Keskikonsolin jalopuun uuteen uskoon
Keskikonsolin jalopuun uuteen uskoon
Minkälaisia tekniikoita porukat on käyttäneet noiden jalopuiden tuunaamiseen? Tarkoituksena olisi omassa saada hieman sporttisempaa näköä kabiiniin ja olenkin miettinyt, että kannattaako ne maalata ihan normi spray maalilla vaiko teipata? Tuleeko pinnasta kestävä spray maalilla?
Jatketaan tähän triidiin omalla kysymyksellä; Miten elvyttää haljenneet kohdat jalopuulistoista? Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia uudet ehjät tilalle purkuautosta? Eli EN halua maalata jalopuita piiloon, vaan elvyttää vanhat. Halkeamat ovat ihan vaan pintahalkeamia.
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."
Ex W124 300DT -90
Ex W124 300DT -90
juu elikkä kunnolla mataks, joka kohta, niin maali voi pysyäkkin..! karhunkielellä saa hyvin! ei oo liian karheeta (punertava tai harmaa karhunkieli).. sit vaan maali pintaan.. itse maalautin kaverilla ruiskulla.. kilikalipullotmikklotj kirjoitti:hyvä tulee ihan spraymaalilla!
karhunkielellä tai hiekkapaperilla kevyt hionta ja paukkupullosta maalit päälle! ite tein näin ja hyvin pysyy.

mullakin on pikkasen halkeillu jo lakkapinta noista jalopuista.ViliDaa kirjoitti:Jatketaan tähän triidiin omalla kysymyksellä; Miten elvyttää haljenneet kohdat jalopuulistoista? Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia uudet ehjät tilalle purkuautosta? Eli EN halua maalata jalopuita piiloon, vaan elvyttää vanhat. Halkeamat ovat ihan vaan pintahalkeamia.
kyllä mää luulisin, että jos sen kunnolla hioo sen lakkapinnan ja uusiks lakkaa, niin tulee, ku uudet. saas nähä, kunhan tässä kerkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos ei hio sitä lakkaa kokonaan pois vaan lakkaa halkeaman
päälle niin halkee uudestaan hyvinkin pian. Toinen vaihtoehto
on ajaa halkeaman kohdalle karhea ura esim Dremelillä ( ei puuhun asti )
ja täyttää se polyuretaanilakalla esim. Teknos 290 tai jollain
valuepoksilla. Sen jälkeen hioo tasaseks ja päälle PU-lakka.
päälle niin halkee uudestaan hyvinkin pian. Toinen vaihtoehto
on ajaa halkeaman kohdalle karhea ura esim Dremelillä ( ei puuhun asti )
ja täyttää se polyuretaanilakalla esim. Teknos 290 tai jollain
valuepoksilla. Sen jälkeen hioo tasaseks ja päälle PU-lakka.
Jos vaan sattuu löytymään vastaava puuosa hyvällä lakkapinnalla, niin pääsee kyllä paljon helpommalla kun vaihtaa sen, kuin että lakkais uusiksi. Tietysti toisessa pitäis olla saaman kaltainen syykuvio.
Itse vaihdoin w123 kojelautaan yhden listan siihenraitisilma läpän kohdalle, ja sitten vasta katsoin että ompa ihan erilaiset syyt kun muissa 3 palassa.! Häiritsee aina kun autoon istuu
Jos hioo lakan pois kokonaan lähtee petsi myös, ja sitten on hankala saada samaan sävyyn muiden puuosien kanssa. oon miettinyt että miltä näyttäis jos tekis jostain eri puusta, vaikka tammesta kokonaan uuden sarjan. Siis ihan samalla tyylillä kuin alkuperäiset, massiivipuusta että ei vaan liimaa jotain viilua muovin päälle.
Olis erilaiset kuin muilla!
Itse vaihdoin w123 kojelautaan yhden listan siihenraitisilma läpän kohdalle, ja sitten vasta katsoin että ompa ihan erilaiset syyt kun muissa 3 palassa.! Häiritsee aina kun autoon istuu

Jos hioo lakan pois kokonaan lähtee petsi myös, ja sitten on hankala saada samaan sävyyn muiden puuosien kanssa. oon miettinyt että miltä näyttäis jos tekis jostain eri puusta, vaikka tammesta kokonaan uuden sarjan. Siis ihan samalla tyylillä kuin alkuperäiset, massiivipuusta että ei vaan liimaa jotain viilua muovin päälle.
Olis erilaiset kuin muilla!

IG: @pyrytakkunen
Onko jotain ainetta,millä uskaltaisi hangata siinä toivossa.että hieman kirkastuisi?Muut puuosat on kuin uudet,mutta vaihdekepin tienoo on aika kiillottoman näköinen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- j.s.lehti.
- Mersumies
Spreimaalia koelautaan
Spreimaalia koelautaan. Sehän on kuin 50 luvun Mossen koetaulu.
Minulla onneksi on aivan virheettömät Nämä ns puuosat vaikkei tämä
ylimmäinen mitään kokonaan puuta ole
Minä kyllä laittasin joko sopivan värisestä nahasta tai sitten tällaisesta
tummasta kultavivahteisestä hohtovärisestä keinonahasta tai hopean-hohtoisesta Ei mersuun kuulu mitään spreimaalattuja osia sisälle.
Mutta tämä on minun henkikohtainen mielipiteeni
j,s.lehti
Minulla onneksi on aivan virheettömät Nämä ns puuosat vaikkei tämä
ylimmäinen mitään kokonaan puuta ole
Minä kyllä laittasin joko sopivan värisestä nahasta tai sitten tällaisesta
tummasta kultavivahteisestä hohtovärisestä keinonahasta tai hopean-hohtoisesta Ei mersuun kuulu mitään spreimaalattuja osia sisälle.
Mutta tämä on minun henkikohtainen mielipiteeni
j,s.lehti
Mulla oli kans tuota naarmua ja himmentymää tuolla vaihdekepin ympäristössä. Hion sen ensin 1200:lla paperilla ja sitten vielä jollain 2000:lla super finellä. Veden käytön kanssa kannttaa olla varovainen, turvottaa nimittäin sen vanerin ja aukkojen reunat nousee ylös.Ari kirjoitti:Onko jotain ainetta,millä uskaltaisi hangata siinä toivossa.että hieman kirkastuisi?Muut puuosat on kuin uudet,mutta vaihdekepin tienoo on aika kiillottoman näköinen.
Sitten vaan hiomatahnalla esim. Farecla G3 lakan pinta kiiltäväksi. Ja suojaava vaha päälle.
Noiden halkeamien korjaustakin olen miettinyt, siihen ei ehkä ole muuta vaihtoehtoa kuin lakat pois ja uudet pintaan. Monta kerrosta aina välillä hioen ja viimeiseksi tuo edellä kerrottu käsittely. Ja luulenpa että nuo kilikali-lakat kannattaa unohtaa...
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D