Pesin moottoritilaa harjalla hyvin varovasti ja yritin välttää arkoja paikkoja (= en käyttänyt painepesuria). Seuraavana päivänä ilmaantui ongelmia:
- tyhjäkäynti putoaa liian alas lämpimänä, käy epätasaisesti ja aaltoileen jonkin verran
- melkein sammuu mutta ei ihan
- kylmänä kaikki OK
- ei vedä puhtaasti heti tyhjäkäynniltä mutta suunnilleen 1500 rpm ylöspäin kaikki OK
- ongelma ei esiinny ihan koko ajan; jos ajelee motaria tunnin-pari 130 lasissa tai antaa muuten kenkää kunnolla niin ei ongelmia. Jonkin ajan kuluttua ongelma palaa takaisin
Osaisiko joku auttaa ? Aiheuttikohan peseminen ongelman vai onko kyseessä puhdas sattuma ?
Ongelmallinen tyhjäkäynti / W124 320 CE -93
Alkaako johtosarja murenemaan? Tuo auto on riskiryhmässä sen suhteen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No niin ongelmakin ratkesi viikonloppuna kun vaihdoin varmuuden vuoksi tulpat.
Tulpanjohdot näyttivät olevan ainakin päällisin puolin ihan OK mutta vettä oli päässyt runsaasti suojakannen alle eli tulpat & sytytysboxit melkein uivat vedessä ! Ei muuta kuin paineilmalla ja rätillä kuivaksi ja uudet tulpat tilalle. Ja taas käy ja kukkuu !
Tulpanjohdot näyttivät olevan ainakin päällisin puolin ihan OK mutta vettä oli päässyt runsaasti suojakannen alle eli tulpat & sytytysboxit melkein uivat vedessä ! Ei muuta kuin paineilmalla ja rätillä kuivaksi ja uudet tulpat tilalle. Ja taas käy ja kukkuu !