Eaton M62:ssa joka kyseisessä mersussa on, löytyy magneettinen kytkin.
Kytkin aloittaa toimintansa tuossa ~2000rpm kohdalla sähköllä ohjattuna.
Tämän pystyy luultavimmin laittamaan käyttökytkimen taakse ohjaamoon, että ahdin ahtaisi pienemmiltäkin kierroksilta.
Mutta tähän palataan projektin edetessä, kun asiaa on tutkittu riittävästi!
Kompuran pyörittämiseen kuluu yllättävän paljon tehoa, huhupuheiden mukaan kymmeniä hevosvoimia. Näin ollen väittäisin että tästä modifikaatiosta on vain haittaa koska pyörittämiseen kuluu enempi tehoa kuin kompura pystyy pikkukierroksilla tuottamaan.
Jos taas ajatuksena olisi säästää polttoainetta ajamalla isommissa nopeuksissa ilman kompuraa niin sekin on kyseenalaista koska järjestelmä ei kytke kompuraa ainoastaan kierrosluvun mukaan vaan myöskin tarpeen mukaan.
Eaton M62:ssa joka kyseisessä mersussa on, löytyy magneettinen kytkin.
Kytkin aloittaa toimintansa tuossa ~2000rpm kohdalla sähköllä ohjattuna.
Tämän pystyy luultavimmin laittamaan käyttökytkimen taakse ohjaamoon, että ahdin ahtaisi pienemmiltäkin kierroksilta.
Mutta tähän palataan projektin edetessä, kun asiaa on tutkittu riittävästi!
Kompuran pyörittämiseen kuluu yllättävän paljon tehoa, huhupuheiden mukaan kymmeniä hevosvoimia. Näin ollen väittäisin että tästä modifikaatiosta on vain haittaa koska pyörittämiseen kuluu enempi tehoa kuin kompura pystyy pikkukierroksilla tuottamaan.
Jos taas ajatuksena olisi säästää polttoainetta ajamalla isommissa nopeuksissa ilman kompuraa niin sekin on kyseenalaista koska järjestelmä ei kytke kompuraa ainoastaan kierrosluvun mukaan vaan myöskin tarpeen mukaan.
Juu siis tota taloudellisuusjuttua ajattelin itsekkin, mutta mahtaako kartat taipua tuohon...
Ei taida tiputtaa merkittävästi polttoaineen kulutusta.
Ja tosiaan 35hp kuluu kompuran pyörittämiseen 14.000rpm kohdilla, mutta se ei vähene merkittävästi kytkimen ollessa ylhäällä.