Olen ostamassa Coupea, mitä tulis huomioida?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

Olen ostamassa Coupea, mitä tulis huomioida?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Eli olen etsinyt 88-90 230 ce mersua, bensakoneella. Tykkään mallista, mutta miten on tekniikan laita? Omalla paikkakunnallani olis tarjolla automaattivaihteinen yksilö, josta löytyy paljon varusteita: mm. abs, luistonesto, ilmastointi, sähköikkunat yms. huoltokirja löytyy.
Auto oli muistaakseni vuoden 89 mallia ja kilometrejä n. 300 000.

Mitä mieltä? Mihin pitäs kaupanhieronnan yhteydessä kiinnittää huomiota?
Mitäs olette ylipäätään automaatista mieltä? Ovatko kovin vikaherkkiä? Itsellä ei paljon ole ko. kokemuksia...eikä se mikään pakollinen ominaisuus olekaan...kyseisessä autossa vaan sattuu olemaan.

Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku, jolla on henk.kohtaista kokemusta, viitsii vastailla.
Ja kaupatakin saa omaansa....vaikkei tämä mikään ostopalsta olekaan :wink:

Niin ja hinta....paljonko kannattaisi maksaa?

Auttakaa taas naista pulmassa...omat valintakriteerit kun tuppaavat olemaan aika ulkonäköpainotteisia....nahkapenkit ja väri kiinnostavat enemmän kuin laki sallii :P
mersumimmi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Heitä kunnon koeajo, tarkkaile mittareita, tarkkaile auton käytöstä, kulkeeko suoraan ja koliseeko kuopissa. Automaatti on plussaa.

Toisinkuin itse ostan aina autoni noin 500m koeajolla :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Autolla kannattaa ajaa vähintään joku 20-30 km koeajolenkki, niin vähän jo selviää, miltä se tuntuu.

Ruosteita kannattaa ehkä vähän katsella.
Automaatti kuuluu coupeen. Piste. Vaan pitää koeajolla tarkkailla, että se vaihtaa silleen jämäkästi. Ei niin että pamahtaa, muttei saa luistattaakaan. Eikä päästää kierroksia välillä pomppaamaan. Ja se pitää toimia kylmänäkin, jotkut ronaa kylmänä, muttei enää lämmetessään. Nii että älä usko kun sanotaan, että tuolleen ne kaikki, kyllä se siitä sitten kun lämpenee.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Juu kannattaa kylmänä tosiaan käyttää ja katsella lämpöjä jne..perusjutut.. itellä oli tuo 230ce manuaalina ja en tykännyt..automaatti jos olisi ollut varmaan olisin pitänyt auton..hintahaitariakin noilla on, mutta itse myin käteisellä tuossa talvella 5100e omani..oli musta nahkasisusta ja sähkölasit,penkinlämmittimet vm.91 ja ruosteeton..Varmasti kannattaa enempikin maksaa jos oikein hyvillä varusteilla löytyy..vai miten on?
Merseedespents
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Pitäisi tarkistaa jäähdytysnesteen kulutus samoin öljynkulutus ainakin vanhemmissa. Katso myös miten ovet sulkeutuu, jääkö raolleen vai meneekö ikkunat loppuun asti kiinni. ( Tosin helppo säätää kohdallen ) Kannattaa tarkistaa ruosteet kaikista neljästä tunkin reijästä. eEtummaisissa saattaa olla ruostetta vanhemmissa.
Katso myös moottorin käynti: ensin ottaa kierroksia kylmänä yli 1000:n mutta pitäisi asettua 700:aan. Ei saa tukehtua valoissa. Tarkista myös turvavyön ojentajien toiminta. Vaihteisto ei saa luistaa vaihdoissa, sekin on kylla helppo säätää kohdalleen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ruoste on pahin vastustaja ja tosiaan tunkinreijät lähtevät ensin
ruostumaan. Jos peltejä on oiottu, niin ruoste lähtee herkemmin.
Kannattaa tarkistaa maalipinnan alkuperäisyys ja jos on maalailtu,
niin kysellä tarkemmin ja katsoa, paljonko ja miten on korjattu.

300 tkm kohdalla voi jo venttiilihommakin tulla vastaan.
Moottorin tulisi käydä tasaisesti tyhjäkäynnillä ja kauniisti kierroksilla.
Kaikki sivuäänet kannattaa tarkistaa varmuudet vuoksi.
Öljynkulutusta ei pitäisi vielä olla ja kulutuksen näkee huohotuksesta,
kun avaa öljyntäyttökorkin auton käydessä. Se sitten roiskii
hiukan öljyä. Kannattaa ottaa kaupantekoon mukaan kaveri, mieluiten
sellainen, joka tuntee mersuja.

Automaatti on ihan ehdoton ja siitä voi tarkistaa, onko
öljy kirkasta. Jos on sameaa ja haisee palaneelle, niin
tarkista, onko öljyjä koskaan vaihdettu ja luistaako laatikko.
Automaatin kanssa ei luultavasti ole tai tule mitään ongelmia.

Sähkölasit voivat lakata toimimasta, kun johdot katkeavat.
Ne ojentajat tuossa jo mainittiinkin.

Noin yleisesti, jos auto on hyvin pidetty, ehjä, ruosteeton ja kulkee hyvin
ja varusteet riittävät, niin kannattaa maksaa reilusti.
Näin vanha ja harvinainen auto on harkittava aina tapauskohtaisesti
eikä mitään listahintaa ole. Todella hyviä yksilöitä kun ei saa
enää rahallakaan ja auton arvo saattaa kääntyä joskus jopa nousuun,
kun museoikä lähestyy. Kannattaa katsoa ensin nettiauton
tarjonta ja hintataso. Sitten voi katsoa www.mobile.de ja Saksan
hintataso. Kun Saksan hinnat kertoo kakkosella, niin näkee osapuilleen,
mitä auto maksaisi Suomeen tuotuna. Jos kiinnostus on vakavaa,
niin Saksan tuontia kannattaa harkita. Tuo mainittu 300.000 kilsaa
alkaa kuitenkin olla jo sen verran paljon, että se vaikuttaa hintaan alentavasti.

230 CE on käyttöautonakin ihan OK ja kohtuullisen halpa pitää.
Bensaa palaa varmaan noin 10 litraa sataselle.
Vanhaa autoa joutuu varmasti aina korjaamaan, joten ei kannata
odottaa liikoja. Parin vuoden päästä vuotuinen käyttömaksu saattaa
hiukan nousta, jos autossa ei ole kattia.

Luistonesto eli tässä automaattinen lukkoperä on plussaa talvella
ja aika harvinainen (=kallis) varuste.
Nahkapenkit ja väri ovat aivan oleellinen osa Coupea ja vaikuttaisivat
ainakin omaan valintaani ratkaisevasti. Nahkapenkeissä taitaa olla
vielä istuinlämmityskin aina mukana.
Avatar
tuoppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Omaa samallaista coupea katselessa kävin monta katsomassa, yksi saksantuoti oli päälisin puolin erittäin siisti ja ajettu vain 230tkm. mutta koeajolla huomasin että perä vetää todella pahasti ojaan ja auto ei oikein lähteny mihinkään (automaatti ja sport asenolla), kaverin kans sit tunkattiin perä ylös ja perä oli todella väljä, myyjä vaan väitti että katsastuksesta meni heti läpi ja auto on tosi hyvä kuntoinen..

niinpä niin kaveri möi samaa autoa vielä 2kk nettiautossa ja kun hinta laski tarpeeksi niin sai myytyä.. löysin sit nettiautosta vähän kalliimman 230CE, heti ku se ilmesty myyntiin kävin kattoon ja ostin samon tein, suomi auto ja ihan muuta kun se saksantuonti mm. konessa oli vetoja paljon enemmän ja auto jopa haisi ihan uudelle vaikka km lukema oli 300tkm
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Kysytäänpäs nyt että onko tämä tuttu auto kenelläkäään ja onko hinta kohdallaan? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2525226
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kysytäänpäs nyt että onko tämä tuttu auto kenelläkäään ja onko hinta kohdallaan? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2525226
Ei ole tuttu, kuvissa näyttää varsin hyvältä ja siistiltä, jos livenä yhtä siisti ja hyvä ajoleen, jne. niin hintapyynti OK. Hyvää ei saa halvalla, se on vaan fakta. Jos olisin tommosta autoa ostamassa kävisin katsomassa. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

JarkkoN kirjoitti:---

Nahkapenkit ja väri ovat aivan oleellinen osa Coupea ja vaikuttaisivat
ainakin omaan valintaani ratkaisevasti. Nahkapenkeissä taitaa olla
vielä istuinlämmityskin aina mukana.
Ei ole. :(
kepa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Ma 02.06.2008 08:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kepa »

Meillä on kaksi noita coupe malleja molemmat 300 toinen 24 venttiilinen ja manuaali toinen taas automaatti. Molemissa nahkasisusta, ilmastointi ym... Hyvin ovat pelanneet mitä nyt tohon missä on automaattiloota niin syyläri jouduttiin vaihtamaan. Tosin se oli jo ostaessa tiedossa koska alakulmassa oli reikä mikä oli paikattu massalla. Samalla meni vaihtoon termostaatin kansi mikä oli alkuperäisesti muovia ja antoivat liikkeestä uuden mikä oli metallia. Kuulemma joku "tyyppivika" tiedä sitten. Hinnoista sen verran että manuaali makso 5800e ajettu 192tkm ja automaatti 5700e ajettu 200tkm.
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Meilläkin on ollut pari 230 ce:tä , joten hieman kokemusta noista on
kertynyt.
Tosin molemmat ovat olleet näitä toisten parjaamia tuontiautoja.

JOs suunnitettelet käyttäväsi autoa myös talvella niin automaattivaihteisto luistonestolla on todella suositeltava varuste.
Minusta myös nahkapenkit kuuluvat autonluonteeseen.

Erittäin tärkeä on huomata, että tuon ikäiset autot ovat aina yksilöitä ja on tutkittava tarkkaan mitä on ostamassa.

Suosittelen , että kun olet ulkonäöllisesti löytänyt sopivan niin sovi myyjän
kanssa kuntotarkastuksesta . Maksaa hieman mutta saat
ammattilaisen kirjallisen arvion auton kunnosta sekä näet myös mitä
mahdolliset korjaustarpeet ovat niin voit arvioida mitä auto kokonaisuudessaan maksaa.

Minusta 5000 eurolla saa jo erittäin hyvän , itse hakeminen Saksasta on
myös hyvä vaihtoehto . Veroja menee enää vain 500-1500 euroa.

Minusta 230 kone on hieman halvempi yllä pitää , koska kuluttaa vähemmän , mutta tietysti 300/320 koneessa on enemmän voimaa.

Tässä muutama linkki autoista jotka ovat minusta mielenkiintoisia:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2511158

JOs kopiot alla olevan nettiselaimeesi niin näet mobilen tarjonnan
cuopeista missä on automaatti , nahkaistuimet ja luistonesto

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jombe kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:---

Nahkapenkit ja väri ovat aivan oleellinen osa Coupea ja vaikuttaisivat
ainakin omaan valintaani ratkaisevasti. Nahkapenkeissä taitaa olla
vielä istuinlämmityskin aina mukana.
Ei ole. :(
Ainakin jossain malleissa jostain vuodesta lähtien nahkapenkissä
on ollut mukana istuinlämmitys.

Jos laitat valmistusnumeron, niin tarkistan, onko autossa alunperin
ollut nahkapenkki ilman istuinlämmitystä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mulla on persegrillit omassa. Liekkö kynä sit ollu oikeessa paikassa kun autoo on tilattu?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mullakin on grillit nahkapenkeissä ja lampun pesurit vaikka toimituspaikka on ollut saksa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W124:ssä on ollut markkinakohtaisia eroja istuinlämmityksen suhteen. Suomeenhan ne tulivat vakioksi kaikkiin verhoiluihin 2. sarjan myötä 9/89. Saksassa sen sijaan ne ovat olleet lisävaruste koko sarjan ajan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tulipa tässä mieleen että miksi juuri 230 koneella? Tuleeko kilometrejä vuosittain paljonkin? Koska tämän auton ehdoton minimivaatimus on 300 kone + automaatti. Siitä ei enää kruisailupeli paljoa voi parantua. Mä ite kävin kokeilemassa muutamaa 230 ja 220 mutta sitten kokeilin 300-24 niin se se oli ostettava.

Tuolta löytötopicista löyty jopa lähes täydellinen peli. Hintakaan ei ole kuin noin 4000 euroa. Verot on noin 1000€.

http://www.blocket.se/vi/20896286.htm?ca=11_s
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1293
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

En valitettavasti omista coupea,mutta 230E:ni kulutus on ollut itselläni aika tarkkaan 10l/100km talvella seka-ajossa ja nyt tuli matka-ajossa lukema 8,4l.Ei siis voi olla kuin tyytyväinen ja yllättynyt,varsinkin kun automaattivaihteinen.

