Keskikonsolin jalopuun uuteen uskoon

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Keskikonsolin jalopuun uuteen uskoon

Viesti Kirjoittaja konna »

Minkälaisia tekniikoita porukat on käyttäneet noiden jalopuiden tuunaamiseen? Tarkoituksena olisi omassa saada hieman sporttisempaa näköä kabiiniin ja olenkin miettinyt, että kannattaako ne maalata ihan normi spray maalilla vaiko teipata? Tuleeko pinnasta kestävä spray maalilla?
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

hyvä tulee ihan spraymaalilla!

karhunkielellä tai hiekkapaperilla kevyt hionta ja paukkupullosta maalit päälle! ite tein näin ja hyvin pysyy. :)
C36
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Jatketaan tähän triidiin omalla kysymyksellä; Miten elvyttää haljenneet kohdat jalopuulistoista? Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia uudet ehjät tilalle purkuautosta? Eli EN halua maalata jalopuita piiloon, vaan elvyttää vanhat. Halkeamat ovat ihan vaan pintahalkeamia.
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

mikklotj kirjoitti:hyvä tulee ihan spraymaalilla!

karhunkielellä tai hiekkapaperilla kevyt hionta ja paukkupullosta maalit päälle! ite tein näin ja hyvin pysyy. :)
juu elikkä kunnolla mataks, joka kohta, niin maali voi pysyäkkin..! karhunkielellä saa hyvin! ei oo liian karheeta (punertava tai harmaa karhunkieli).. sit vaan maali pintaan.. itse maalautin kaverilla ruiskulla.. kilikalipullot :oops:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ViliDaa kirjoitti:Jatketaan tähän triidiin omalla kysymyksellä; Miten elvyttää haljenneet kohdat jalopuulistoista? Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia uudet ehjät tilalle purkuautosta? Eli EN halua maalata jalopuita piiloon, vaan elvyttää vanhat. Halkeamat ovat ihan vaan pintahalkeamia.
mullakin on pikkasen halkeillu jo lakkapinta noista jalopuista.

kyllä mää luulisin, että jos sen kunnolla hioo sen lakkapinnan ja uusiks lakkaa, niin tulee, ku uudet. saas nähä, kunhan tässä kerkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joku oli mielestäni niin tehnytkin, hionut ensin hyvin ja sitten uutta lakkaa niin tuli kuin uudet. Jossain täällä foorumilla siitä oli juttua.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jos ei hio sitä lakkaa kokonaan pois vaan lakkaa halkeaman
päälle niin halkee uudestaan hyvinkin pian. Toinen vaihtoehto
on ajaa halkeaman kohdalle karhea ura esim Dremelillä ( ei puuhun asti )
ja täyttää se polyuretaanilakalla esim. Teknos 290 tai jollain
valuepoksilla. Sen jälkeen hioo tasaseks ja päälle PU-lakka.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1160
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jos vaan sattuu löytymään vastaava puuosa hyvällä lakkapinnalla, niin pääsee kyllä paljon helpommalla kun vaihtaa sen, kuin että lakkais uusiksi. Tietysti toisessa pitäis olla saaman kaltainen syykuvio.

Itse vaihdoin w123 kojelautaan yhden listan siihenraitisilma läpän kohdalle, ja sitten vasta katsoin että ompa ihan erilaiset syyt kun muissa 3 palassa.! Häiritsee aina kun autoon istuu :(
Jos hioo lakan pois kokonaan lähtee petsi myös, ja sitten on hankala saada samaan sävyyn muiden puuosien kanssa. oon miettinyt että miltä näyttäis jos tekis jostain eri puusta, vaikka tammesta kokonaan uuden sarjan. Siis ihan samalla tyylillä kuin alkuperäiset, massiivipuusta että ei vaan liimaa jotain viilua muovin päälle.
Olis erilaiset kuin muilla! 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1342
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ari »

Onko jotain ainetta,millä uskaltaisi hangata siinä toivossa.että hieman kirkastuisi?Muut puuosat on kuin uudet,mutta vaihdekepin tienoo on aika kiillottoman näköinen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jollain autovahalla niitä voi hinkkailla. Jos naarmuiset niin jotain hiovaa ensin. Ei ole pelkoa että lakkapinta menee puhki :lol: Sen takia noitten halkeamienkin korjaaminen aika hankalaa, sitä lakkaa on nimittäin Paksusti.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1160
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Töissä käytettiin veneen lakatun puupinnan naarmujen poistoon novuksen lasinkiillotus ainetta. Ja ihan vaan käsin hinkaamalla, ja tuli hyvä. Jollain hienolla hiontatahnalla voi ihan huoletta kiillotta.
IG: @pyrytakkunen
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Spreimaalia koelautaan

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Spreimaalia koelautaan. Sehän on kuin 50 luvun Mossen koetaulu.
Minulla onneksi on aivan virheettömät Nämä ns puuosat vaikkei tämä
ylimmäinen mitään kokonaan puuta ole

Minä kyllä laittasin joko sopivan värisestä nahasta tai sitten tällaisesta
tummasta kultavivahteisestä hohtovärisestä keinonahasta tai hopean-hohtoisesta Ei mersuun kuulu mitään spreimaalattuja osia sisälle.

Mutta tämä on minun henkikohtainen mielipiteeni
j,s.lehti
Avatar
pinkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 16.07.2008 18:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Ari kirjoitti:Onko jotain ainetta,millä uskaltaisi hangata siinä toivossa.että hieman kirkastuisi?Muut puuosat on kuin uudet,mutta vaihdekepin tienoo on aika kiillottoman näköinen.
Mulla oli kans tuota naarmua ja himmentymää tuolla vaihdekepin ympäristössä. Hion sen ensin 1200:lla paperilla ja sitten vielä jollain 2000:lla super finellä. Veden käytön kanssa kannttaa olla varovainen, turvottaa nimittäin sen vanerin ja aukkojen reunat nousee ylös.

Sitten vaan hiomatahnalla esim. Farecla G3 lakan pinta kiiltäväksi. Ja suojaava vaha päälle.

Noiden halkeamien korjaustakin olen miettinyt, siihen ei ehkä ole muuta vaihtoehtoa kuin lakat pois ja uudet pintaan. Monta kerrosta aina välillä hioen ja viimeiseksi tuo edellä kerrottu käsittely. Ja luulenpa että nuo kilikali-lakat kannattaa unohtaa...
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12846
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onhan se kauheen näköinen nyt kun ei päreet enää pomppaa silmiin, tein vielä kilikalin kanssa että että

Kuva Kuva [/URL] Kuva
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Onpa EPK menny ja pilannu koko auton.
Kyllähän ne kunnon puuviilut on jotain :!:

:D
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Viesti Kirjoittaja konna »

Mitäs maalia epk on tuohon ruiskutellut? Sopivan matan näköinen.
Vastaa Viestiin