aika onneton toi on toiminnaltaan. kysymyskuuluukin, että kuuluuko ton lootan vaihtaa abaut 4600rmp kohdalla seuraava vaihde kickdown pohjassa?
1 vaihteelta kakkoselle se vinguttaa jotakin 6500rpm, kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle se vaihtaa n. 4600rpm.
ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä? vaijerista en ala sääteleen, kun vaihtokohta on muuten hyvä.
722.4 ja 300d:n perässä.
kickdown
Re: kickdown
Ei ole säätöjä kickdownille.pera8x kirjoitti:
ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä?
722.4 ja 300d:n perässä.
Oletko tarkistanut että KD:n rele varmasti pelaa ja laatikon perässä olevalle solenoidille menee sähkö silloin kun KD:n pitäs toimia?
Re: kickdown
olen tarkistanu. taikka oikeestaan tarkistellessa huomasin, että plkimen napille ei tuu virta. mutta korjasin sen ja nytten naksahtaa lootassa.Mika.T kirjoitti:Ei ole säätöjä kickdownille.pera8x kirjoitti:
ja toinen lisäkysymys kuuluu, että onko tohon kickdowniin mitään säätöä?
722.4 ja 300d:n perässä.
Oletko tarkistanut että KD:n rele varmasti pelaa ja laatikon perässä olevalle solenoidille menee sähkö silloin kun KD:n pitäs toimia?
kiksille siis ei oo mitään säätöjä? joo.. tarvii sitten vaan kepitellä, kun haluaa ohitella. eikö varmana oo edes siä lootan sisällä mitään säätimiä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Vetääkö?
Nyt kun asiasta tuli puhe, niin miten teidän moottorit vetävät tuolla yläpäässä, KD pohjassa?
Minä olen ihmetellyt (ja vähän täällä kysellytkin), kun minusta oman koslan (300 TDT) veto korkeilla kierroksilla ei ole oikein menevää enää - savua kyllä tulee. Kierroksia tulee sellainen vajaa 5000 tai sinne päin. Tuntuu joskus jopa siltä, että auto vetää ja kiihtyy paremmin jos talla ei ole ihan pohjassa eikä KD käytössä.
Että pitäisikö pumppua säätää vai laatikkoa vai korvien väliä? Alakierroksilla auto kyllä lähtee ihan riittävän vilkaasti.
Minä olen ihmetellyt (ja vähän täällä kysellytkin), kun minusta oman koslan (300 TDT) veto korkeilla kierroksilla ei ole oikein menevää enää - savua kyllä tulee. Kierroksia tulee sellainen vajaa 5000 tai sinne päin. Tuntuu joskus jopa siltä, että auto vetää ja kiihtyy paremmin jos talla ei ole ihan pohjassa eikä KD käytössä.
Että pitäisikö pumppua säätää vai laatikkoa vai korvien väliä? Alakierroksilla auto kyllä lähtee ihan riittävän vilkaasti.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
jos savua tulee, niin pumpusta syötöt ainakin on sopivasti säädetty. taitaa olla ruiskutuksen ajotuksesta kiinni se, ettei vedä enään korkeilla kiekoilla. siihen tulokseen olen ainakin itte tulossa. tarvii säädellä se ennakko uuteen uskoon, kunhan eka vaan saan jostakin selvyyden, että mikhin se pitää säätää. 13jykk ei ainakaan riitä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E