Morjesta!
W202 farkussa takatukivarren laakerissa sen verran väljyyttä, että pakko hoitaa kohde pois ennen katsastukseen menoa. Kysymyksenä onkin, että
1. kannattaako hommaan ryhtyä, jos on harrastelija-amatööri vai viedä auto suosiolla ammattilaiselle huollettavaksi, jolta löytyy pelit ja vehkeet?
2. kannattaako samalla korjata molemmat puolet (oletuksena, että vasenkin kuluu suht' samaa tahtia)?
3. riittääkö pelkkä laakereiden vaihto yleensä vai onko oletettavaa, että alueelta löytyy jokin lisäpommi?
W202 takatukivarren "laakeri" väljä
W202 takatukivarren "laakeri" väljä
Viimeksi muokannut pesaku, Ti 14.04.2009 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W202 takatukivarren laakeri väljä
Perän laakerisarjaa tarvitaan tasauspyörästön korjaamiseen. Tukivarren laakerit ovat eri asia. Harkitse vakavasti vaihtoehtoa 1, mutta pyydä mukaan luotettu henkilö, joka tuntee automallisi.pesaku kirjoitti:Morjesta!
W202 farkussa takatukivarren laakerissa sen verran väljyyttä, että pakko hoitaa kohde pois ennen katsastukseen menoa. Kysymyksenä onkin, että
1. kannattaako hommaan ryhtyä, jos on harrastelija-amatööri vai viedä auto suosiolla ammattilaiselle huollettavaksi, jolta löytyy pelit ja vehkeet?
2. kannattaako samalla korjata molemmat puolet (oletuksena, että vasenkin kuluu suht' samaa tahtia)?
3. riittääkö pelkkä laakereiden vaihto (KL; 5448 Perän laakerisarja: laakerit, tiivisteet, mutteri, rymppi, huohotin) yleensä vai onko oletettavaa, että alueelta löytyy jokin lisäpommi?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Onko siellä siis takana poikittaisen alatukivarren päässä oleva kumiholkki
(eli laakeri) väljä? Ja ulompi sellainen? Nariseeko jousitus?
Sinuna veisin auton korjaamolle, jos kyse on tuosta kumiholkista.
Muutaman kympin maksaa vaihtotyö per puoli ja kannattaa laitattaa
molemmat yhtä aikaa. Satasen homma osineen töineen, sanoisin.
Saahan nuo itsekin vaihdettua, jos on pelit ja vehkeet, mutta vanha
holkki voi olla lujassa. Itsevaihtajan pitäisi rakentaa sopiva ulosvetäjä,
joka on helppo homma sinänsä, mutta kannattaa vain, jos haluat
nimenomaan opetella tekemään työn itse.
(eli laakeri) väljä? Ja ulompi sellainen? Nariseeko jousitus?
Sinuna veisin auton korjaamolle, jos kyse on tuosta kumiholkista.
Muutaman kympin maksaa vaihtotyö per puoli ja kannattaa laitattaa
molemmat yhtä aikaa. Satasen homma osineen töineen, sanoisin.
Saahan nuo itsekin vaihdettua, jos on pelit ja vehkeet, mutta vanha
holkki voi olla lujassa. Itsevaihtajan pitäisi rakentaa sopiva ulosvetäjä,
joka on helppo homma sinänsä, mutta kannattaa vain, jos haluat
nimenomaan opetella tekemään työn itse.