Kääntyvät takaselkänojat?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.03.2003 23:49
Paikkakunta: Turku

Kääntyvät takaselkänojat?

Viesti Kirjoittaja Harto »

Onko W201:ssa missään vaiheessa ollut kääntyviä takaselkänojia? :shock:

Vakiona vai lisävarusteena? Tai W124:ssa?

Vai onkohan siellä niin tiukat korirakenteet, että ei paljon penkkejä kaadella.
- W210 E230 T A -97

Ex - W210 E320T A -98
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kääntyvät takaselkänojat?

Viesti Kirjoittaja epk »

Harto kirjoitti:Onko W201:ssa missään vaiheessa ollut kääntyviä takaselkänojia? :shock:

Vakiona vai lisävarusteena? Tai W124:ssa?

Vai onkohan siellä niin tiukat korirakenteet, että ei paljon penkkejä kaadella.

ei oo, siellä on tankki takana, joka sanoo että ei paljon tehdä kippaavia...
Avatar
Harto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.03.2003 23:49
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harto »

Ok, niin vähän epäilinkin. Ei siis voitane varsinaisesta monikäyttömallista puhua :?
- W210 E230 T A -97

Ex - W210 E320T A -98
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Harto kirjoitti:Ok, niin vähän epäilinkin. Ei siis voitane varsinaisesta monikäyttömallista puhua :?
Farmari on sitten tavarankuljetusta varten, siinä kääntyy kahdessa osassa.
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mauri H. kirjoitti:
Harto kirjoitti:Ok, niin vähän epäilinkin. Ei siis voitane varsinaisesta monikäyttömallista puhua :?
Farmari on sitten tavarankuljetusta varten, siinä kääntyy kahdessa osassa.
Aivan ja tilaa on vaikka 120:lle runkopatjalle jos tarvetta tulee ;)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Kääntyvät takaselkänojat?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harto kirjoitti:...Vai onkohan siellä niin tiukat korirakenteet, että ei paljon penkkejä kaadella.
No, nyt kun tästä aiheesta jälleen puhutaan, niin viittaisin jonkin aikaa sitten Tekniikka-puolelle postaamaani treadiin "W203 suksipussin/ kaatuvan takaselkänojan lisääminen"... Onko tietoa, millainen homma tuo olisi nyky-C:ssä? Autoni on toimitettu umpinanisella takaselkänojalla ja olisi hieno juttu saada sukset tavaratilaan. (Tiedän, että farmari on kuljetuksia varten, mutta ainahan haaveilla saa... :wink: )

Paikallisen Mersu-liikkeen näkemys on, että jos auto on toimitettu joillakin varusteilla, lisäily ei ole mahdollista jälkikäteen. Mutta koska tämä näkemys on todettu jo useaan kertaan pelkäksi myyntitaktiikaksi, en tälläkään kertaa nielisi saamaani vastausta uistimineen päivineen.

Tankkiahan W203:ssa ei tuossa välissä ole haittaamassa. Joten kysymys lienee lähinnä, mitä eroa "uminaisella", suksiluukullisella ja kaatuvalla takapenkillä. Ovatko ne kolme täysin erilaista penkkiä? Vai onko luukku pelkkä lisäke "umpinaiseen"? Ja löytyykö autosta aina valmius kippaavan selkänojan lisäämiseen - vai meneekö siinä iso määrä osia uusiksi? Puhutaan siis sedanista.


-T
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Kääntyvät takaselkänojat?

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...mitä eroa "umpinaisella", suksiluukullisella ja kaatuvalla takapenkillä. Ovatko ne kolme täysin erilaista penkkiä? Vai onko luukku pelkkä lisäke "umpinaiseen"? Ja löytyykö autosta aina valmius kippaavan selkänojan lisäämiseen - vai meneekö siinä iso määrä osia uusiksi? Puhutaan siis sedanista.
Jututin tänään huollon vastaanoton tyyppiä. Hän väitti, että suksipussin lisääminen edellyttäisi käytännössä koko perän uusimista. Penkistä taaksepäin pitäisi muka rakenteita vahvistaa ja ties vaikka mitä. Tuntuu vaikealta uskoa, että takaselkänoja olisi sedani-203:ssa noin kriittinen rakenne! Jos näin on, niin W203:han on hengenvaarallinen; joku tuunaaja kun lisää refleksireiän takaselkänojaan, niin koko auto romahtaa takapyörien etupuolelta. :wink:

Että lohduttakaa nyt ja kertokaa, että Amerikkalainen jälleenmyyjä vain yrittää viilata linssiin! :)


-T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:
Harto kirjoitti:Ok, niin vähän epäilinkin. Ei siis voitane varsinaisesta monikäyttömallista puhua :?
Farmari on sitten tavarankuljetusta varten, siinä kääntyy kahdessa osassa.

Paitsi veronkiertomallissa missä se on yhtä puuta. TOsin noja ei ole kiinni muilla kuin klipseillä lokasuojissa joten hela selkänoja on helppo nostaa helvettiin koko autosta... :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
mpjp7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 22.07.2003 12:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mpjp7 »

Terve

Tarkoittikohan myyjä että joudut laittamaan uuden istuinosan, selkänojan ja vahvistamaan sen suksiluukun reunat. Oletettavasti myyjä on puhunut 1/3 osalta tattuvasta selkänojasta jolloin rakenneta joutuu vahvistaman.

Eräs tuttava mainitsi että olisi valmiiksi muotoon prässättyä peltiä jossa jopa valmiina paikka pienelle "suksiluukulle" mutta saranat ja muut puuttuisivat. tässä ei tarvitsisi kuin leikata aukko oikeaan kohtaan, vahvista leikkauksen reunat (varmaankin kääntäminen riittäisi) ja korvata istuimen osat.

Mikäli siellä on ristikko rakenne, siitä ei kannata katkaista yhtään tukea, ilman asintuntijan tutkimista ( saataa pahimmillaan vääntää koria montussa)...

nämä olen kuullut, mutta en ole vielä nähnyt avattuna joten kuulopuheena otettakon...

T Marko
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Eerolalle

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

ELikkäs W202:ssa on kaadettava selkänoja ja suksipussiasia hoidettu seuraavasti EPC:n mukaan:

1. Kaadettava selkänoja malleissa on pyöränposkien välissä oleva pelti kokonaan aukinainen selkänojien kohdalta eli näin onnistuu selkänojien kaato ja aukko on vapaa koko alueelta. Käsittääkseni ko pelti on hitsattu jo valmistusvaiheessa runkoon -> ei kannata alkaa leikkelemään koska lujuusasioilla voi olla merkitystä tässä tapauksessa.


2. Kaikissa W202:ssa on sitä vastoin kontinpuolella suljettu suksipussin mentävä aukko joka peitetty kontinpuolella muovisella peitelevyllä. Jos ko peitelevyn poistaa ja laittaa ns suksipussiselkänojan autoon on homma valmis :) Siis Vakio ja ns suksipussi malleissa on pyöränposkien välissä oleva pelti auki siitä suksipussin kohdalta.


Yhteenveto:

Jos W203 toteutettu samalla tavalla kuin W202 niin suksipussin lisääminen onnistuu vaihtamalla selkänoja ja ostamalla suksipussielementti sen aukon kohdalle.
MB C180 vm -95
Vastaa Viestiin