hakua, etsi nimimerkki tappara.
Otsikko on Puuttuvat pixelit takaisin
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
- Paikkakunta: Turku
Yhä mittariston digitaalinäytöt
Mulla nuo pikkunäytöt (kello & lämpömittari) toimii ok mutta tuo iso monitoiminäyttö pimenee ajoittain. Lampun palamisesta ei ole kyse sillä näyttö hohtaa selvästi. Ja välillä välähtelee kirkkaasti. Näyttö on täysin pimeänä, siis ei sotkua, pikseleitä yms näkyvissä, vaan joka pikeseli on pois päältä.
Aluksi tuo tuli kerran, sitten useammin, nyt lähes aina pimeänä. Joskus käynnistäessä saattaa olla päällä hetken ennen kuin lähtee.
Nappulat toimivat, esim radion kanavia pystyy vaihtamaan vaikka näyttö onkin pimeänä.
Tätä jatkunut n. 2-3 vko. Aika hankalaa kun samalla häviää matkamittari.
Onko tämä samaa laatua oleva vika kuin nuo pikkunäyttöjen viat, oireet ovat ainakin erilaiset. Pystynen ongelmaa täällä annetuilla ohjeilla tutkimaan, ajattelin vain että jos joku olisi jo törmännyt tähän ongelmaan ja voisi ohjata suoraan vikapaikkaan.
Auto on 2000 mallinen 270 cdi Väykky.
Aluksi tuo tuli kerran, sitten useammin, nyt lähes aina pimeänä. Joskus käynnistäessä saattaa olla päällä hetken ennen kuin lähtee.
Nappulat toimivat, esim radion kanavia pystyy vaihtamaan vaikka näyttö onkin pimeänä.
Tätä jatkunut n. 2-3 vko. Aika hankalaa kun samalla häviää matkamittari.
Onko tämä samaa laatua oleva vika kuin nuo pikkunäyttöjen viat, oireet ovat ainakin erilaiset. Pystynen ongelmaa täällä annetuilla ohjeilla tutkimaan, ajattelin vain että jos joku olisi jo törmännyt tähän ongelmaan ja voisi ohjata suoraan vikapaikkaan.
Auto on 2000 mallinen 270 cdi Väykky.
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Pitäiskö tuon mese.fi:n haun oikeesti toimia? Muistaakseni joskus löysin kyseisen korjausohjeen, mutta nyt ei millään. Osaisko joku laittaa suoran linkin siitä ohjeesta?
Kävin kattomassa kaikki "tapparan" kirjottamat viestit, eikä sieltä kyseistä tarinaa löytyny.
Kävin kattomassa kaikki "tapparan" kirjottamat viestit, eikä sieltä kyseistä tarinaa löytyny.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Toimii,mutta sieltä hävisi jiku vuosi sitten kaikki vanhat tiedostot.aziz kirjoitti:Pitäiskö tuon mese.fi:n haun oikeesti toimia? Muistaakseni joskus löysin kyseisen korjausohjeen, mutta nyt ei millään. Osaisko joku laittaa suoran linkin siitä ohjeesta?
Kävin kattomassa kaikki "tapparan" kirjottamat viestit, eikä sieltä kyseistä tarinaa löytyny.
Ohjelma korkkas ja ei ollyt varmuuskopioita,jos oikein muistan.
Googleen haku pikselelin korjaus tai jotain vastaavaa,niin löydät parhaiten tietoa.
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Mitenkäs se johdinliuska irtoo parhaiten piirilevystä? Ja mitenkäs siinä Tapparan ohjeessa oli sen takaisin liimauksen laita, vai käytettiinkö siinä liimaa ollenkaan?
Ei ollu googlesta apua tällä kertaa, oisin kaivannu juurikin tuon "tapparan" mesefoorumilla julkaisemaa korjausopasta. Muuten lähettäisin mielelläni mittariston alan ammattilaiselle, mutta tarviin autoo päivittäin. Ja onnistuin purkamaan ja kokoomaan mittariston jo kertaalleen, joten enköhän saa vielä varsinaisen viankin korjattua.
Ei ollu googlesta apua tällä kertaa, oisin kaivannu juurikin tuon "tapparan" mesefoorumilla julkaisemaa korjausopasta. Muuten lähettäisin mielelläni mittariston alan ammattilaiselle, mutta tarviin autoo päivittäin. Ja onnistuin purkamaan ja kokoomaan mittariston jo kertaalleen, joten enköhän saa vielä varsinaisen viankin korjattua.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re:
MB mittaristojen lämpömittarin ja kellon pikselikorjaukset.jp_olli kirjoitti:Tuleehan noita itsekin korjattua.
Webasto ohjainkorttien korjaukset.
Optimoinnit, vikakoodien luvut.
info (@) sercap.fi
044-0760422
Kysyppä tältä herralta ,tai ota lainaan joltakin mittari.
Tilasin aikanaan saksasta takuu korjatun,mutta heti se meni rikki ,kävi pieni oikkari sisällä mittarissa ,jonka huomasin heti (haju).
NO,myyjään yhteyttä ja laitoin alkuperäisen saksaan ja tuli muutaman viikon kuluttua takaisin korjattuna.
Noita saa suomesta jo hajottamoiltakin,usein on vaan samat viat jo valmiina.
Tässä saksan korjaaja.
http://www.pixelfehler24.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä se on itse vaikea korjata ,jos ei ole tehnyt aiemmin hienomekaanikon hommia.
Oma kokemus,meni kokonaan pimeäski se näyttö.

http://www.sercap.fi/hinnasto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 04.01.2012 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su 06.11.2011 23:48
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Vekatronics Vaasassa korjaa noita. Omakohtainen kokemus. Soitin kun tiesin että on Vaasaan päin asiaa. Sovittiin aika ja homma hoitui silläaikaa kun piipahdin kaupungilla. Vähän on pitkä matka Hesasta, mutta Vehon ehdottama vaihtoehto oli että pannaan mittaristo vaihtaen ja hintaa nelinumeroinen luku. Että kannaattaa vaikka keksiä asiaa Vaasan suuntaan, kun selvinnee yleensä enintään muutamalla satasella. Ja korjaus on pysyvä.
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Aikoinaan sovittiin aikataulu etukäteen puhelimessa: laitoin maanantaina matkahuoltoon ja perjantaina tuli korjattuna takaisin.Auto on MB kirjoitti:Vekatronics Vaasassa korjaa noita. Omakohtainen kokemus. Soitin kun tiesin että on Vaasaan päin asiaa. Sovittiin aika ja homma hoitui silläaikaa kun piipahdin kaupungilla. Vähän on pitkä matka Hesasta, mutta Vehon ehdottama vaihtoehto oli että pannaan mittaristo vaihtaen ja hintaa nelinumeroinen luku. Että kannaattaa vaikka keksiä asiaa Vaasan suuntaan, kun selvinnee yleensä enintään muutamalla satasella. Ja korjaus on pysyvä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus
Oon joskus vuosi sitten korjannut mittariston onnistuneesti, ja pysyvästi.
Mittariston LCD-näyttöihin saa "paperiset" lattakaapelit erikseen.
Sain tutun kautta Lohjalaiselta elektroniikka korjaajalta nuo lattakaapelit. Korjaaja tiesi tarkalleen millaiset kaapelit sinne kuuluu. Niissä on oma liima, jolla ne johtaa sähkön. Olivat kuulemma hyvin halvat.
Uskon, että mittarikorjaamollakin vaihdetaan vain nuo lattakaapelit.
Eli korjaus meni jotakuinkin seuraavasti:
- mittari irti ja halki... pitää siinä yhdessä kohtaa varovasti kiertäen myös mittarien viisarit irroittaa
- lattakaapeli hitaasti varoen "repiä" piirilevystä irti (Ei vielä LCD-näytöstä)... zippobensalla ja muropaketin kartonkiliuskalla saa liiman irti. VOIMAA EI TARVITA.
- LCD-näytöistä irrotin tinakolvin päähän kyhäämällä "lattapäällä" kaapelin irti... Siis sopivasti lämpöä... Liima pehmeämmäksi. Loput ERITTÄIN VAROEN zippobensalla ja kartonginpalalla (muropaketista) rapsuttaen. HUOM! LCD-näytön pinnan pigmenntti ei oikeesti kestä zippobensaa, mutta hetken kyllä. MUISTAKAA MITATA KYTKENTÄKAAPELEIDEN JOHTIMIEN KOHTAT LCD-näytön pinnalta, jotta saatte uuden kaapelin oikeaan kohtaan. Apuna toimii hyvin "pos-it" paparikasa... sen voi säätää sopivan korkuiseksi LCD-näytön viereen.
- Uusi lattakaapeli vain liimataan (liima lattakaapelissa valmiina... vain suojamuovi pois) LCD-näyttöön. painelin liima-aluetta varoen muovitikulla kevein liikkein. LCD-näytössä ei aivan suoraan näe sähkön johdinaluetta, joten tarkistakaa AIEMMIN MITATUT MITAT.
- Piirilevyn pinnalle liimaaminen onkin jo helppoa edelliseen verrattuna.
- Keskimmäisen LCD-näytön kaapelia ei tarvitse vaihtaa... leikatkaa vain 1-2mm päätä lyhyemmäksi, että uusi kytkentäpinta johtaa sähkön.
- sitten vaan paketti kasaan... Mittarien viisarit menevät paikoilleen helpommin hieman kiertäen ja avot kaikki mittarit toimivat.
PS. kamera auttaa työssä, jollei muuten muista.
Mittariston LCD-näyttöihin saa "paperiset" lattakaapelit erikseen.
Sain tutun kautta Lohjalaiselta elektroniikka korjaajalta nuo lattakaapelit. Korjaaja tiesi tarkalleen millaiset kaapelit sinne kuuluu. Niissä on oma liima, jolla ne johtaa sähkön. Olivat kuulemma hyvin halvat.
Uskon, että mittarikorjaamollakin vaihdetaan vain nuo lattakaapelit.
Eli korjaus meni jotakuinkin seuraavasti:
- mittari irti ja halki... pitää siinä yhdessä kohtaa varovasti kiertäen myös mittarien viisarit irroittaa
- lattakaapeli hitaasti varoen "repiä" piirilevystä irti (Ei vielä LCD-näytöstä)... zippobensalla ja muropaketin kartonkiliuskalla saa liiman irti. VOIMAA EI TARVITA.
- LCD-näytöistä irrotin tinakolvin päähän kyhäämällä "lattapäällä" kaapelin irti... Siis sopivasti lämpöä... Liima pehmeämmäksi. Loput ERITTÄIN VAROEN zippobensalla ja kartonginpalalla (muropaketista) rapsuttaen. HUOM! LCD-näytön pinnan pigmenntti ei oikeesti kestä zippobensaa, mutta hetken kyllä. MUISTAKAA MITATA KYTKENTÄKAAPELEIDEN JOHTIMIEN KOHTAT LCD-näytön pinnalta, jotta saatte uuden kaapelin oikeaan kohtaan. Apuna toimii hyvin "pos-it" paparikasa... sen voi säätää sopivan korkuiseksi LCD-näytön viereen.
- Uusi lattakaapeli vain liimataan (liima lattakaapelissa valmiina... vain suojamuovi pois) LCD-näyttöön. painelin liima-aluetta varoen muovitikulla kevein liikkein. LCD-näytössä ei aivan suoraan näe sähkön johdinaluetta, joten tarkistakaa AIEMMIN MITATUT MITAT.
- Piirilevyn pinnalle liimaaminen onkin jo helppoa edelliseen verrattuna.
- Keskimmäisen LCD-näytön kaapelia ei tarvitse vaihtaa... leikatkaa vain 1-2mm päätä lyhyemmäksi, että uusi kytkentäpinta johtaa sähkön.
- sitten vaan paketti kasaan... Mittarien viisarit menevät paikoilleen helpommin hieman kiertäen ja avot kaikki mittarit toimivat.
PS. kamera auttaa työssä, jollei muuten muista.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57