kickdown

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

kickdown

Viesti Kirjoittaja pera8x »

aika onneton toi on toiminnaltaan. kysymyskuuluukin, että kuuluuko ton lootan vaihtaa abaut 4600rmp kohdalla seuraava vaihde kickdown pohjassa?

1 vaihteelta kakkoselle se vinguttaa jotakin 6500rpm, kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle se vaihtaa n. 4600rpm.

ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä? vaijerista en ala sääteleen, kun vaihtokohta on muuten hyvä.

722.4 ja 300d:n perässä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Seve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 13.03.2006 20:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Seve »

Täällä 722.4 vetää kyllä tappiin asti kaikki vaihdot kickdown pohjassa.. :roll:
W202 C36 AMG -96
W202 C200 Elegance -95 (Ex)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: kickdown

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pera8x kirjoitti:
ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä?

722.4 ja 300d:n perässä.
Ei ole säätöjä kickdownille.

Oletko tarkistanut että KD:n rele varmasti pelaa ja laatikon perässä olevalle solenoidille menee sähkö silloin kun KD:n pitäs toimia?
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

oho kylläpäs se kiertää jos 6500 nappaa :D mun 250D ottaa 5200rpm joka vaihteella KD pohjassa.paitti tietty nelosella :D
W124 E250D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: kickdown

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Mika.T kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä?

722.4 ja 300d:n perässä.
Ei ole säätöjä kickdownille.

Oletko tarkistanut että KD:n rele varmasti pelaa ja laatikon perässä olevalle solenoidille menee sähkö silloin kun KD:n pitäs toimia?
olen tarkistanu. taikka oikeestaan tarkistellessa huomasin, että plkimen napille ei tuu virta. mutta korjasin sen ja nytten naksahtaa lootassa.

kiksille siis ei oo mitään säätöjä? joo.. tarvii sitten vaan kepitellä, kun haluaa ohitella. eikö varmana oo edes siä lootan sisällä mitään säätimiä?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Vetääkö?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Nyt kun asiasta tuli puhe, niin miten teidän moottorit vetävät tuolla yläpäässä, KD pohjassa?

Minä olen ihmetellyt (ja vähän täällä kysellytkin), kun minusta oman koslan (300 TDT) veto korkeilla kierroksilla ei ole oikein menevää enää - savua kyllä tulee. Kierroksia tulee sellainen vajaa 5000 tai sinne päin. Tuntuu joskus jopa siltä, että auto vetää ja kiihtyy paremmin jos talla ei ole ihan pohjassa eikä KD käytössä.

Että pitäisikö pumppua säätää vai laatikkoa vai korvien väliä? Alakierroksilla auto kyllä lähtee ihan riittävän vilkaasti.
------
W124 300 TD -92
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos savua tulee, niin pumpusta syötöt ainakin on sopivasti säädetty. taitaa olla ruiskutuksen ajotuksesta kiinni se, ettei vedä enään korkeilla kiekoilla. siihen tulokseen olen ainakin itte tulossa. tarvii säädellä se ennakko uuteen uskoon, kunhan eka vaan saan jostakin selvyyden, että mikhin se pitää säätää. 13jykk ei ainakaan riitä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin