*Korjattu*Pam, taas meni S124 kallistuksenvakaajan tukirauta
Kiitosta korjasin tuon linkin tuosta
kuvan suuntaan ei onnistu laittaa kannakkeitten yläpäitä vaan ne näyttävät taaksepäin. ja tämä kuva haettu winkoodilla
Sulle on taittu myydä väärät raudat. Omassa neikossa rautojen pituus on 155 mm ja öljypohjan väliin jää noin 25-30mm.
ja mitattu nimenomaan se suoran pituus?
onkos tuo vakajan päitten kuluminen kuinka vakavaa?
eikai enneku menee poikki..
Päät on ilmeisesti vähän kulahtaneet
edit. niin olikin, klvaraosista löytyi uudet jotka ovat tuota pitempää mallia, huomena tulevat.
Kouvolan autosomnalle Keppiä väärien osien myynnistä..
kuvan suuntaan ei onnistu laittaa kannakkeitten yläpäitä vaan ne näyttävät taaksepäin. ja tämä kuva haettu winkoodilla
Sulle on taittu myydä väärät raudat. Omassa neikossa rautojen pituus on 155 mm ja öljypohjan väliin jää noin 25-30mm.
ja mitattu nimenomaan se suoran pituus?
onkos tuo vakajan päitten kuluminen kuinka vakavaa?
eikai enneku menee poikki..
Päät on ilmeisesti vähän kulahtaneet
edit. niin olikin, klvaraosista löytyi uudet jotka ovat tuota pitempää mallia, huomena tulevat.
Kouvolan autosomnalle Keppiä väärien osien myynnistä..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Eikai tuolla oo mitään merkitystä jos ei ala kolisemaan väljyyttään.mortti kirjoitti: onkos tuo vakajan päitten kuluminen kuinka vakavaa?
eikai enneku menee poikki..
Päät on ilmeisesti vähän kulahtaneet
.
Ovathan nuo nelikossa lisäksi piilossa.
Dodii uuet osat paikallaan.
Väli ennen
Rautojen ero
Väli jälkeen
Olis tollasen takavetosen vakain kannakkeet etullisest kaupan.
Väli ennen
Rautojen ero
Väli jälkeen
Olis tollasen takavetosen vakain kannakkeet etullisest kaupan.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Re: Pam, taas meni S124 kallistuksenvakaajan tukirauta!
Petteri Kivimäki kirjoitti:No johan nyt on käsittämätön rikkoutumisilmiö autossani! Kyseessä on S124 sportline eli lankku alustasarjalla, ja äsken hajosi jo kolmas vasemmanpuoleinen kallistuksenvakaajan tukirauta puolen vuoden sisään.
Ekan kerran vaihdoin itse ja puslat samalla -> hajosi kuukauden päästä rauta. Epäili autokorjaamo, että rauta pitää asentaa pyörät painoilla eli kaikk nakit maassa. Asensivat -> hajosi äsken taas. Ja aina vasemmanpuoleinen!
Iskarit on melkein uudet, lähdin itse asiassa ensimmäisellä kerralla iskarin vaihdosta liikkeelle kun iskari hajos. Siinä touhussa huomasin vakaajankin olevan irtipoikki.
Mulla on teoria; voisiko olla, että alustamassan peitossa oleva kallistuksenvakaaja ei anna puslalle mahdollisuutta tarpeelliseen pieneen joustoon?
Kaverilla 300tdt:ssä menny myös useammin poikki, siinä tapauksessa taitaa olla aika pahasti kolaroitu auto, näkyy merkkejä jalkatilassa asti, en tiedä voiko johtua siitä??
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kyllä siellä nyt jokin mättää ja pahasti. Mulla ei ole ikinä mennyt 124sta noita rautoja vaikka jonku satatuhatta olen niilläkin ajanut. Ja huonoja teitä...Petteri Kivimäki kirjoitti:Pam, taas meni! Ihan kotipihasta lähtiessä. Kuskin puolelta, samalta puolelta kuin aina ennenkin.
En usko että on kolaroitu, kun ei muita merkkejä kolareista ole
Tilasin uuden kallistuksenvakaajan, josko sen vaihto auttaisi..

Onko se kallistuksenvakaaja väännätyksillä johonkin suuntaan vai meneekö se kiinnikerauta ihan suoraan paikalleen ettei kallistuksenvakaajaa tarvi väännellä mihinkään päin?






- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ensimmäisellä kerralla pönkäsin sitä ylöspäin laittaessani pulttia paikalleen, toiseksi viimeisellä kerralla asensi kokenut seniorimersumies ja viimeksi asensimme turbospecialistin kanssa sen paikalleen ilman mitään kommelluksia. Uusi vakaaja maksaa jotain 150 €, mutta pakko sitä on kokeilla.Mika.T kirjoitti:Onko se kallistuksenvakaaja väännätyksillä johonkin suuntaan vai meneekö se kiinnikerauta ihan suoraan paikalleen ettei kallistuksenvakaajaa tarvi väännellä mihinkään päin?
Auto kulkee suoraan, eikä merkkejä kolaroinnista ole, paitsi etupuskuri on kuskinpuolen kulman reunasta halki. Puskuri, kone ym. ovat alkuperäiset..
Ettei tukivarsi olisi vääntynyt, mutta miten se ei tuntuisi ajossa

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kyllä tuo pusla pyörii. Viimeksi kun laitettiin, niin tähän pyörivyyteen kiinnitettiin huomiota erityisesti. Otattiin mömmöt pois tangon päältä ja rasvattiin vielä pusla vaseliinilla. Kun nuo ei yleensä katkea, kuin ehkä kerran maksimissaan auton elinaikana.
Joku perusasia tossa on nyt pielessä, kun tuohon riipukkeeseen kohdistuu tuommoisia voimia.
Joku perusasia tossa on nyt pielessä, kun tuohon riipukkeeseen kohdistuu tuommoisia voimia.
Eihän nuo ole tarkkoja kiristystavasta tai rasvauksesta tai asennosta tai mistään, senkun ruuvit kiinni ja menoks.Mietityttää se asentajan olettamus, että rauta pitää asentaa paikalleen nakkien ollessa painon alla.
Tai KL-varaosilta tai Motonetista tai Merteilistä tai jostain muualta varaosaliikkeestä...ja olet ostanut veholta tuotteen jä näin ollen saannut takuuseen uudet

Onko vakaajatanko ylösalaisin paikallaan ?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ketjun selasin äkkiä läpi eikä silmään osunut ihan sitä tietoa mitä etsin. Eli omassa on nuo kallistuksenvakaajan puslat loppu ja ne pitäisi kesällä vaihtaa. Eli tuo kallistuksen vakaaja on ilmeisesti irrotettava kokonaan että puslat saa vaihdettua, vai ovatko ne sellaiset halkaistut jotka saa pujotettua tuon vakaajan ympäri ilman vakaajan päiden irroitusta?
En vielä ole niin ehtinyt niitä puslia tutkimaan. Sen verran näkyi renkaiden vaihdon yhteydessä että heikossa hapessa alkavat olemaan.
Entä voiko tuossa puslien vaihdossa ryssiä jotain, joka sotkisi pyörien ohjauskulmat? Tuo on vissiin kuitenkin ihan "helposti" tehtävissä, ettei tarvi pajalle viedä? Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan...
En vielä ole niin ehtinyt niitä puslia tutkimaan. Sen verran näkyi renkaiden vaihdon yhteydessä että heikossa hapessa alkavat olemaan.
Entä voiko tuossa puslien vaihdossa ryssiä jotain, joka sotkisi pyörien ohjauskulmat? Tuo on vissiin kuitenkin ihan "helposti" tehtävissä, ettei tarvi pajalle viedä? Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Kallistuksenvakaajaa ei tartte lattialle asti pudottaa. Puslan ympäriltä nuo metalliset helat auki, sen jälkeen vanha pusla poikkeen.
Tämän jälkeen Fairya tms. uuden puslan sisäpinnalle (kenties myös vakaajan ympärille) ja voimalla ujuttamalla paikalleen.
Puslat eivät ole "halkaistut", eli päästä lähtien ne pitää sinne juoksuttaa. Ei sitten muuten onnistu ilman liukastetta. Tai ehkä onnistuu, mutta hiki tulee...
Edit: Aa jee, ohjauskulmien muuttumista tms. turha pelätä. Oikeastaan ainoa minkä tuossa voi ryssiä, on katkoa pultit tai nyplätä mutterit sileeksi...
Tämän jälkeen Fairya tms. uuden puslan sisäpinnalle (kenties myös vakaajan ympärille) ja voimalla ujuttamalla paikalleen.
Puslat eivät ole "halkaistut", eli päästä lähtien ne pitää sinne juoksuttaa. Ei sitten muuten onnistu ilman liukastetta. Tai ehkä onnistuu, mutta hiki tulee...

Edit: Aa jee, ohjauskulmien muuttumista tms. turha pelätä. Oikeastaan ainoa minkä tuossa voi ryssiä, on katkoa pultit tai nyplätä mutterit sileeksi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ainoa ryssimismahdollisuus on, jotta väännät pultin poikki. Siellä on kierretapit alatukivarsissa kiinni ja jos ne napsaa poikki, niin sitten irroitetaan koko alatukivarsi, porataan tappi pois ja laitetaan pultti tilalle. Katkennella tapilla ei autoa katsasteta.
Jaa mistäkö tiedän, että noin voi käydä
...eli putsaa pultit hyvin pari päivää ennen ja ruiskuta reilusti irroitusöljyä ja anna muhia. Varsinkiin jo on hyvin ja pitkään hapettuneet täällä eteleän teillä.
Katso tarkkaan tämän kuvan oikean puoleista alatukivartta, siinä näkyy katkenut tappi.

ja simpsalapim, tuossa se on korjaantunut

Pusla:

Jaa mistäkö tiedän, että noin voi käydä

...eli putsaa pultit hyvin pari päivää ennen ja ruiskuta reilusti irroitusöljyä ja anna muhia. Varsinkiin jo on hyvin ja pitkään hapettuneet täällä eteleän teillä.
Katso tarkkaan tämän kuvan oikean puoleista alatukivartta, siinä näkyy katkenut tappi.

ja simpsalapim, tuossa se on korjaantunut


Pusla:

Lisää tietoa: www.skg.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No juu, mutta jos ei irrota kallistuksenvakaajaa ensinkään... Sitte tietysti, jos on jo valmiiksi väärinpäin...Petteri Kivimäki kirjoitti:No voihan toki ryssiä laittamalla kallistuxenvakaajan ylösalaisin eli väärin päin paikalleen!(en ole varma teinkö itse juuri tämän mokan)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Niin eikä sitä noinkaan vaikeasti tarvitse tehdä. Lukkopihdillä alkuperäinen katkennut tappi ja pultti paikalleen, ja hits hist sinne juureen. Sitten toisella pultilla kiristää puslan. Nopeaa ja helppoa.
Ymmärtääkseni suurella osalla kotitarvenikkaroijista ei ole omistuksessa hitsauskonetta
Ymmärtääkseni suurella osalla kotitarvenikkaroijista ei ole omistuksessa hitsauskonetta

Lisää tietoa: www.skg.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Syy löytyi. Autoon oli joku ent. omistaja vaihtanut vääränmallisen kallistuksenvakaajan sedan mallista. Farkussa on järeämpi vakaaja..thk kirjoitti:tukirautoja kuluu täälläkin vuoden sisällä niitä on mennyt neljä ja taas katkes eli nyt on jo viides rauta menossa. Aina kuskin puolelta. kerran siitä mutkasta ja muuten pultin reijän kohdalta. kaiiki on asennettu aina samalla tavalla, voisko se sittenkin olla että se asennetaan toisinpäin?
Auto on -92 farkku 300 td.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Omassani vakaaja ei ollut väärinpäin. Eikä mitään muutakaan merkittävää syytä löytynyt probleemin aiheuttajaksi.
Uusi vakaajatanko on nyt joka tapauksessa asennettu, vanha olikin aika ruosteessa paikka paikoin. En älynnyt asennuksen yhteydessä rasvata puslia näemmä riittämiin, sillä nyt suojateiden korotuksiin ajaessa auto narahtelee etupäästään samalla tavalla takapäässä narisevat narinahelat..
Uusi vakaajatanko on nyt joka tapauksessa asennettu, vanha olikin aika ruosteessa paikka paikoin. En älynnyt asennuksen yhteydessä rasvata puslia näemmä riittämiin, sillä nyt suojateiden korotuksiin ajaessa auto narahtelee etupäästään samalla tavalla takapäässä narisevat narinahelat..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Lakkasi tukirautojen rikkoutuminen kun ostin uuden kallistuksenvakaajan ja puslat, puoleen vuoteen ei ole mennyt yhtäkään.
Jos joku ostaa uudet puslat ja asentaa itse, niin rasvatkoon puslat kunnolla! Tummelia kehiin! Nimittäin aluksi en rasvannut ja narisi niin pirusti.
Jos joku ostaa uudet puslat ja asentaa itse, niin rasvatkoon puslat kunnolla! Tummelia kehiin! Nimittäin aluksi en rasvannut ja narisi niin pirusti.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966