W202 -95 D ei ilmastointia.
Mistä kannattaa ekana lähteä hakemaan vikaa kun lämppäri puhaltaa vain kuumaa ilmaa vaikka säätimet on sinisellä, eikä säätimien pyöritys vaikuta yhtään aina tulee yhtä kuumaa.
Koitin "haulla" mutta siellä on niin paljon eri vaihtoehtoja että nuppi sekoaa, en kai osaa käyttää oikeita hakusanoja
Allekirjoittaneella oli aikanaan W124 samaa ongelmaa. Konepellin alta muistaakseni sulake numero 7 oli pamahtanut, sen kun vaihtoi niin ilma alkoi viiletä. Kannattanee tarkistaa myös se.
JohannesM kirjoitti:Allekirjoittaneella oli aikanaan W124 samaa ongelmaa. Konepellin alta muistaakseni sulake numero 7 oli pamahtanut, sen kun vaihtoi niin ilma alkoi viiletä. Kannattanee tarkistaa myös se.
toi sulake numero 7 on ainakin sähköisen kiertovesipumpun sulake. saman sulakkeen takana voi olla muutakin lämmitykseen liittyvää.
Eli konehuoneen vasemmalla puolella kun seisot auton etupuolella, nosta se muovilärpäke ylös ja siellä oikealla näkyy letkut missä on kaks isoa harmaata termaria niihin pikku napu ku auto on käynnissä =)
DarkDivine kirjoitti:Eli konehuoneen vasemmalla puolella kun seisot auton etupuolella, nosta se muovilärpäke ylös ja siellä oikealla näkyy letkut missä on kaks isoa harmaata termaria niihin pikku napu ku auto on käynnissä =)
Ei voi olla totta! sieltä ne löyty, ja katso, naputtelu auttoi taas tulee viileää ilmaa.
Mitä siellä mököjen sisällä tapahtuu kun tuo naputtelu auttaa ja onkohan apu vain väliaikainen.
Ja nyt kun rupesin kyseleen niin kysynpä vielä että, mistä on tullut nimitys "närhenmunat" eihän noista saa munan muotoa hyvällä mielikuvituksellakaan, ovat siis lieriönmuotoiset harmaat n. 5cm korkeat ja halkaisija n.3cm
mulla ainakin w124 oli "pässinkivekset" menny tukkoon ihan roskasta vain ja jumittanut siellä liikkuvan karan auki asentoon eli puhalsi koko ajan kuumaa, koputtelemalla pelas aina hetken.otin auki ja putsasin ne niin nyt on toiminut.
Joona124 kirjoitti:mulla ainakin w124 oli "pässinkivekset" menny tukkoon ihan roskasta vain ja jumittanut siellä liikkuvan karan auki asentoon eli puhalsi koko ajan kuumaa, koputtelemalla pelas aina hetken.otin auki ja putsasin ne niin nyt on toiminut.
niin eli jos haluat pitemmän aikasen keston niin avaat sen ja putsaat =)
Niin ja kun muistaa talvella myös käyttää muutamiakertoja lämmönsäätörullia kylmällä kunnes kylmää alkaa puskemaan, niin eivät jumitu. Itsellä tämä konsti on ainakin estänyt närhenmunien jumittumisen
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
Onko tuo mimmonen homma putsata nuo ketekset? Tuleeko miten paljon nestettä irroitettaessa pihalle?
Lähtisikö ihan liuottelemalla vaikka etikalla vai onko välttämätöntä avata? Joku puhui jossain että siellä sisällä on ohukaisia kuparinaruja, joita ei passaisi särkeä?
Uudet ketekset kun ovat niin kalliita olevinaan. Gr..
Vinkkejä tämän tehneiltä otetaan auliina vastaan
Autona on S210 vm -01 automaagi-ilmastimella ja se tuppaa puskemaan kuumaa satunnaisesti.
Jääkö näistä tilanteista mitään vikakoodeja tms ilmastoinnin älylle?
Avasin myös nuo närhenmunat, ja näytti kyllä puhtailta ja jousitapit myös liikkui eestaas ilman takeltelua.
Kolminapaselle pistokkeelle tulee myös virta, keskelle normaali ja sivuille vähemmän.
Rupee keinot väheneen, vatuttaa tuo kuuman ilman tulo ja kesäkin tulossa, taitaa johtotähti lähtee kiertoon
No ei se nyt kovin paha purkaa ole. mut ottaa sen säädin panelin pöydälle ja availee ruuvit et pääsee siihen pinnin tinaukseen käsiks.mä keksin sen vian siitä kun soitin oli pois ja heiluttelin siitä reijästä paneelin johto liitintä niin rupes hetkeks toimii
Vaikka se näyttää puhtaalta niin siinä saattaa olla "hilsettä" pinnassa jota kertyy jäähdytys järjestelmästä ja se takertelee.
Itsellä oli sama juttu ja jotenkin hankasin vaan tulitikku rasian raapaisupinnalla/hieno hiekkapaperi niin pinta puhdistui ja kas, sehän rupesi pelaamaan takertelematta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Nostetaas vanhaa topiccia. Faijan autossa vaan toinen lämmönsäätö toimii, apparin puoli puhaltaa vaan kylmää. Vaihettiin tuohon jo uudet "närhenmunat" ja ei auttannut. Nyt pitäisi tarkistaa nuo säätimet. Olisiko kennelläkään hyvää ohjetta miten saisi tuon keskipaneelin purettua rikkomatta sitä