C 230K Sportcoupe Projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

C 230K Sportcoupe Projekti

Viesti Kirjoittaja nallez »

Lähtötilanne:

Kuva

Eli tästä pitäisi tehdä pikkasen pirteämpi sekä ulkoisesti että sisäisesti.
Aluksi tavoitellaan maltillista ~230hp.

Autossa jo kiinni:
- AMG-etupuskuri
- AMG-takapuskuri


Laitetaan:
- 18" Lorinser LM6 kromivanteet
- Kampiakselin rullakehän suurentaminen
- Iridium-tulpat
- ~15mm spacerit taakse
- 30/20 madallusjouset
- Merkkien poisto takaa
- Lasien tummennus
- Kompressorin magneettikytkimen käyttökytkin ohjaamoon
- Sequentronic-laatikon hydraulipumppujen pikatyhjennysmuutokset vaihtovälin pienentämiseksi.

Kuvia lisää lähipäivinä!
Viimeksi muokannut nallez, Su 26.04.2009 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: C 230K Sportcoupe Projekti

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

nallez kirjoitti: Kompressorin magneettikytkimen käyttökytkin ohjaamoon
Mikäs tuo on ja mitä sillä tehdään :shock: ?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: C 230K Sportcoupe Projekti

Viesti Kirjoittaja nallez »

Kinnunen kirjoitti:
nallez kirjoitti: Kompressorin magneettikytkimen käyttökytkin ohjaamoon
Mikäs tuo on ja mitä sillä tehdään :shock: ?
Eaton M62:ssa joka kyseisessä mersussa on, löytyy magneettinen kytkin.

Kytkin aloittaa toimintansa tuossa ~2000rpm kohdalla sähköllä ohjattuna.

Tämän pystyy luultavimmin laittamaan käyttökytkimen taakse ohjaamoon, että ahdin ahtaisi pienemmiltäkin kierroksilta.

Mutta tähän palataan projektin edetessä, kun asiaa on tutkittu riittävästi! :)
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: C 230K Sportcoupe Projekti

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

nallez kirjoitti:
Kinnunen kirjoitti:
nallez kirjoitti: Kompressorin magneettikytkimen käyttökytkin ohjaamoon
Mikäs tuo on ja mitä sillä tehdään :shock: ?
Eaton M62:ssa joka kyseisessä mersussa on, löytyy magneettinen kytkin.

Kytkin aloittaa toimintansa tuossa ~2000rpm kohdalla sähköllä ohjattuna.

Tämän pystyy luultavimmin laittamaan käyttökytkimen taakse ohjaamoon, että ahdin ahtaisi pienemmiltäkin kierroksilta.

Mutta tähän palataan projektin edetessä, kun asiaa on tutkittu riittävästi! :)
Kompuran pyörittämiseen kuluu yllättävän paljon tehoa, huhupuheiden mukaan kymmeniä hevosvoimia. Näin ollen väittäisin että tästä modifikaatiosta on vain haittaa koska pyörittämiseen kuluu enempi tehoa kuin kompura pystyy pikkukierroksilla tuottamaan.

Jos taas ajatuksena olisi säästää polttoainetta ajamalla isommissa nopeuksissa ilman kompuraa niin sekin on kyseenalaista koska järjestelmä ei kytke kompuraa ainoastaan kierrosluvun mukaan vaan myöskin tarpeen mukaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: C 230K Sportcoupe Projekti

Viesti Kirjoittaja nallez »

Jani Anttila kirjoitti:
nallez kirjoitti:
Kinnunen kirjoitti:
nallez kirjoitti: Kompressorin magneettikytkimen käyttökytkin ohjaamoon
Mikäs tuo on ja mitä sillä tehdään :shock: ?
Eaton M62:ssa joka kyseisessä mersussa on, löytyy magneettinen kytkin.

Kytkin aloittaa toimintansa tuossa ~2000rpm kohdalla sähköllä ohjattuna.

Tämän pystyy luultavimmin laittamaan käyttökytkimen taakse ohjaamoon, että ahdin ahtaisi pienemmiltäkin kierroksilta.

Mutta tähän palataan projektin edetessä, kun asiaa on tutkittu riittävästi! :)
Kompuran pyörittämiseen kuluu yllättävän paljon tehoa, huhupuheiden mukaan kymmeniä hevosvoimia. Näin ollen väittäisin että tästä modifikaatiosta on vain haittaa koska pyörittämiseen kuluu enempi tehoa kuin kompura pystyy pikkukierroksilla tuottamaan.

Jos taas ajatuksena olisi säästää polttoainetta ajamalla isommissa nopeuksissa ilman kompuraa niin sekin on kyseenalaista koska järjestelmä ei kytke kompuraa ainoastaan kierrosluvun mukaan vaan myöskin tarpeen mukaan.
Juu siis tota taloudellisuusjuttua ajattelin itsekkin, mutta mahtaako kartat taipua tuohon...

Ei taida tiputtaa merkittävästi polttoaineen kulutusta.

Ja tosiaan 35hp kuluu kompuran pyörittämiseen 14.000rpm kohdilla, mutta se ei vähene merkittävästi kytkimen ollessa ylhäällä.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nallez »

pari uutta kuvaa vanteet nyt alla:

Kuva

Ja vielä toinen:
Kuva

Kyllä se ehdottomasti sen 30/20 tontituksen nyt vaatii..
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nallez »

Nyt avattiin konepeltiä hieman rullan sisäänlaittamiseksi:

Kuva

Ennen rullan asennusta:

Kuva

Rullan asennuksen jälkeen:

Kuva


Paine nousi 0.55bar -> 0.75bar ja auton henki nousi alakierroksillakin tuntuvasti.

Lisää taas kun kerkeää jotain tekemään!
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Koira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.12.2008 21:30

Viesti Kirjoittaja Koira »

Joutuko muita säätöjä tekemään vai oliko rulla "bolt-on"? Entä mistä tuon rullan tilasit?
nallez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nallez »

Koira kirjoitti:Joutuko muita säätöjä tekemään vai oliko rulla "bolt-on"? Entä mistä tuon rullan tilasit?
Rulla oli bolt-on ja muita säätöjä ei tähän koneeseen joudu tekemään.

Rulla on itsetehty.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Vastaa Viestiin