W202 takatukivarren "laakeri" väljä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pesaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 13.04.2004 13:49

W202 takatukivarren "laakeri" väljä

Viesti Kirjoittaja pesaku »

Morjesta!

W202 farkussa takatukivarren laakerissa sen verran väljyyttä, että pakko hoitaa kohde pois ennen katsastukseen menoa. Kysymyksenä onkin, että
1. kannattaako hommaan ryhtyä, jos on harrastelija-amatööri vai viedä auto suosiolla ammattilaiselle huollettavaksi, jolta löytyy pelit ja vehkeet?
2. kannattaako samalla korjata molemmat puolet (oletuksena, että vasenkin kuluu suht' samaa tahtia)?
3. riittääkö pelkkä laakereiden vaihto yleensä vai onko oletettavaa, että alueelta löytyy jokin lisäpommi?
Viimeksi muokannut pesaku, Ti 14.04.2009 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 takatukivarren laakeri väljä

Viesti Kirjoittaja tomant »

pesaku kirjoitti:Morjesta!

W202 farkussa takatukivarren laakerissa sen verran väljyyttä, että pakko hoitaa kohde pois ennen katsastukseen menoa. Kysymyksenä onkin, että
1. kannattaako hommaan ryhtyä, jos on harrastelija-amatööri vai viedä auto suosiolla ammattilaiselle huollettavaksi, jolta löytyy pelit ja vehkeet?
2. kannattaako samalla korjata molemmat puolet (oletuksena, että vasenkin kuluu suht' samaa tahtia)?
3. riittääkö pelkkä laakereiden vaihto (KL; 5448 Perän laakerisarja: laakerit, tiivisteet, mutteri, rymppi, huohotin) yleensä vai onko oletettavaa, että alueelta löytyy jokin lisäpommi?
Perän laakerisarjaa tarvitaan tasauspyörästön korjaamiseen. Tukivarren laakerit ovat eri asia. Harkitse vakavasti vaihtoehtoa 1, mutta pyydä mukaan luotettu henkilö, joka tuntee automallisi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Onko siellä siis takana poikittaisen alatukivarren päässä oleva kumiholkki
(eli laakeri) väljä? Ja ulompi sellainen? Nariseeko jousitus?

Sinuna veisin auton korjaamolle, jos kyse on tuosta kumiholkista.
Muutaman kympin maksaa vaihtotyö per puoli ja kannattaa laitattaa
molemmat yhtä aikaa. Satasen homma osineen töineen, sanoisin.

Saahan nuo itsekin vaihdettua, jos on pelit ja vehkeet, mutta vanha
holkki voi olla lujassa. Itsevaihtajan pitäisi rakentaa sopiva ulosvetäjä,
joka on helppo homma sinänsä, mutta kannattaa vain, jos haluat
nimenomaan opetella tekemään työn itse.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Missäspäinm suomea olet.
Meillä maksaa narinahelan vaihto a'50€ sisältää osan ja työn.
Joku mersupurkaamo??
pesaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 13.04.2004 13:49

Viesti Kirjoittaja pesaku »

Korjausopasta lisää tavattua täytyy sanoa, että viisainta taitaa olla soitto Lempäälään Heleniukselle ja antaa ammattimiehen tehdä homma. Hylsy tulee, mutta tulkoon - tosiasia on, että omilla kaluilla menee riksaapelihommaksi.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuskin sieltä muita pommeja löytyy.

Jos olet Pirkanmaalta niin ainakin Rinta-Koivula ja Uotilan Autopaja
Kangasalla ovat vaihtaneet noita aikaisemminkin.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Ilmeisesti narinahela on sieltä navan puolelta väljä.Minun autoon se vaihdettiin meillä ite.Ei se paha ollu vaihtaa mut se on tiukassa.Mut oikeilla työkaluilla ei olis varmaankaan kummonen savotta.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Vastaa Viestiin