On puhuttu lukkoperästä ja luistonestosta,mutta eikös ASD ole lukkoperä,ja luistonesto on taas ihan oma toimintonsa..oliko ASR lyhenteeltään?
Omassani lukkoperä,ja kaipa siitä on apua ollut.Nyt muistellessani,niin ei tainnut olla liukkaudesta mitään havaintoja koko talvena,mihin vaikutti tietysti hyvät ja normaalia kapeammat(185)renkaat.Pikkumersulla talven huomasi paremmin.

Täytyy todeta,että todennäköisesti korjattavaa on tiedossa kun vanhan Mersun ostaa,ellei edellinen omistaja ole ollut ahkera sillä saralla.Alustassa niin paljon osia jotka vaikuttaa kulkuun.Toisaalta,kun on ne yleisimmät viat korjannut niin sitten voikin nauttia menosta pitkään.

Automaattia usein pelätään,vaikka sehän kestää kait paremmin kuin manuaali?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

ja ainaki se huomioi että se on coupe :D
Murisee
Nutria CE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 17.06.2008 19:39
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Nutria CE »

...ja vuodesta 1993 lähtien moniventtiilikoneilla. Itselläni 220CE (M111)joka on osoittanutunut tosi hyväksi kangaspenkeistä huolimatta.
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

coupe

Viesti Kirjoittaja Rise »

Jos 15 vuotta vanhassa autossa on uuden auton haju, niin on taittu sivellä
'uuden auton silikonia'.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Mikään uuen auton tuoksu kylläkkään voi haista yli 2v vanhassa autossa. Siittä vanhemmissa haisee se kempin liima :wink:
Pienempi vika, isompi leka.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

ja se s-asento ei ole sport
250CE 1969
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Muistelin, ettei 124:en olisi saanut ASR:a, mutta taisi niihin kuitenkin
saada ainakin USA:ssa vuodesta 1991 lähtien. Myytävänä olevissa
autoissa muistan nähneeni vain ASD:n, ei ETS:a tai ASR:a.

Tämä lähde ei liene kovin tarkka tässä suhteessa:
http://www.mb-w115.de/w124/daten/aussta ... ttung.html

ASR-luistonesto (Anti-Schlupf-Regelung) jarruttaa luistavaa pyörää ja
vähentää tarvittaessa kaasua.

Lukkoperä eli ASD (Automatisches-Sperr-Differential) ei vähennä luistoa
vaan luisto voi lisääntyä, kun molemmat takapyörät pyörivät.

Sitten on vielä ETS, joka jarruttaa sutivaa pyörää, muttei koske kaasuun.

Jokin näistä olisi hyvä varuste talvella, lukkoperä on vaativin mutta hauskin.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl noissa valtaosassa coupeista on ASR... Sanotaanko niin, että olen tässä puolentoista vuoden aikana koeajanut n. 50 coupea ja kolmessa on ollut ASD suurimmassa osassa ASR ja jokunen joissa ei kumpaakaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JarkkoN kirjoitti:Muistelin, ettei 124:en olisi saanut ASR:a, mutta taisi niihin kuitenkin
saada ainakin USA:ssa vuodesta 1991 lähtien. Myytävänä olevissa
autoissa muistan nähneeni vain ASD:n, ei ETS:a tai ASR:a.

Tämä lähde ei liene kovin tarkka tässä suhteessa:
http://www.mb-w115.de/w124/daten/aussta ... ttung.html

ASR-luistonesto (Anti-Schlupf-Regelung) jarruttaa luistavaa pyörää ja
vähentää tarvittaessa kaasua.

Lukkoperä eli ASD (Automatisches-Sperr-Differential) ei vähennä luistoa
vaan luisto voi lisääntyä, kun molemmat takapyörät pyörivät.

Sitten on vielä ETS, joka jarruttaa sutivaa pyörää, muttei koske kaasuun.

Jokin näistä olisi hyvä varuste talvella, lukkoperä on vaativin mutta hauskin.
Kyllä vain ASR:n sai 6-sylinterisiin automaatteihin alkaen mallivuodesta 1990. Mm. coupessani on kyseinen varuste. W126-sarjan kaseihin sen sai jo 1987.
Paikallisen merkkiliikkeen luottomekaanikkokin epäili kovin kun kerroin autossani olevan ASR:n... sittenpä uskoi kun näki takajarrupaloihin menevät kuluneisuusanturit :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin