W202 Lämppäri antaa vain kuumaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

W202 Lämppäri antaa vain kuumaa

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

W202 -95 D ei ilmastointia.
Mistä kannattaa ekana lähteä hakemaan vikaa kun lämppäri puhaltaa vain kuumaa ilmaa vaikka säätimet on sinisellä, eikä säätimien pyöritys vaikuta yhtään aina tulee yhtä kuumaa.
Koitin "haulla" mutta siellä on niin paljon eri vaihtoehtoja että nuppi sekoaa, en kai osaa käyttää oikeita hakusanoja :oops:
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

avaa konepelti ja kopauta vaikka vasaralla lämppärin termareita
Murisee
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

DarkDivine kirjoitti:avaa konepelti ja kopauta vaikka vasaralla lämppärin termareita
Voisitko tarkentaa missä ne termarit sijaitsee, siis siellä konehuoneessa.
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Allekirjoittaneella oli aikanaan W124 samaa ongelmaa. Konepellin alta muistaakseni sulake numero 7 oli pamahtanut, sen kun vaihtoi niin ilma alkoi viiletä. Kannattanee tarkistaa myös se.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

JohannesM kirjoitti:Allekirjoittaneella oli aikanaan W124 samaa ongelmaa. Konepellin alta muistaakseni sulake numero 7 oli pamahtanut, sen kun vaihtoi niin ilma alkoi viiletä. Kannattanee tarkistaa myös se.
toi sulake numero 7 on ainakin sähköisen kiertovesipumpun sulake. saman sulakkeen takana voi olla muutakin lämmitykseen liittyvää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Eli konehuoneen vasemmalla puolella kun seisot auton etupuolella, nosta se muovilärpäke ylös ja siellä oikealla näkyy letkut missä on kaks isoa harmaata termaria niihin pikku napu ku auto on käynnissä =)
Murisee
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

DarkDivine kirjoitti:Eli konehuoneen vasemmalla puolella kun seisot auton etupuolella, nosta se muovilärpäke ylös ja siellä oikealla näkyy letkut missä on kaks isoa harmaata termaria niihin pikku napu ku auto on käynnissä =)
Ei voi olla totta! sieltä ne löyty, ja katso, naputtelu auttoi :D taas tulee viileää ilmaa.
Mitä siellä mököjen sisällä tapahtuu kun tuo naputtelu auttaa ja onkohan apu vain väliaikainen.
Ja nyt kun rupesin kyseleen niin kysynpä vielä että, mistä on tullut nimitys "närhenmunat" eihän noista saa munan muotoa hyvällä mielikuvituksellakaan, ovat siis lieriönmuotoiset harmaat n. 5cm korkeat ja halkaisija n.3cm
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

mulla ainakin w124 oli "pässinkivekset" menny tukkoon ihan roskasta vain ja jumittanut siellä liikkuvan karan auki asentoon eli puhalsi koko ajan kuumaa, koputtelemalla pelas aina hetken.otin auki ja putsasin ne niin nyt on toiminut.
W124 E250D
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Joona124 kirjoitti:mulla ainakin w124 oli "pässinkivekset" menny tukkoon ihan roskasta vain ja jumittanut siellä liikkuvan karan auki asentoon eli puhalsi koko ajan kuumaa, koputtelemalla pelas aina hetken.otin auki ja putsasin ne niin nyt on toiminut.
niin eli jos haluat pitemmän aikasen keston niin avaat sen ja putsaat =)
Murisee
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

juuri näin :D
W124 E250D
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Kiitti ja kumarrus :)
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Niin ja kun muistaa talvella myös käyttää muutamiakertoja lämmönsäätörullia kylmällä kunnes kylmää alkaa puskemaan, niin eivät jumitu. Itsellä tämä konsti on ainakin estänyt närhenmunien jumittumisen :)
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Onko tuo mimmonen homma putsata nuo ketekset? Tuleeko miten paljon nestettä irroitettaessa pihalle?

Lähtisikö ihan liuottelemalla vaikka etikalla vai onko välttämätöntä avata? Joku puhui jossain että siellä sisällä on ohukaisia kuparinaruja, joita ei passaisi särkeä?

Uudet ketekset kun ovat niin kalliita olevinaan. Gr..

Vinkkejä tämän tehneiltä otetaan auliina vastaan

Autona on S210 vm -01 automaagi-ilmastimella ja se tuppaa puskemaan kuumaa satunnaisesti.

Jääkö näistä tilanteista mitään vikakoodeja tms ilmastoinnin älylle?
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
pööpää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 14.04.2010 20:17

Viesti Kirjoittaja pööpää »

Avasin myös nuo närhenmunat, ja näytti kyllä puhtailta ja jousitapit myös liikkui eestaas ilman takeltelua.
Kolminapaselle pistokkeelle tulee myös virta, keskelle normaali ja sivuille vähemmän.
Rupee keinot väheneen, vatuttaa tuo kuuman ilman tulo ja kesäkin tulossa, taitaa johtotähti lähtee kiertoon :evil:
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

mulla oli -95 220d 202:ssa tinaus murtunut lämmön säätö paneelin liittimestä löyty kun purki koko paneelin :lol: .ja työnti välillä pelkästään kuumaa...
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
pööpää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 14.04.2010 20:17

Viesti Kirjoittaja pööpää »

Jaahas pitää kai se vielä katsoa, oliko paha purkaa?
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

No ei se nyt kovin paha purkaa ole. mut ottaa sen säädin panelin pöydälle ja availee ruuvit et pääsee siihen pinnin tinaukseen käsiks.mä keksin sen vian siitä kun soitin oli pois ja heiluttelin siitä reijästä paneelin johto liitintä niin rupes hetkeks toimii :lol:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaikka se näyttää puhtaalta niin siinä saattaa olla "hilsettä" pinnassa jota kertyy jäähdytys järjestelmästä ja se takertelee.
Itsellä oli sama juttu ja jotenkin hankasin vaan tulitikku rasian raapaisupinnalla/hieno hiekkapaperi niin pinta puhdistui ja kas, sehän rupesi pelaamaan takertelematta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Nostetaas vanhaa topiccia. Faijan autossa vaan toinen lämmönsäätö toimii, apparin puoli puhaltaa vaan kylmää. Vaihettiin tuohon jo uudet "närhenmunat" ja ei auttannut. Nyt pitäisi tarkistaa nuo säätimet. Olisiko kennelläkään hyvää ohjetta miten saisi tuon keskipaneelin purettua rikkomatta sitä :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Vastaa Viestiin