tuikku kirjoitti:.
Joo, kyllä nyt on tullut selväksi, ettei tuo kosla pelaa penkissä, niinkuin maantiellä.
Enkä saa sitä niin säädettyä.
Pitäisi varmaankin olla sellainen penkki, jossa pystyisi simuloimaan "todellista ajotilannetta", siis siten, että jarruvoima lisääntyy ajonopeuden kasvaessa.
Tasaisella jarrulla ei ahtimen ohjaus tunnista rasitusta oikein, vaan joko löysää siipiä liikaa, tai päästää ahdot liian korkealle, enkä osaa korjata tilannetta oikein ohjelmasta.
Tuo ahdin on kuitenkin sen verran "raskassoutuinen" alussa, että tilanne kerkiää penkissä muuttua liikaa, ennenkuin ahdin on kartalla taas.
Deran penkkikin on niin kaukana...
Täytyy siis vaihtaa ahdinta.
Tollanen volkkarin 2260 sinne seuraavaksi tulee.
Jospahan jo viikon päästä pääsisi aloittelemaan.
"tasainen jarru" eli inertia? "Oikea" jarruhan säätää kuormaa sen mukaan että kierrosten nopeuden muutos säilyy haluttuna. Inertiapenkissä vastus on vakio, mutta ne nyt on lähinnä huonoja vitsejä muutenkin...
Huono penkki on monesti liian nopea, jolloin nelosvaihteenkin veto kestää vain jonkun sekunnin, tällöin mikään ahtokontrolli ei toimi halutulla tavalla.
Mun penkissä nelosvaihteen rykäisy on n. 30-35sek, kova rääkki tekniikalle, mutta ehjät vehkeet kestää, ja tällöin ahdotkin toimii kuten halutaan.
En usko että sulla softassa on sen kummempaa käpyä, siellä on jotain rpm nousunopeuden limittereitä mutta ne on kai vain rpm diagnostiikkaa varten ja se nopeus pitää olla luokkaa sekunnin murto-osia eikä sekään rajoita, tallentaa vain vikakoodin. En usko että sulla siitä on nyt kyse.