Ohjaustehostimen öljynvaihto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Ohjaustehostimen öljynvaihto
Terve,
Kun kerran oma pää nyt ei oikein pelaa, niin jospa koittaisin ja kysyisin taas. Mersu on kuitenkin edelleen se sama '90 S124 OM602 vapari.
Mikä olisi paras tapa vaihtaa ohjaustehostimeen öljyt?
Yleensäkin, kuinka hyvin ja perusteellisesti ohjaustehostimen vanhat öljyt pitäisi saada pois uusien alta?
Kiitos. On jotenkin tukkoinen olo.
Kun kerran oma pää nyt ei oikein pelaa, niin jospa koittaisin ja kysyisin taas. Mersu on kuitenkin edelleen se sama '90 S124 OM602 vapari.
Mikä olisi paras tapa vaihtaa ohjaustehostimeen öljyt?
Yleensäkin, kuinka hyvin ja perusteellisesti ohjaustehostimen vanhat öljyt pitäisi saada pois uusien alta?
Kiitos. On jotenkin tukkoinen olo.
Sieltä kait löytyy myös putsari, joka pitäisi vaihtaa.
Aikoinaan vaihdatin 123:een öljyt ja putsarin.
Aikoinaan vaihdatin 123:een öljyt ja putsarin.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
imee vanhat öljyt pois säiliöstä, vanha suodatin pois.
Irroittaa paluuletkun säiliöltä, tulppaa lähdön.
Toinen kääntelee rauhallisesti rattia, kun toinen laskee uutta öljyä säiliöön ja ohjaa vanhaa purkkiin.
Uusi 1 L purkki, kun mennyt ja säiliö ylämerkissä suotimen kanssa voi laittaa paluuletkun takaisin ja
(tai sitten yksin tehden:
kääntelee rattia rauhallisesti ja ohjaa vanhat ensin purkkiin, letku takas
uutta öljyä, rattia kääntelemällä sisään, omat riskinsä kuivana väännellä)
Ps. Ratin kääntelyä helpottaa, jos keula on ilmassa
Irroittaa paluuletkun säiliöltä, tulppaa lähdön.
Toinen kääntelee rauhallisesti rattia, kun toinen laskee uutta öljyä säiliöön ja ohjaa vanhaa purkkiin.
Uusi 1 L purkki, kun mennyt ja säiliö ylämerkissä suotimen kanssa voi laittaa paluuletkun takaisin ja

(tai sitten yksin tehden:
kääntelee rattia rauhallisesti ja ohjaa vanhat ensin purkkiin, letku takas
uutta öljyä, rattia kääntelemällä sisään, omat riskinsä kuivana väännellä)
Ps. Ratin kääntelyä helpottaa, jos keula on ilmassa
autodidakti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Kahdella tunkilla operoiminen on kuitenkin helpompaa ja nopeampaa.Ukko-Mikael kirjoitti:No niinpä tietysti.![]()
Ensin toinen puoli ylös ja kalikan varaan ja sitten toinen puoli. Yksi tunkki, yksi kalikka (tai itseasiassa semmoinen tetraedrirunkoinen verstaspukki).
(Tämmöiset pitkät nuhat ja flunssat tukkivat nupin hyvin. En suosittele hankintaa.)
Eikä ole muutenkaan pöllömpää omistaa useita kappaleita kyseisiä nostimia.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna