AMG OZ-Racing 8,5*17 et 30

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

AMG OZ-Racing 8,5*17 et 30

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Eli mulla on tossa kesä autossa tollaiset otsikon mukaiset 2 osaiset vanteet alkuperäisenä kuuluvana ja tällä hetkellä talvivanteina.
Keskiöstä alkaa irtoilla maalit ja kiilotetut reunuksetkin ovat hapettuneet.

Ajattelin vain kysäistä onko kukaan foorumilainen purkanut tälläisiä vanteita ja hionut/maalannut/lakannut niitä??
Millainen projekti olisi kyseessä??
Tarviiko erityis työkaluja? Tai muita ihmeellisiä toimenpiteitä? :?:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pultit on ainakin mallia erikoiset, saa vain saksasta tilaamalla. Eikös vanteet mahda olla 3-osaiset ?


tälläiset ? : http://www.splitrims.co.uk/images/chromeamg2.jpg
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Jep Jep.... tuollaiset ne näyttäs äkisältään olevan.
Ainut ero että mun omassa keskustat on auton väriset ja reunat vähän hillitymmät.
Sen verran kerkesin tutkia niitä että näyttäisi olevan mutterit vanteiden sisäpuolella.........
Mitähän nuo pultit maksaa sieltä saksasta.... onko kellään kokemusta?
Ja kun ne sitten varmaankin ovat 3 osaiset niin onko siinä purussa/läjäyksessä jotain kikkoja??
Muutenkin noista vanteista sen verran että onko tehty ja saako jostain esim. 18*8,5 tai leveämpänä tuollaisia?
Olen yrittänyt katella mutta ei ainakaan mun haku sanoilla ole tärpänyt ollenkaan samanlaisia. :roll:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

katoppa tuolta ;) ei tarvi saksasta asti hakea ja vaivautua.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Omakustannehintaan myyn. ja tuo määrä riittää tuon kuvan vanteelle juuri sopivasti, eli 4x35=140kpl.

Purkamisessa on kuumailmapuhallin ja kumivasara hyvät apuvälineet. Ite lämmitin ulkokehät niin kuumaksi että justiin pysty pitämään kiinni polttamatta näppejä. Silleen epämielyttävän kuumaksi siis. Sen jälkeen jokusen kymmenen reilua kumivasaran iskua niin putoaa ulkokehä. sisäkehä ja keskusta oli kinkkisempi irrottaa. Mutta irtosihan nekin kun aikansa ähersi, tosin purkasin vain kaksi kokonaan.

EDIT: Mutta mulla siis BBS RS, tekniikka on sama. Ja vanteiden kohtalokin oli sama, eli käytetty talvella ja millon missäkin eikä pidetty niiden ansaitsemaa huolta.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 10.04.2009 00:56. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Holy shit!!! tuollaset mä haluan 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Nehän on rosteria ne lipat, miten voi olla hapettunut?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos ne on lakattu niin kyllä se lakka siitä happanee jokatapaukses? ja kyllähä se rosterikin himmenee. mun rosteripultit näytti tältä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sergey kirjoitti:jos ne on lakattu niin kyllä se lakka siitä happanee jokatapaukses? ja kyllähä se rosterikin himmenee. mun rosteripultit näytti tältä.
BBS:n orkkis pultit on titaaniseosta..ihan vaan btw :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AAAH okei :D ei ihme et niitä saa kiristää 40nm :P
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Sergey kirjoitti:katoppa tuolta ;) ei tarvi saksasta asti hakea ja vaivautua.

Purkamisessa on kuumailmapuhallin ja kumivasara hyvät apuvälineet. Ite lämmitin ulkokehät niin kuumaksi että justiin pysty pitämään kiinni polttamatta näppejä. Silleen epämielyttävän kuumaksi siis. Sen jälkeen jokusen kymmenen reilua kumivasaran iskua niin putoaa ulkokehä. sisäkehä ja keskusta oli kinkkisempi irrottaa. Mutta irtosihan nekin kun aikansa ähersi, tosin purkasin vain kaksi kokonaan.

EDIT: Mutta mulla siis BBS RS, tekniikka on sama. Ja vanteiden kohtalokin oli sama, eli käytetty talvella ja millon missäkin eikä pidetty niiden ansaitsemaa huolta.
Elikkä aikaa saa siis varata tohon projektiin :cry:
Tarviiko niitä osia merkata mitenkään keskenään ?? Kohdistus merkkejä.
Tarkoitan että meneekö arpomiseksi jos keskiö yms osat ei satukkaan paikalleen enää maalauksien jälkeen??
Millaista liimaa/tiiviste ainetta tarvii käyttää välissä?
Paljonko Sergeylle tuli kustannuksia noin vannetta kohden?
Hiotko/kiillotitko itse nuo vanteet vai teetätikö jossain?
Maalasitko/lakkasitko itse?
Eli onko suomessa firmoja mitkä tekee vanne kunnostuksia ja mihin hintaan......... onko niin suolainen hinta että vaihto ehdoksi jää vain tehdä itse tai myydä vanteet??
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Meitä on useampikin jotka tehny tätä, mutta mä sain omani valmiiksi 10min sitten :D Mulla oli vanteissa ainakin kohdistusmerkit ventiilin kohdalla tälleen kaikissa osissa. Vieläpä niin, kun vanteet on yhtenevä sarja tehtaalta, oli vanteiden kaikki osat merkitty 1, 2, 3 tai 4 vanteen numeron mukaan ettei vahingossakaan mene sekaisin. Mutta en usko etä sillä on niin suurta merkitystä meneekö ne sekaisin vai ei.

Minä itse liimasin nämä veneisiin tarkotetulla elastisella sikaflexillä, mutta silikonikin kelpaa... Kehän ja keskiön väliinhän ei tarvi liimaa laittaa! Moni niin kuitenkin tekee. Mutta noissa mun vanteissakaan ei siis välissä ollut liimaa ja ne on tehtaan jäljiltä.

Hioin ja kiillotin itse vanteet. Maalasin ja lakkasin itse kun on mahdollisuus automaalaamo vehkeisiin ja väreihin. Kehät meni paikalleen maalauksen jälkeen helposti.

Mitäs kustannuksia noihin on tullut, uudet pultit, liimat, maalit ja välineet, 200€ riittää... ja se sisältää myös siis kiillotuslaikat ja aineet... ja halpisporan. Kunnon välineillä tuosta suoriutuu parissa päivässä ihan varmasti. Ite olen laiskotellut ja tehny hommia tyyliin parituntia sillon tällön, ettei tuu hiki.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Sergey kirjoitti: Maalasin ja lakkasin itse kun on mahdollisuus automaalaamo vehkeisiin ja väreihin. Kehät meni paikalleen maalauksen jälkeen helposti.

Mitäs kustannuksia noihin on tullut, uudet pultit, liimat, maalit ja välineet, 200€ riittää... ja se sisältää myös siis kiillotuslaikat ja aineet... ja halpisporan. Kunnon välineillä tuosta suoriutuu parissa päivässä ihan varmasti. Ite olen laiskotellut ja tehny hommia tyyliin parituntia sillon tällön, ettei tuu hiki.
Mulla on oman työn puolesta mahdollisuus vain kunnon hionta ja kiilotus vehkeisiin(pyörityspöytä+paineilmalaitteet+laikat+huovat+vahat/tahnat yms.)
Mutta maalauksen voin kyllä joutua "ostamaan" joltain muulta.....perkele.
Pitäisi vissiin ostaa vehkeet ja opetella maalauksen salat. :roll:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei se maalauttaminenkaan kallis roti ole näin pienissä palikoissa. maalaus se on kuitenkin se pienin murhe. Niin, Nitromorsilla tai vastaavalla maalinpoistoaineella vanhat maalit pois. Voi vaatia useamman käsittelykerran.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Sergey kirjoitti:Ei se maalauttaminenkaan kallis roti ole näin pienissä palikoissa.
Joo ei ole kallista.... Kyselin tuosta kyliltä yhdeltä tutulta maalarilta et mitä maksais.
Sanoi että jos hyvin ja kestävästi maalataan/tehdään niin 300e+siihen keskustojen lasikuula puhallus!

Aika hintavaa musta :shock:

Onneks täällä toimii noin äkkisältään lasketuna 5-6 maalaria joten pitää kysellä muiltakin hinnat.

Mutta jos joka paikasta alkaa hinta olemaan tuollainen niin voi olla että nuo vanteet menee myyntiin.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Maalautin brabuksien keskiöt viime keväänä ja se kustansi 225€ kun keskiöt olivat irralliset ja kahta niistä ei tarvinnut puhaltaa.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

WHAAT melkosen hintavalta kuulostaa! hyhhyh. No eniveis jos saat noi vanteet 500 eurolla kunnolliseen kiiltokuntoon, niin sulla on reilusti yli 1000€ vanteet. Johan ne on tonnon hapettuneena. Ja jos haluaa oikaista värityshommissa, niin Motip spray pulloillakin saa siedettävää jälkeä kolmella kympillä.... ite.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Hapettuneina, noin kapeina ja vielä keskiöt auton värissä ne eivät tosiaankaan ole tonnin vanteet. Kiillotettuina ja vaikka hopeisina/mustina niistä voisi saada noin tonnin, leveämpinä esim. 9 ja 10" noin 1500€.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niinhän se kyllä menee... pikkusen oli liioittelua ed. viestissäni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Tctic kirjoitti:Hapettuneina, noin kapeina ja vielä keskiöt auton värissä ne eivät tosiaankaan ole tonnin vanteet.
No pistin myynti ilmoituksen tässä menneinä päivinä ja katsotaan mitä ihmiset tarjoaa.
Luulenpa kuitenkin että jäävät käsiini kun ihmiset eivät jaksa kunnostaa niitä...... niin kuin ei minuakaan tällä hetkellä kiinnosta.
Mutta jos jäävät myymättä niin kaippa se tonnin sarja siitä pitää rakentaa :roll:
Vielä kun löytäisi pultit ja leveämmät lipat taakse niin olisi bueno. :?:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

No sinne meni vanteet uudelle omistajalle........ voipi olla et vielä nähdään kuvia niistä leveämmillä "lipoilla" takavanteissa.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

jep vanteet on nyt minun tallissa :D katsellaan mitä tuleman pitää... oisko linkkejä mistä alkais etsimään kehiä??
Diesel on puhtaampi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

O.Z:lle vaikka maililla kyselyä, jos tärppäis. Raportoi jatkot tänne, kiinnostaa meinaan itseänikin. :twisted:
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Milläs hintaa vaihtoivat omistajaa? Vai onko salaisuus...
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

varsin edukkaat olivat.... eli ihan yksiosaisten replikavanteiden hinnalla tuli :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Ei muuta kuin www.ebay.de
ja hakusanaksi:
Vannekehä = Felgenbett
Ruuvit = Schrauben
Löytyy vaikka kuin monta sivullista firmoja. :P
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

Jombe kirjoitti:Nehän on rosteria ne lipat, miten voi olla hapettunut?
eipä vaan taida olla näissä vanteissa......
Diesel on puhtaampi
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

projekti edistynyt sen verran,että kaikki vanteet on nyt purettu ja etu huulet kiillotettu... taakse tulee uudet kahdentuuman huulet :D

nyt kaivattaisiin keskustoille väri ehdotuksia???
mielessä on pyörinyt auton väri elikkä 199 :?
Diesel on puhtaampi
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tumma väri pienentää vanteita ainakin tuuman, joten 17" vanteisiin en mustaa väriä laittaisi. Joku grafiitin harmaa (gun metal) voisi olla parempi?
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joku vaaleampi versio 199:stä olis hyvä. Ite kattelin Spies Heckerin kartastosta niin niillä oli jo 4 erilaista. Vaalein on jo vihertävä ja tummin on aika musta. Motip myy spraykannuissa 3 erilaista 199:ä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin